Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2014 de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale

 In MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 sunt publicate Normele Metodologice din 19 februarie 2014 de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale.

   CAP. I
    Dispozitii generale

    ART. 1
    (1) Furnizorii de servicii sociale, precum si serviciile sociale acordate de acestia se acrediteaza in conditiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare lege.
    (2) Procedura de acreditare cuprinde totalitatea activitatilor de evaluare si certificare a respectarii criteriilor si standardelor definite la art. 5 alin. (2) si (3) din lege.
    (3) In scopul evidentierii gradului de excelenta a serviciilor sociale, se poate solicita evaluarea si incadrarea acestora in clase de calitate, conform prevederilor art. 6 din lege.
Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient
Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient

Vezi detalii

33 de instrumente pentru un management de succes
33 de instrumente pentru un management de succes

Vezi detalii

125 Modele si formulare vitale in SSM
125 Modele si formulare vitale in SSM

Vezi detalii



  ART. 2
    In cadrul procesului de acreditare, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice are responsabilitatea elaborarii standardelor, criteriilor si indicatorilor prevazuti de lege, precum si a organizarii, coordonarii si implementarii activitatilor de evaluare, certificare, monitorizare si control al calitatii in domeniul serviciilor sociale.

    ART. 3
    (1) In scopul realizarii activitatilor de evaluare si certificare a calitatii, precum si a celor de reglementare privind conditiile de acreditare prevazute de lege, in cadrul directiei cu atributii in domeniul serviciilor sociale din Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se organizeaza doua compartimente de specialitate, denumite in continuare compartiment de acreditare, respectiv compartiment de standardizare.
    (2) Planificarea si realizarea activitatilor de evaluare in teren, de monitorizare si control se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, denumita in continuare Agentie Nationala, prin agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale.
    (3) Personalul cu atributii in realizarea activitatilor prevazute la alin. (2) este reprezentat de inspectori sociali.

    ART. 4
    (1) Acreditarea furnizorilor de servicii sociale, denumiti in continuare furnizori, si a serviciilor sociale se realizeaza gratuit.
 (2) Evaluarea nivelelor de calitate ale serviciilor sociale se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 17 din lege.

    CAP. II
    Procedura de acreditare a furnizorilor si serviciilor sociale

    SECTIUNEA 1
    Acreditarea furnizorilor


    ART. 5
    (1) Acreditarea furnizorului consta in evaluarea acestuia in baza criteriilor de acreditare aprobate si elaborate conform prevederilor art. 9 alin. (1) si (2) din lege si atestarea indeplinirii lor prin certificat de acreditare.
    (2) Certificatul de acreditare se identifica prin numar, serie si data eliberarii si se tipareste in format tipizat, dupa modelul prevazut in anexa nr. 1.
   (3) Certificatul de acreditare autorizeaza furnizorul sa acorde servicii sociale pe perioada nedeterminata.
    (4) Perioada de valabilitate a certificatului de acreditare incepe de la data eliberarii acestuia.
    ART. 6
    (1) Acreditarea furnizorului se realizeaza in conditiile art. 10 din lege.
    (2) Evaluarea furnizorului consta in verificarea indeplinirii criteriilor de acreditare prevazute la art. 5 alin. (1), denumite in continuare criterii, in baza datelor si informatiilor cuprinse in cererea de acreditare a furnizorului si in documentele justificative solicitate.
    (3) Cererea de acreditare a furnizorului, denumita in continuare cerere de acreditare, si documentele justificative prevazute la alin. (2) constituie dosarul de acreditare al furnizorului.
    ART. 7
    (1) Pot solicita acreditarea numai furnizorii prevazuti la art. 37 din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, denumita in continuare Legea asistentei sociale.
 (2) Cererea de acreditare se completeaza conform modelului prevazut in anexa nr. 2.
    (3) Cererea de acreditare cuprinde, in principal:
    a) date de identificare a furnizorului;
    b) informatii privind incadrarea furnizorului in una dintre categoriile prevazute la alin. (1);
    c) informatii privind capacitatea manageriala in domeniu a furnizorului, respectiv serviciile sociale administrate si acordate de acesta la data depunerii cererii sau, dupa caz, serviciile sociale pe care acesta intentioneaza sa le dea in functiune sau sa le infiinteze;
    d) date privind documentele justificative solicitate.
    (4) In cererea de acreditare se mentioneaza optiunea furnizorului privind modalitatea de intrare in posesie a certificatului de acreditare.

    ART. 8
  (1) Documentele justificative prevazute la art. 7 alin. (3) lit. d) difera in functie de statutul de persoana juridica de drept public sau privat al furnizorului, precum si de experienta manageriala a acestuia in domeniul serviciilor sociale.

    (2) Furnizorii publici si privati care, la data depunerii cererii, sunt acreditati ca furnizori de servicii sociale in baza Hotararii Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum si a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, prezinta ca document justificativ certificatul de acreditare sau, in lipsa acestuia, decizia comisiei de acreditare.

    (3) In cazul furnizorilor publici care, la datadepunerii cererii, nu indeplinesc conditia prevazuta la alin. (2), documentul justificativ este actul de infiintare al acestuia.

    (4) In cazul furnizorilor privati, aflati in aceeasi situatie cu furnizorii prevazuti la alin. (3), documentele justificative sunt urmatoarele:

    a) pentru organizatii neguvernamentale: certificat de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, statutul asociatiei/fundatiei;
    b) pentru filiale sau sucursale ale asociatiilor si fundatiilor internationale recunoscute in conformitate cu legislatia in vigoare: certificatul de inscriere in registrul persoanelor juridice straine fara scop patrimonial, statutul filialei/sucursalei;
    c) pentru cultele recunoscute de lege: actul normativ de recunoastere a cultului, documentul de infiintare a unitatii de cult;
    d) pentru persoane fizice autorizate in conditiile legii: certificatul de inregistrare si certificatul constatator eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului; ... continuarea aici>>>
Data aparitiei: 14 Martie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2014 de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Rog ajutor contestatie la executare

Intrebare: Buna seara.Va cer si eu ajutorul intr-o problema.Am pe rol o contestatie la executare,am invocat perimarea intrucat am primit prima somatie in 2009 si in 2011 am primit o alta somatie,in acelasi dosar de executare.Am reusit cu greu sa obtin o copie a dosarului de executare,dosar in care am descoperit nereguli grave si am inaintat aceasta copie instantei.In dosarul executional sunt inregistrate 3 cereri de staruinta in executare a creditorului,1.2.si 3,dintre care o cererede staruinta3 este de fapt copia altei cereri de staruinta 2 insa este inregistrata in alta zi de catre executor intrucat cererile sunt scrise de mana,nu sunt tip,in cereri creditorul nu a scris data cu mana si inclusiv semnatura este copie,de fapt se vede cu usurinta ca este copia cererii de staruinta 2. Am avut un termen acum cateva zile si am sesizat instanta cu privire la aceasta cerere de staruinta.Am vazut de curand pe portal ca s-a dat un termen pt pronuntare pt saptamana viitoare,inseamna ca saptamana viitoare se va da solutia?Nu trebuia sa se amane pentru a solicita de la executor dosarul executional in original pentru a vedea ca exista acea copie in dosar si ca este tot copie si in dosar?Sau instanta poate analiza pe baza copiei dosarului executional pe care am depus-o? Oare este posibil ca instanta sa nu ia in calcul faptul ca acea cerere de staruinta este copia altei cereri de staruinta,ceea ce dovedeste faptul ca,creditorul nu a mai staruit in executare? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. In dosar mai sunt multe alte nereguli insa nu lungesc acum problema. Va multumesc.

Raspuns: Se pare ca sunt multe nereguli in dosarul dvs.; de aceea ar fi trebuit sa apelati la ajutorul unui a... [citeste tot raspunsul aici...]

©2016 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice