Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cand medierea nu are succes... Aspecte esentiale privind inchiderea procedurii de mediere

Dupa cum este definita de legiuitor, medierea reprezinta o modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor.

Asadar, se poate afirma ca prin mediere, partile supun conflictul unui persoane neutre care detine calitatea de mediator autorizat si care, fara a interveni in luarea vreunei decizii, ajuta, sprijina partile in gasirea unei solutii conflictului dintre ele.

Medierea este o alternativa la solutionarea conflictului prin mijlocirea instantei de judecata, iar apelarea la una dintre cele doua posibilitati de solutionare a conflictului nu o exclude pe cealalta. Astfel, daca partile nu reusesc sa rezolve diferendul pe calea medierii, au posibilitatea sa se adreseze instantei de judecata pentru solutionarea acestuia.

Exista totusi o mare diferenta intre cele doua metode de solutionare a conflictului. Daca solutionarea in justitie a conflictului se bazeaza pe drepturile partilor, medierea se bazeaza pe nevoile si interesele oamenilor.

Ca urmare a participarii la sedintele de mediere, unele conflicte sunt solutionate printr-o intelegere reciproc avantajoasa pentru parti, in alte cazuri. intelegerea poate fi numai partiala.
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii



Alte conflicte nu reusesc sa fie stinse in cadrul procedurii de mediere, in ciuda tuturor diligentelor mediatorului pentru ca partile sa ajunga la un acord reciproc convenabil.

Se spune intr-un astfel de caz ca medierea a esuat, legiuitorul atribuind
mediatorului dreptul de a constata acest fapt.

La inchiderea procedurii de mediere prin constatarea de catre mediator a esuarii medierii mediatorul va intocmi un proces-verbal care se semneaza de catre parti, personal sau prin reprezentant, si de mediator.

 Partile primesc cate un exemplar original al procesului-verbal.


Autor: Consilier Juridic Gabriela Chirazov

Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes
Data aparitiei: 22 Iulie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cand medierea nu are succes... Aspecte esentiale privind inchiderea procedurii de mediere":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Daune morale pentru abuz Kaufland

Intrebare: Buna ziua! Va rog sa ma indrumati pentru repararea imaginii sifonte de catre Kaufland ! intr-una dintre zile, dupa ce mi-am facut cumparaturile intr-un magazin Kaufland, dupa ce am trecut de casele de marcat, am fost oprita de catre un agent de paza care mi-a cerut sa-i prezint bonul de casa... fara sa verifice cele inscrise pe bon mi-a cerut sa scot "ceea ce am bagat in geanta", mi-a spus ca am furat ceva din magazin si m-a vazut pe una dintre camere... am incercat sa-i explic, fara succes, ca nu am furat niciodata nimic de la nimeni. A inceput sa se adune lumea si sa se uite la mine ca la urs, motiv pentru care sotul meu, care era cu mine, i-a spus agentului de paza ca daca doreste sa scot ceea ce am in geanta sa ne retragem intr-un loc in care sa nu se uite lumea ca la circ... ne-a dus intr-o camera unde am scos ceea ce aveam in geanta, iar dintre lucrurile personale pe care le aveam, agentul de paza a gasit "corpul delict" ... un parfum folosit pe jumatate si a spuis ca acela l-am furat din magazin... am incercat sa-i explic ca acel parfum este al meu ca il am de mult timp si ca nu se comercializeaza in Kaufland... El sustinea sus si tare ca l-am furat din magazin, fara sa se deplaseze sa verifice cele afirmate de mine... dupa cca 40 min a fost chemat si un agent de politie, care a luat parfumul si mi-a spus ca il va verifica, dar nu atunci, pt ca este singur la sectia de politie (era Duminica) si mai erau niste reclamatii unde trebuia sa intervina urgent... astfel ca a plecat cu prfumul meu si mi-a spus sa vin la sectia de politie din oras, peste 2 zile cand mi-l va inapoia dup ce va verifica cele spuse de mine .... A doua zi dupa acest incident i-am contactat telefonic pe reprezentatntii Kaufland si le-am prezentat cele inrtamplate si le-am spus ca pentru aceste neplaceri solicit daune in suma de 1.000 lei. Ulterior am fost sunata de reprezentantii Kaufland, care mi-au spus ca isi cer scuze pentru cele intamplate, dar vina apartine exclusiv agentului de la firma de paza care asigura paza magazinului, si daca vreau sa fac plangere sa ma adresez firmei de paza. I-am explicat dnei care m-a contactat ca eu sunt revoltata pe cei de la Kaufland, care puteau sa aplaneze pe loc acel conflict, prin simpla verificare a produsului la casa de marcat , dar nu au facut acest lucru... I-am spus ca eu vreau despagubiri de la Kaufland intrucat incidentul a avut loc in magazinul lor, contractul cu firma de paza este incheiat de catre ei si nu au decat sa se indrepte ei impotriva firmei de paza... Toata discutia pana acum a fost doar telefonic, iar in momentul in care am intrebat-o pe dna de la telefon unde trebuie sa depun plangerea, mi-a raspuns ca "Stie acest lucru avocatul meu" pe un ton f arogant... Avand in vedere aceasta atitudine si faptul ca deja am facut 2 drumuri la sectia de politie, agentul mi-a spus ca nu a avut timp sa verifice daca parfumul este comercializat de Kaufland, de faptul ca am fost tratata mizerabil pentru un fapt pe care nu l-am facut, va rog sa ma ajutati in formularea plangerii si care este procedura pentru a da Kaufland in judecata ... Va multumesc mult !!!

Raspuns: Buna ziua, Acesta este sfatul pe care-l voi da: Operatoarea pe care ati apelat-o, de la Kaufland, ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice