Intrebare: Avand in vedere ca salariatul X este in preaviz in perioada 02.09.2013 si 27.09.2013, pot sa-i incetez CIM pe data de 27.09.2013, avand in vedere ca ce-a de-a 21 zi cade intr-o zi nelucratoare.
Raspuns: In baza principiului consacrat de art. 278 alin. (1) din Codul muncii, republicat, dreptul muncii se intregeste cu dreptul civil, acesta din urma constituind prin urmare drept comun pentru dreptul muncii.
Potrivit art. 1416 din Codul civil (aprobat prin Legea 287/2009), cu modificarile si completarile ulterioare, calculul termenelor, indiferent de durata si izvorul lor, se face potrivit regulilor stabilite in titlul III din cartea a VI-a.
Art. 2553 din Codul civil, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:
(1) Cand termenul se stabileste pe zile, nu se ia in calcul prima si ultima zi a termenului.
(2) Termenul se va implini la ora 24,00 a ultimei zile.
(3) Cu toate acestea, daca este vorba de un act ce trebuie indeplinit intr-un loc de munca, termenul se va implini la ora la care inceteaza programul normal de lucru. Dispozitiile art. 2556 raman aplicabile.
Art. 2556 din Codul civil stabileste ca actele de orice fel se socotesc facute in termen, daca inscrisurile care le constata au fost predate oficiului postal sau telegrafic cel mai tarziu in ultima zi a termenului, pana la ora cand inceteaza in mod obisnuit activitatea la acel oficiu.
Totodata, art. 2554 din Codul civil prevede ca daca ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, termenul se considera implinit la sfarsitul primei
zile lucratoare care ii urmeaza.
In concluzie, in speta apreciem ca va trebui sa calculati termenul in conformitate cu dispozitiile din Codul civil, astfel incat in cazul unui preaviz de 20 de
zile lucratoare nu este corect sa incetati contractul de munca in data de 27.09.2013.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<