Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce este medierea pozitiva si care este reteta succesului?



Abordarea conflictului trebuie sa se realizeze intr-un mod pozitiv, adica in sensul acceptarii acestui fapt ca pe o modalitate de dezvoltare, de transformare care poate aduce progress si rezultate pozitive. Privit acestei abordari se schimba perspectiva asupra conflictului.

Partile conflictului trebuie sa aiba convingerea, increderea ca medierea ar putea fi o cale de a solutiona conflictul dintre ele.

Scopul medierii este acela de a asista partile in gasirea unei solutii favorabile.
Pentru gasirea acestei solutii favorabile tuturor partilor implicate in conflict, acestea trebuie sa lucreze ca intr-o echipa. Stabilindu-se astfel o alianta va fi mult mai usor in gasirea solutiilor pentru a rezolva problema comuna. Cu alte cuvinte, procesul de mediere trebuie privit ca o alianta intre parti.

Gasirea unei solutii de catre echipa va aduce o satisfactie cu atat mai mare.
Daca partile percep acesta unire de forte in gasirea solutiei la problema comuna, atunci pozitia acestora va fi una constructiva, de cooperare in cadrul medierii.

Atitudinea mediatorului poate avea o influenta puternica asupra procesului de mediere. Daca adopta o atitudine corecta, neutra, echidistanta fata de partile conflictului, respectuoasa, atunci se va instala o atmosfera de echilibru ce va influenta si atitudinea partilor participante la mediere.

In cadrul sedintelor de mediere comunicarea se va baza pe fapte si interese, cu pastrarea unui ton respectuos si fara a invinovati in vreun fel cealalta parte. Se va discuta despre ceea ce se poate face, nu despre ceea ce nu se poate.

De obicei partile aflate in conflict nu sunt dispuse sa renunte la pozitia lor, de aceea in locul enuntarii acestora este bine sa se ajunga la explorarea interesului si nevoilor fiecarei parti si gasirea unor interese si nevoi care ar fi comune pentru acestea.

Mediatorul se va abtine de la a judeca sau a da sfaturi partilor aflate in conflict, sarcina mediatorului fiind doar de a ajuta sa gaseasca propriile solutii la propria problema comuna.

Locul de desfasurare al intalnirii poate influenta in mod semnificativ deznodamantul medierii. Astfel este foarte importanta alegerea locului. Pentru a nu dezavantaja partile, sugeram ca de fiecare data medierea sa se poarte pe teren neutru, respectiv la sediul formei de exercitare a profesiei mediatorului.

De altfel, medierea trebuie sa se desfasoare intr-un loc linistit, in care este asigurata confidentialitatea.

Medierea de succes este cea in care toate partile conflictului pleaca de la masa negocierii satisfacuti de rezultat.


Sursa: Manualul Mediatorului de Succes


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ce este medierea pozitiva si care este reteta succesului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016