Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Catalin Predoiu: \"Nu avem bani sa platim salariile restante\"

 

Catalin Predoiu, ministrul Justitiei, a tinut un discurs in Plenul CSM referitor la propunereai MFP de amanare pana in 2012 a platii titlurilor executorii privind unele drepturi salariale recunoscute prin hotarari judecatoresti in favoarea personalului bugetar:

“Doamna Presedinte,

Stimati membri CSM,

Ca si dumneavoastra, as fi preferat sa nu avem pe ordinea de zi o astfel de problema.

Cauzele pentru care trebuie sa avem aceasta sedinta tin de trecutul institutional al guvernarii executive si al administrarii justitiei. Formal, contextul economic a fortat Ministerul Finantelor Publice sa propuna amanarea platii titlurilor in 2012. De asemenea, formal, prin forta imprejurarilor si efectul atributiilor pe care le am, imi revine sarcina sustinerii acestei propuneri in fata dumneavoastra.

Cred ca este corect fata de toata lumea sa trecem in linii mari in revista cauzele, contextul si aspectele juridice ale problemei.

Reamintesc faptul ca izvorul problemei dateaza in anul 2000, precum si ca ea a fost abordata spre rezolvare abia in 2008, gasindu-si o solutie sistematica si acceptata de sistem abia in 2009, prin legea de salarizare 330/2009 si ordonantele 75/2008, 71/2009 si 18/2010.

Aceasta rezolvare promovata de executiv (prin cele trei ordonante) si legislativ (prin legea citata), a fost precedata de o rezolvare continua prin jurisprudenta timp de 8 ani, asupra careia Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia 838/2009. E drept, executivul si legislativul ar fi trebuit sa intervina decisiv intre 2000 si 2008 pentru a nu se ajunge la decizia citata a Curtii Constitutionale, dar iata ca nu au facut-o si subscriu criticilor formulate pe aceasta tema.

Cert este ca astazi Guvernul este pus in situatia de a plati hotarari judecatoresti reprezentand titluri executorii recunoscand drepturi salariale in cuantum de aproximativ 1,2 md lei in 2010, 1,2 md lei in  2011 si 1,2 md lei in 2012, reprezentand aproximativ 1% PIB, cu tot cu penalitati si dobanzi, sume de care, potrivit Ministerului Finantelor Publice, nu dispune.

Iata principalele motive pentru care sustin astazi in fata dvs aceasta masura. As vrea insa sa fiti incredintati ca o fac cu parere de rau ca eforturile noastre constructive sunt din nou insotite de un context economic nefavorabil.

Pe de alta parte, in ciuda celor de mai sus, pozitia noastra nu s-ar fi fixat in absenta unei decizii de admisibiliatate a CEDO precum cea din cauza Krapyvnytskiy contra Ucraina, care statueaza ca un termen de 2 ani si 7 luni de executare a unei hotarari judecatoresti nu este nerezonabil atunci cand este vorba de o lipsa vadita de fonduri ale unei institutii de stat.

In fine, aparent fara legatura cu problema noastra, de fapt in directa relatie cu masurile guvernului, as dori sa formulez cateva precizari legate de evolutii europene pe care le consider de prima importanta.

Raportul de Convergenta din 12 Mai 2010, realizat de Comisia Europeana si Banca Centrala Europeana (in baza articolului 140(1) din Tratatul privind functionarea UE)  arata ca deficitul la nivelul UE, care era in 2007 de -0.8% din PIB in UE27 si -0.6% in Zona Euro,  va ajunge in acest an la – 7%. Datoria publica va ajunge la 84% din PIB in 2011 pentru UE27 si 88% in zona Euro.

In sectiunea privind Romania, Raportul de Convergenta pe 2010 atrage insistent atentia asupra necesitatii adoptarii de catre Guvernul Romaniei a unor masuri suplimentare de consolidare bugetara.  Termenul limita acordat Romaniei pentru corectarea deficitului bugetar excesiv este 2012, tinta fixata fiind de un deficit de doar 3% din PIB.

Bugetul pe anul 2010 adoptat de Parlamentul Romaniei in ianuarie avea ca tinta un deficit guvernamental general de 6,4% din PIB.

In cadrul Raportului de Convergenta al Comisiei si BCE, este citata si Opinia Consiliului din Aprilie 2010 care deja “a invitat Romania :

(i) Sa implementeze strict masurile de consolidare fiscala agreate pentru 2010 […], sa specifice in Cadrul Bugetar pe Termen Mediu masurile de consolidare fiscala necesare pentru realizarea programului de tinte bugetare pentru 2011 si 2012 ;

(ii) Sa imbunatateasca cadrul fiscal prin adoptarea si implementarea legii responsabilitatii fiscale si in special sa tina cont de analiza Consiliului Fiscal in conceperea si managementul politicii fiscale ;

(iii) Sa adopte si sa implementeze proiectul de lege privind pensiile care ar contribui semnificativ la imbunatatirea pe termen lung a finantelor publice” Noua Comunicare a Comisiei Europene catre Consiliu si Parlamentul European privind Guvernarea economica intarita la nivel UE cere respectarea stricta a regulilor Pactului de Stabilitate si Crestere si propune obligativitatea unei proiectii bugetare multiSolicitarea ANAF ca Formularele 200 si 230 sa fie integral scrise de mana reprezinta o interpretare abuziva a legii anuale serioase si a evaluarilor colegiale (”peer reviews”) facute de omologii lor din alte state UE.

Propunerea Comisiei Europene, sustinuta de BCE si care urmeaza sa fie dezbatuta de Consiliu si Parlamentul European, este ca SM sa trimita proiectele de bugete la Comisie si la  Consiliu  inainte de a le discuta si adopta in parlamentele nationale.

Noua Comunicare introduce si posibilitatea sanctionarii Statelor Membre ale UE care nu respecta regulile Pactului de Stabilitate si Crestere (regulile din Pact – deficit sub 3% si datorie sub 60% din PIB), prin  conditionarea acordarii fondurilor europene de respectarea regulilor si chiar prin taierea fondurilor UE.

In plus, Comisia cere ca SM membre care nu fac progrese suficiente in indeplinirea obiectivelor bugetare pe termen mediu sa fie obligate sa isi faca depozite cu dobanda pentru a le folosi ulterior in cazul unei noi crize financiare.

Presedintele Barroso a declarat recent ca «Nu putem avea o politica monetara comuna fara o politica economica comuna», iar «Politica economica a unui stat membru nu este doar o afacere nationala, ci este de interes comun».

Iata de ce guvernul este tinut de aceste comandamente si trebuie sa procedeze la masuri austere de ajustare bugetara.

Imi exprim inca odata regretul ca ne aflam in aceasta situatie si speranta ca vom depasi momentul cu intelepciune, tinand cont si de eforturile pe care guvernul le-a facut prin legea nr.330/2009 de a include in salariile magistratilor si personalului auxiliar a sporurilor de 65%, intr-un moment in care economia avea deja serioase probleme.

Guvernul luat aceasta optiune tocmai pentru ca intelege sa asigure, in limita posibilitatilor, un statut rezonabil magistratilor.

Va multumesc.”


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Catalin Predoiu: \"Nu avem bani sa platim salariile restante\"":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016