Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce ne paste in viitoarele reglementari din domeniul protectiei mediului?

Ce ne paste in viitoarele reglementari din domeniul protectiei mediului?
Cons. jur.Constantin Pulbere

Pentru a asigura o protectie a mediului mai eficienta Uniunea Europeana ne pregateste noi masuri de data aceasta de natura penala. Acestea se vor concretiza intr-o noua directiva ce se va adresa tuturor statelor membre care in urma tranepunerii vor trebui sa se asigure ca urmatoarele acte constituie infractiuni penale, in cazul in care sunt ilegale sau comise intentionat sau cel putin prin neglijenta grava:

a) deversarea, emiterea sau introducerea, in aer, sol sau apa, a unei cantitati de materii sau de radiatii ionizante, care provoaca sau poate provoca decesul sau vatamarea grava a unei persoane, sau efecte negative semnificative asupra calitatii aerului, calitatii solului sau a calitatii apei, sau asupra animalelor sau plantelor;

b) modul de gestionare a deseurilor sau abandonarea, aruncarea sau gestionarea necontrolata a deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, care provoaca sau poate provoca decesul sau vatamarea grava a unei persoane, sau efecte negative asupra calitatii aerului, calitatii solului sau a calitatii apei, sau asupra animalelor sau plantelor;

c) exploatarea unei uzine in care se desfasoara o activitate periculoasa sau in care sunt depozitate sau utilizate substante sau preparate periculoase si care, in exteriorul uzinei, provoaca sau poate provoca decesul sau vatamarea grava a unei persoane, sau efecte negative semnificative asupra calitatii aerului, calitatii solului sau a calitatii apei, sau asupra animalelor sau plantelor;

d) transportul de deseuri, in cazul in care respectiva activitate intra sub incidenta articolului 2 alineatul (35) din Regulamentul (CE) nr. 1013/2006 al Parlamentului European si al Consiliului, in scopuri lucrative si intr-o cantitate care nu poate fi neglijata, fie ca transportul este realizat printr-o singura operatie sau prin mai multe operatii care par sa fie legate;

e) fabricarea, tratarea, depozitarea, folosirea, transportul, exportul sau importul de materiale nucleare sau de alte substante radioactive periculoase, care provoaca sau poate provoca decesul sau vatamarea grava a unei persoane, sau efecte negative asupra calitatii aerului, calitatii solului sau a calitatii apei, sau asupra animalelor sau plantelor;

f) posesia sau obtinerea de specimene din speciile de fauna si flora salbatica protejate sau parti sau derivate ale acestora si uciderea sau distrugerea de specimene din speciile de fauna si flora salbatica protejata;

g) comertul cu specimene din speciile de fauna si flora salbatica protejate sau parti sau derivate ale acestora;

h) orice act care provoaca deteriorarea semnificativa a unui habitat protejat;

i) comertul cu substante care epuizeaza stratul de ozon sau producerea, comercializarea sau folosirea acestora.


Sanctiuni

Statele membre trebuie sa se asigura ca instigarea, participarea si complicitatea la actul savarsit cu intentie sunt pasibile de sanctiuni penale.

Fiecare stat membru va trebui sa ia masurile necesare pentru a asigura pedepsirea infractiunilor mentionate prin sanctiuni penale eficace, proportionale si disuasive.

Persoanele juridice pot fi considerate raspunzatoare in cazul in care aceste infractiunile au fost comise in beneficiul lor de catre orice persoana care a actionat fie individual, fie in calitate de membru al unui organ al persoanei juridice si care detine o pozitie de conducere in cadrul persoanei juridice.
 
Persoana juridica poate fi considerata raspunzatoare in cazul in care lipsa supravegherii sau a controlului din partea unei persoane responsabile a facut posibila comiterea unei infractiuni, in beneficiul persoanei juridice respective, de catre o persoana supusa autoritatii acesteia.

Raspunderea unei persoane juridice nu exclude procedurile penale impotriva persoanelor fizice care sunt implicate in infractiuni in calitate de autori, instigatori sau complici. Statele membre vor fi luate sa ia masurile necesare pentru a asigura pedepsirea persoanelor juridice, considerate raspunzatoare prin sanctiuni eficiente, proportionale si disuasive.

Ramane de vazut daca Romania va transpune prevederile acestei iminente directive direct in noul Cod penal sau intr-o legea speciala. In orice caz tara noastra va fi obligata sa prevada pentru incalcarea prevederilor menite sa asigure protectia mediului dar si a sanatatii populatie, sanctiunea privarii de libertate, o noutate in sistemul de drept intern.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ce ne paste in viitoarele reglementari din domeniul protectiei mediului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016