Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Alte documente financiar-contabile, emise electronic


Similar facturii electronice, prin Legea nr. 148/2012 s-a reglementat emiterea in forma electronica a bonului fiscal si a chitantei.

Bonul fiscal in forma electronica reprezinta documentul financiar-fiscal care indeplineste toate conditiile impuse de prevederile legale cu privire la continut, dar care este emis cu ajutorul echipamentelor electronice de marcat. Acest document cuprinde date inregistrate pe medii compatibile cu prelucrarea automata a datelor, fiind semnat cu semnatura electronica si purtand marca temporala.

Bonurile fiscale si bonurile emise de terminalele automate bancare (bancomate) si de casele de marcat, in forma electronica, stocate la emitent, au un regim si continut financiar, fiscal si juridic similar celor emise pe suport hartie.

Casele de marcat utilizate pentru emiterea bonurilor fiscale in forma electronica trebuie avizate cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata.

Chitanta in forma electronica reprezinta documentul financiar-fiscal care indeplineste toate conditiile impuse de prevederile legale cu privire la continut si forma, fiind inregistrat pe medii compatibile cu prelucrarea automata a datelor, semnat cu semnatura electronica si purtand marca temporala.

Emiterea documentelor electronice

Documentele electronice financiar-contabile (factura, bonul fiscal si chitanta) pot fi emise de catre fiecare persoana impozabila care indeplineste conditiile necesare pentru emiterea acestora. Aceste documente pot fi emise si prin externalizare pe baza de contract incheiat cu un furnizor de servicii de facturare electronica atestat Furnizorul de servicii electronice este definit drept persoana fizica sau juridica care emite, transmite sau converteste facturi, bonuri ori chitante in forma electronica, in nume propriu sau in numele unor terti.

Emitentul documentelor financiar-contabile in forma electronica trebuie sa in deplineasca urmatoarele conditii:

1. sa dispuna de mijloace tehnice si umane corespunzatoare pentru garantarea securitatii, fiabilitatii si continuitatii serviciilor de prelucrare a datelor in forma electronica;

2. sa foloseasca personal cu cunostinte de specialitate in domeniul tehnologiei semnaturii electronice si cu o practica suficienta in ceea ce priveste procedurile de securitate corespunzatoare;

3. sa fie in masura sa gestioneze si sa arhiveze toate informatiile privind fiecare factura in forma electronica emisa, pe perioada legala;

4. sa utilizeze sisteme de arhivare electronica conform prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica. Pe durata arhivarii, un document electronic poate fi accesat numai de catre emitent,  beneficiar sau organele abilitate prin lege.

Facturile, bonurile fiscale si chitantele in forma electronica constituie documente justificative asa cum sunt reglementate prin Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Suspendarea

Desi prevederile Legii nr. 148 din 23 iulie 2012 sunt optionale, totusi, acestea au fost initial suspendate temporar pana pe data de 1 ianuarie 2013 prin O.G. nr. 21 din 23 august 2012, publicata in M.Of. nr. 623 din 30  august 2012 si ulterior pana la data de 1 ianuarie 2014

Iata care sunt argumentele legiuitorului pentru suspendare:

* prin Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice au fost aduse importante modificari regimului juridic aplicabil activitatilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor elec tronice, iar adaptarea acestor activitati la noile cerinte legale impune mo di fi carea infrastructurilor tehnice existente;

* prin Legea nr. 148/2012 nu se prevede existenta unei perioade tranzitorii, iar ter menul cuprins intre publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intrarea in vigoare a dispozitiilor sale este prea scurt pentru modificarea infrastructurilor tehnice existente;

* operatorii economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica au nevoie de o perioada suficienta de timp pentru adap tarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic;

* o parte importanta a modificarilor regimului juridic aplicabil activitatilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor electronice contravin acquis-ului comunitar transpus in legislatia nationala prin O.G. nr. 15/2012.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Alte documente financiar-contabile, emise electronic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016