Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?

"Din anul 2017 nu vom mai primi pe hartie declaratii care se pot depune si online". Asta este declaratia fara echivoc data recent de seful ANAF, asa ca toti cei care se ocupa de acest domeniu trebuie sa aiba un instrument de lucru extrem de important, fara de care nu vor mai putea profesa: 

Certificatul Digital pentru semnatura electronica

Ce este "Kitul pentru Semnatura electronica?"

Conform definitiei legale, semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, ce sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare [art. 4 pct. 3 din Legea 455/2001].

Din punct de vedere al folosirii practice, semnatura electronica (digitala) valida ofera cititorului un motiv puternic de confirmare a faptului ca mesajul sau documentul digital este creat de catre persoana care l-a semnat, iar continutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia.

Cum functioneaza semnatura electronica din punct de vedere tehnic? Asupra documentului se aplica o functie hash-code, obtinandu-se amprenta documentului. Printr-un algoritm se aplica cheia privata peste amprenta documentului, rezultand semnatura electronica. Semnatarul este acea persoana care detine un dispozitiv de creare a semnaturii electronice si care actioneaza fie in nume propriu (persoana fizica) fie in numele unui tert (persoana juridica).

Cum putem obtine Kitul pentru semnatura electronica? In acest moment exista cinci furnizori acreditati pentru certificare: "Alfatrust Certification", "Trans Sped", "Digisign", "Certsign" si "Centrul de Calcul".

Certificatul digital de la Alfa Sign, spre exemplu, poate fi obtinut foarte rapid si usor, in 3 pasi simpli: 

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Pasul 1: completati un Formular de Inregistrare cu datele de identificare ale solicitantului, datele persoanei juridice + informatii privind adresa de livrare a certificatului si a documentelor 

...vezi aici Formularul de Inregistrare >>

Pasul 2: imprimati si semnati documentele primite prin email. Veti avea de semnat si imprimati contractul de beneficiar si de utilizator, declaratia de acceptanta si procesul verbal, la care veti adauga o copie dupa actul de identitate.

...lista documentelor o gasiti aici >>

Pasul 3: efectuati plata facturii proforme si transmiteti actele la sediul Alfa Trust. In baza documentelor se va emite certificatul digital calificat care va ajunge la dumneavoastra in maxim 3 zile lucratoare.

...gasiti aici procedura integrala >>

La final, Certificatul digital va fi livrat la adresa indicata de dvs.

Cat costa certificatul digital? 

Promotia pe care AlfaSign o are in acest moment face ca intreg kit pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Oferta include Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica.

...vezi aici cat costa certificatul digital >>

Foarte important: certificatul digital este valabil timp de un an. La finalul acestei perioade el trebuie reinnoit pentru a putea fi folosit in continuare.

Cum puteti reinnoi un certificat digital?

Oferta de la Alfa Sign pentru reinnoirea certificatului digital este de doar 27 de euro, iar aceasta poate fi cauta si exclusiv online. Puteti sa reinnoiti si certificate digitale emise de alte firme acreditate. 

...citeste aici cum se reinnoieste certificatul digital >> 

Nu uitati: un certificat digital poate fi folosit de catre profesionisti pentru toti clientii lor. Altfel spus, cu certificatul digital al dvs. puteti semna toate declaratiile clientilor pentru care lucrati. 

Pentru asta, insa, trebuie sa aveti procura notariala prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Procura trebuie sa fie valabila pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client. 

Practic, certificatul digital a devenit obligatoriu incepand cu 2017, de aceea, pentru contabili mai ales, este ceva ce nu trebuie sa lipseasca. Fie ca achizitionati unul nou, fie ca il reinnoiti, gasiti mai sus toate detaliile de care aveti nevoie.
 

de
Data aparitiei: 11 Ianuarie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Recurs in casatie penala intr-un dosar penal de omor

Intrebare: Buna ziua as dori sa va intreb ceva legat de un dosar penal. Pentru inceput sa va povestesc despre ce este vorba si anume sotul meu a fost omorat in bataie in Penitenciarul Codlea,fiind inchis pentru ca nu detinea permis de conducere regimul sau fiind semidechis insa din motiv ca nu aveau locuri libere a fost pus cu cei din sistem inchis.Dupa nici o luna a fost batut si a decedat dupa 25 de zile de spitalizare.In urma decesului s-a deschis undosar penal in care atat instanta de fond catsi cea de apel au hotarat ca atat inculpatul in solidar cu ANP-ul sa plateasca daune morale ,materiale si o prestatie periodica pentru cele doua fetite minore ramase fara tatal lor la o varsta foarte frageda. Insa cei de la ANP aufacut recurs in casatie sustinand ca decizia penala este nelegala,potrivit dispozitiilor art.304 punctul 9 din vechiul Cod de procedura civila si ca ei nu pot fi considerati parte responsabila civilmente si obligati la plata unor sume de bani in solidar cu inculpatul sica cei vinivati de situatie si care ar trebui sa raspunda sunt cei de la Penitenciarul Codlea,victima fiind in custodia lor la momentul savarsiriievenimentului. Sustin deasemenea ca Penitenciarul Codlea este o unitate cu personalitate juridica sica ei sunt ceicare nu si-au indeplinit atributiile de serviciu. Astfel cer instantei desfintarea hotararii atacate si pe fond sa respinga actiunea ca fiind nefindata. As dori sa stiu daca intradevar v-a fi aceasta hotarare desfintata? Daca intradeva se v-a anula aceasta hotarare cine v-a plati pentru trauma celor doua fetite? In mod normal nu cei de la ANP ar trebui se raspunda pentru cele intamplate? Va multumesc,anticipat. Cu mult respect.

Raspuns: Doamna Stanga, nu as vrea sa speculez privitor la solutia instantei, nici nu ar fi corect fata de si... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice