Stiri economice | Manager
Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Acte necesare Eliberarea unui nou certificat de inmatriculare


Cuvinte cheie: Acte necesare, Certificat de inmatriculare

Acte necesare
Eliberarea unui nou certificat de inmatriculare
(in urma modificarii unor date despre proprietar sau vehicul)

Documente necesare:
* Cartea de identitate a vehiculului avand aplicata folia de secretizare (original si copie)
* Fisa de inmatriculare dactilografiata si semnata de proprietar (si stampilata in cazul persoanelor juridice). Pentru modificarile care se refera la schimbarea domiciliului in cadrul aceluiasi judet sau la schimbarea motorului cu altul de o capacitate cilindrica diferita, fisa va fi vizata de organele fiscale.
* Vechiul certificat de inmatriculare si anexa acestuia cu dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice in termen de valabilitate. In lipsa inspectiei tehnice periodice valabile se poate da curs solicitarii fara a se inscrie nimic in anexa noului certificat de inmatriculare.
* Documentul care atesta modificarea datelor fata de cele inscrise in vechiul certificat de inmatriculare, respectiv:
 * actul de identitate pentru modificarea datelor persoanelor fizice (nume, prenume, domiciliu);
 * succesiune notariala in cazul atribuirii vehiculului unui membru al familiei defunctului;
 * adresa din partea persoanei juridice insotita de documente justificative privind modificarea denumirii/sediului sau formei de organizare;
 * Cartea de identitate a vehiculului avand inscrise de catre R.A.R. modificarile privind vehiculul;
* Chitanta de plata a contravalorii certificatului de inmatriculare;
* Documentul de identitate al solicitantului (original si copie);
* In cazul in care detinatorul nu se poate prezenta la ghiseu, acesta poate fi reprezentat de catre o alta persoana, pe baza unei procuri notariale speciale.
* Pentru solicitarile persoanelor juridice, mai sunt necesare si urmatoarele acte:
 * adresa inregistrata la solicitare, cu indicarea delegatului autorizat sa depuna si sa ridice documentele de circulatie;
 * copia actului de identitate al delegatului;
 * copia certificatului de inregistrare eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului.



Data aparitiei: 04 Octombrie 2007

Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata


Trimite opinia ta comunitatii E-juridic.ro








  Da, doresc să descarc GRATUIT Raportul special Cele mai solicitate CONTRACTE de comodat, locatiune, inchiriere si vanzare-cumparare in conformitate cu NOUL COD CIVIL si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Comentarii articol
Postat de: so*****
  Edit foarte important la ceea ce am scris mai sus: nu este nevoie sa completati la masina actele. DRPCIV accepta acte completata de mana. Nu aveti nevoie sa mergeti la niciun birou de acte auto. Am aflat astazi.
Data adaugarii: 2012-02-24

Postat de: so*****
  Ghid schimbare permis si talon la schimbarea domiciliului: Odata cu schimbarea buletinului am decis sa imi schimb si domiciliul trecut in buletin, si drept urmare a trebuit sa imi schimb si permisul de conducere si certificatul de inmatriculare talonul si placutele cu numere. Ceea ce veti citi mai jos se aplica pentru schimbarea domiciliului din Calarasi in Bucuresti pentru alte localitati, presupun ca procedura este foarte asemanatoare. Iata ce trebuie sa faceti: Preschimbarea Permisului de Conducere: -platit taxa CEC -completat la masina deci la un birou de acte auto* Fisa Detinatorului Permisului de Conducere o gasiti acolo -facut copie dupa buletin puteti sa o faceti tot la biroul de acte auto -luat toate astea si cu permisul vechi si mers la SRPCIV, unde va va face o poza Permisul e gata in 2 ore. *Birouri de taxe auto gasiti sigur in zona SRPCIV-ului, indiferent in ce oras va aflati. In Bucuresti sunt zeci, nu stiu ce sa mai faca sa faca rost de clienti. Te intreaba din strada daca vrei acte auto, ca proprietarii de pensiuni din garile statiunilor montane. Schimbare Certificat de Inmatriculare si placute numere sau 'unde treaba incepe sa se imputa': -In localitatea unde aveti masina inregistrata, de la Directia Taxe si Impozite va trebui printre altele sa cereti un Certificat Fiscal pentru Persoane Fizice privind Impozitele si Taxele Locale daca vreti sa fiti sigur puteti sa cereti si o stampila si semnatura pe Fisa de Inmatriculare, insa acest Certificat Fiscal tine locul si acelei stampile si semnaturi de la organul financiar* al fostei localitati. *Organul financiar este Directia Taxe si Impozite, acolo unde platiti si impozitele pentru cladiri, masini etc. -Inafara acestei stampile si/sau Certificat Fiscal, trebuie sa faceti rost de dosarul masinii dumneavoastra tot de la Directia Taxe si Impozite a fostei localitati. Trebuie sa o rugati cat puteti de frumos pe doamna de acolo sa va caute dosarul in arhiva si sa va completeze cateva foi ii ia cam juma de ora sa faca treaba asta. Daca nu o rugati frumos, s-ar putea sa va cheme in alta zi sau sa va spuna ca dureaza mult mai mult decat dureaza in realitate doar ca sa scape de voi. Dupa ce doamna va scoate din arhiva dosarul, trebuie sa scrieti de mana o cerere de transfer dosar in care specificati fosta adresa, actuala adresa si faptul ca doriti transferul dosarului autoturismului marca cutare, cc* cutare, ss* cutare, sm* cutare, o sa mai completati inca o foaie tip cu datele personale si doamna de acolo va scoate din evidenta fiscala, va face certificatul fiscal, o cerere oficiala catre primaria noii localitati si va inmaneaza dosarul. *cc = capacitate cilindrica; ss = serie sasiu; sm = serie motor; -Tot in fosta localitate trebuie sa va platiti impozitul masinii. Eu am fost pe data de 22 februarie si doamna de acolo m-a sfatuit sa nu platesc pentru tot anul, pentru ca o sa trebuiasca sa platesc din nou cand trec masina in evidenta in noua localitate. Asa ca am platit doar pana pe data de 29 februarie, urmand sa platesc restul in noua localitate, dupa ce ma vor trece in evidenta, ca sa nu platesc de 2 ori. Cel mai bine o intrebati pe doamna de acolo cat sa platiti din impozit. -Asta e tot ce trebuie sa faceti in vechea localitate. Nu aveti treaba cu politia. -In noua localitate, trebuie sa mergeti la un birou de acte auto. Mie acolo mi-au completat Fisa de Inmatriculare la masina de scris. Mi-au mai facut niste copii xerox dupa: talon, Certificat Fiscal, buletin, cartea de identitate a vehiculului, actul de proprietate factura fiscala si mi-au zis sa merg cu toate astea, plus Cartea de Identitate a Vehiculului in original, actul de proprietate in original factura fiscala si Certificatul Fiscal din fosta localitate in original la Directia Impozite si Taxe a noii localitati ca sa ma treaca in evidenta ca sa fiti sigur, aduceti si restul foilor din dosarul pe care vi l-au dat la Directia Taxe si Impozite din fosta localitate. La Taxe si Impozite am mai primit un formular de completat, o 'Declaratie fiscala/Decizie de impunere'. -La Directia Impozite si Taxe o sa va puna o stampila si semnatura pe Fisa de Inmatriculare si va intocmeste o decizie de impunere noua pe care v-o adauga intr-un nou dosar fiscal care va ramane in evidenta lor cu toate copiile actelor pe care le-ati prezentat. -Platiti chitanta CEC pentru certificat de inmatriculare cea in valoare de 37 de lei, nu si cea in valoarea de 50 de lei pentru inmatriculare vehicul!!! -Va prezentati inapoi la DRPCIV, cu urmatoarele acte asezate in ordinea asta: chitanta CEC, fisa de inmatriculare pe care v-a stampilat-o la Taxe si Impozite, cererea tip catre SRPCIV de obicei e pe spatele fisei de inmatriculare, Certificatul Fiscal din fosta localitate in original si copie, copie buletin, copie talon, copie carte de identitate a vehiculului, talon in original, cartea de identitate a vehiculului in original. -Platiti la SRPCIV taxa pentru numere de inmatriculare, si taxa suplimentara pentru numere preferentiale daca e cazul, chitanta fiind adaugata la dosar de catre functionar. Va alegeti numerele de inmatriculare daca ati mers pe varianta numere preferentiale. -Va intoarceti in 2 ore pentru certificat de inmatriculare si placute cu numere. Pe mine completarea actelor la biroul de acte auto, atat pentru permis cat si pentru certificat de inmatriculare, m-au costat 35 de lei. Doamna de acolo mi-a pus si actele in ordine si mi-a spus ce sa fac si unde sa merg nu atat de pe larg pe cat mi-as fi dorit eu, am fost nevoit sa ma tot plimb intre institutii 2-3 zile. Va recomand sa preschimbati permisul si sa va schimbati certificatul de inmatriculare odata, ca sa le ridicati odata si sa economisiti timp. Eu le-am scris separat, dar puteti sa faceti voi legaturile. Nu exista o ordine in care trebuie schimbate aceste acte intrucat nu exista nicio legatura intre permis si certificat de inmatriculare, ci doar intre buletin si permis, respectiv buletin si certificat de inmatriculare. Sper sa va ajute ce am scris mai sus si sa nu fiti nevoiti sa faceti prea multe drumuri, cum se intampla de obicei in Romania din cauza lipsei de informare.
Data adaugarii: 2012-02-23




Adauga acest articol in site-ul tau

Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 380697]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 368417]
 Codul Civil [Vizualizari: 291411]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 246807]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 168651]

E-articole juridice

Mai aproape de dumneavostra

Atentie, Juristi!
Noul Cod Civil a modificat Modelele de Contracte folosite in 2013!
Cititi cele 38 de modificari care va pot afecta activitatea
Descarcati GRATUIT Raportul Special
Contractele din Noul Cod Civil Reguli si Exemple

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice