Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Accident de munca: Comunicarea cu ITM

Va rog sa precizati daca se poate, in cazul in care un accident de munca a survenit la un punct de lucru din alt judet decat sediul angajatorului, unde se face comunicarea accidentului? La ITM-ul de pe raza caruia sa intamplat accidentul sau la ITM-ul unde isi are sediul angajatorul? Sau la ambele?

Legislatia prevede ca in conformitate cu dispozitiile art. 27 alin. (1) din Legea 3192006 securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:

a) inspectoratelor teritoriale de munca;
b) asiguratorului, potrivit Legii nr. 3462002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmarire penala, dupa caz.

Dar in acelasi timp conform Art. 116 din HG 1425 - Cercetarea evenimentelor care au ca urmare decesul si/ sau invaliditatea lucratorilor, precum si a incidentelor periculoase care se produc pe teritoriul altor judete decat judetul unde are sediul social angajatorul se va face de catre inspectoratul teritorial de munca pe teritoriul caruia a avut loc evenimentul.

Raspuns:

In cazul producerii accidentelor de munca putem vorbi de mai multe etape obligatorii care trebuie parcurse in conformitate cu prevederile Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca si a Normelor metodologice de aplicare ale acesteia, aprobate prin HG 1425/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv comunicarea, cercetarea, inregistrarea si evidenta evenimentelor/accidentelor de munca.
Asadar, comunicarea evenimentelor este o etapa obligatorie si distincta de cercetarea evenimentelor.
Conform art. 26 din Legea 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f), va fi comunicat de indata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.
Pct. 16 al art. 2 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 defineste comunicarea procedura prin care angajatorul comunica producerea unui eveniment, de indata, autoritatilor prevazute la art. 27 alin. (1) din lege. Acestea sunt:
a)inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b)asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale,
cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c)organelor de urmarire penala, dupa caz.
Avand in vedere ca legiuitorul nu prevede ca evenimentele se comunica la inspectoratul teritorial de munca pe teritoriul caruia a avut loc evenimentul, ci ca angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele de indata inspectoratelor teritoriale de munca, rezulta ca evenimentul va fi comunicat la inspectoratul teritorial de munca de la sediul angajatorului.
In ceea ce priveste cercetarea evenimentelor, care dupa cum am mentionat, este o etapa distincta de cea privind comunicarea, art. 116 indice 1 din Legea 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca cercetarea evenimentelor care au ca urmare decesul si/sau invaliditatea lucratorilor, precum si a incidentelor periculoase care se produc pe teritoriul altor judete decât judetul unde are sediul social angajatorul se va face de catre inspectoratul teritorial de munca pe teritoriul caruia a avut loc evenimentul. Fata de competenta ITM de la locul unde se produc evenimentele prevazute de art. 116 indice 1 din lege de a le cerceta, apreciez ca veti comunica si acestei institutii producerea evenimentului.
In concluzie, in speta apreciem ca veti comunica evenimentul atat inspectoratului teritorial de munca de la sediul angajatorului, cat si inspectoratului teritorial de munca de la locul unde s-a produs evenimentul.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 22 Martie 2013
Votati articolul "Accident de munca: Comunicarea cu ITM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016