Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Certificate de trezorerie, nivelul cotizatiilor consultantilor fiscali


Cuvinte cheie: titluri mobiliare, trezorerie, consultanti fiscali, cotizatii, monitorul oficial

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 298/29.04.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.924/2011 al ministrului Finantelor Publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2011

Firme interesate
Persoane fizice si juridice interesate pentru achizitionarea de certificate de trezorerie cu discount si de obligatiuni de stat de tip benchmark

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Titularii de titluri de valori mobiliare, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, broker de titluri de valori mobiliare, cetateni

Index
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.


In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.

Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.


In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.


Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.


Metoda de vanzare este licitatia si va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimata sub forma procentuala, cu 4 zecimale.

Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.

In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 10 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul cotatiilor de pret nu este restrictionat.

Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.

In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 9 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.

Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 300/02.05.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.936/2011 al ministrului Finantelor publice privind prospectul de emisiune al obligatiunilor de stat cu cupon denominate in euro lansate in luna mai 2011

Firme interesate
Persoane fizice si juridice interesate pentru achizitionarea de certificate de trezorerie cu discount si de obligatiuni de stat de tip benchmark

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Titularii de titluri de valori mobiliare, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, broker de titluri de valori mobiliare, cetateni

Index
Valoarea nominala totala a emisiunii de obligatiuni de stat cu cupon denominate in euro poate fi majorata prin redeschideri ulterioare ale acesteia.
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat cu cupon denominate in euro este de 50.000 euro.
Dobanda (cuponul) se plateste anual la data de 6 mai, incepand cu 6 mai 2012 si terminand cu 6 mai 2014, fiind determinata conform formulei:
D = VN x r/frecventa anuala a cuponului (1),
in care:
D = dobanda (cuponul);
VN = valoarea nominala;
r = rata cuponului.
Metoda de vanzare este licitatia, care va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimata sub forma procentuala, cu 4 zecimale.
Obligatiunile de stat cu cupon denominate in euro pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor transmite oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 10 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul cotatiilor de pret nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, asa cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 9 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 50.000 euro.
Ofertele de cumparare se transmit Bancii Nationale a Romaniei, care actioneaza in calitate de administrator al pietei primare si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de inregistrare/depozitare, in ziua licitatiei, pana la ora 12,00.
Rezultatul licitatiei se va stabili in aceeasi zi la sediul Bancii Nationale a Romaniei de catre comisia de licitatie constituita in acest scop si va fi dat publicitatii.
Plata obligatiunilor de stat cu cupon denominate in euro se va efectua la data emisiunii, pana cel tarziu la ora 15,00 - ora Romaniei, prin transferarea de catre dealerul primar si/sau de catre institutiile de credit, asa cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari, detinatori inregistrati, in contul de euro numar 0D al Bancii Nationale a Romaniei (BIC: NBORROBU), deschis la Bank for International Settlements, Basle (BIC: BISBCHBB), via Banque de France Paris (BIC: BDFEFRPPCCT), IBAN: FR7630001000640000005532338, a sumei reprezentand costul obligatiunilor de stat cu cupon denominate in euro aferent transelor adjudecate.

*** CIRCULARA  A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 15/2011 privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna mai 2011

Firme interesate
Act de interes general

Index
Pentru luna mai 2011, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 6,25% pe an.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 303/03.05.2011
=================================================

*** ORDONANTA DE URGENTA  A GUVERNULUI Nr. 42/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 113/2009 privind serviciile de plata si a Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare

Firme interesate
Institutii de credit, Administratia publica centrala

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, functionari bancari

Index
In scopul aplicarii alin. (1), Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor furnizeaza Bancii Nationale a Romaniei, la cererea acesteia, informatii cu privire la persoane si entitati expuse la risc de spalare a banilor si finantare a actelor de terorism.
In vederea luarii unei decizii privind cererea de autorizare, Banca Nationala a Romaniei poate consulta si alte autoritati cu competente relevante.
Institutiile de plata desfasoara activitatea de creditare prevazuta la alin. (1) in conformitate cu regulile unei practici prudente si sanatoase, cu respectarea prezentei ordonante de urgenta si a reglementarilor emise in aplicare.
Institutiile de plata pot acorda alte credite decat cele prevazute la alin. (1) cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare.
Hotararea Bancii Nationale a Romaniei cu privire la retragerea autorizatiei se comunica in scris institutiei de plata, impreuna cu motivele care au stat la baza hotararii, si se publica de catre Banca Nationala a Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala.
Actionarii sau asociatii institutiei de plata pot hotari renuntarea la autorizatie si, daca e cazul, dizolvarea entitatii, numai daca pentru institutia de plata nu s-a deschis procedura insolventei.
In aplicarea alin. (3), institutia de plata comunica Bancii Nationale a Romaniei hotararea adunarii generale a actionarilor, respectiv a asociatilor, insotita de un plan care sa asigure stingerea integrala a obligatiilor fata de utilizatorii serviciilor de plata.
Banca Nationala a Romaniei aproba solicitarea de renuntare la autorizatie numai daca sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (3) si (4).
Autorizatia unei institutii de plata isi inceteaza de drept valabilitatea in urmatoarele situatii:
a) a avut loc o fuziune sau o divizare a institutiei de plata in urma careia aceasta isi inceteaza existenta;
b) s-a pronuntat o hotarare de declansare a procedurii falimentului institutiei de plata.
Incetarea valabilitatii autorizatiei in situatia prevazuta la alin. (6), precum si hotararea prin care se aproba solicitarea de renuntare la autorizatie se publica de catre Banca Nationala a Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala.
Hotararea Bancii Nationale a Romaniei cu privire la retragerea autorizatiei si cea prin care se aproba solicitarea de renuntare la autorizatie produc efecte de la data publicarii acestora in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, sau de la o data ulterioara, specificata in hotararile respective.
De la data la care produc efecte hotararile prevazute la alin. (8), respectiv de la incetarea valabilitatii autorizatiei, entitatile nu mai pot presta servicii de plata.
Este interzisa utilizarea multipla a elementelor eligibile pentru calcularea nivelului fondurilor proprii ale unei institutii de plata in cazul in care aceasta apartine unui grup din care mai face parte o alta institutie de plata, o institutie de credit, o societate de servicii de investitii financiare, o societate de administrare a portofoliului ori o societate de asigurari.
Este interzisa utilizarea elementelor de fonduri proprii luate in calcul la determinarea nivelului fondurilor proprii aferent activitatii de prestare de servicii de plata pentru determinarea nivelului fondurilor proprii aferent altor activitati comerciale decat prestarea serviciilor de plata prevazute la art. 8.
Prin derogare de la prevederile legislatiei in materie, utilizatorii serviciilor de plata au prioritate fata de alti creditori la distribuirea fondurilor protejate potrivit alin. (1), in cazul in care institutia de plata nu isi mai indeplineste obligatiile, in particular in caz de insolventa a institutiei de plata.
Pentru creditele legate de serviciile de plata, institutiile de plata constituie, regularizeaza si utilizeaza provizioane specifice de risc de credit, potrivit reglementarilor emise de Banca Nationala a Romaniei.
Provizioanele astfel constituite sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Banca Nationala a Romaniei stabileste prin reglementari regimul institutiilor de plata care desfasoara activitate de creditare, legat de calitatea de persoane juridice declarante la Centrala riscurilor bancare a Bancii Nationale a Romaniei.
Nu se considera incalcare a obligatiei de pastrare a secretului profesional transmiterea de catre Centrala riscurilor bancare a informatiilor existente in baza sa de date institutiilor de plata.
In cazul achizitionarii de participatii calificate la institutia de plata, inclusiv prin majorarea participatiilor existente, Banca Nationala a Romaniei aproba sau se poate opune achizitiei daca, in urma evaluarii realizate, constata ca actionarul care detine participatii calificate nu indeplineste cerintele prevazute de prezentul titlu si reglementarile emise in aplicare. Banca Nationala a Romaniei se pronunta asupra achizitionarii de participatii calificate la institutia de plata in termen de 60 de zile de la data primirii documentelor si informatiilor complete, potrivit reglementarilor emise in aplicarea prezentei ordonante de urgenta. Pe perioada pana la pronuntare, actionarul sau asociatul in cauza nu are drept de vot legat de deciziile privind activitatea de prestare de servicii de plata.
Contractele de credit legate de serviciile de plata incheiate de prestatorii de servicii de plata, precum si garantiile reale si personale afectate garantarii creditului constituie titluri executorii.
Garantiile constituite in favoarea prestatorilor de servicii de plata in scopul garantarii creditelor legate de serviciile de plata, care indeplinesc conditiile de publicitate prevazute de lege, confera acestora prioritate fata de terti, inclusiv statul, ale caror creante si garantii au indeplinit ulterior conditiile de publicitate.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 304/03.05.2011
=================================================

*** HOTARAREA CAMEREI CONSULTANTILOR FISCALI Nr. 8/2011 privind nivelul cotizatiilor membrilor Camerei Consultantilor Fiscali pentru anul 2011

Firme interesate
Camera Consultantilor Fiscali, persoane fizice si juridice consultant fiscali

Cine  ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul economic, consilier juridic, consultant fiscal

Index
Pentru anul 2011, cuantumul cotizatiei fixe, precum si cel al cotizatiei variabile datorat de consultantii fiscali, persoane fizice si juridice, raman la nivelul stabilit de Conferinta nationala a Camerei Consultantilor Fiscali in anul 2009, si anume:
1. pentru persoane fizice:
a) cotizatia fixa pentru consultantii fiscali activi - 210 lei;
b) cotizatia fixa pentru consultantii fiscali inactivi - 70 lei;
c) cotizatia variabila - din cifra de afaceri - 0,35%;
2. pentru societatile comerciale de consultanta fiscala:
a) cotizatia fixa - 350 lei;
b) cotizatia variabila:
- la o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro, cota este de 0,35%;
- la o cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001 euro - 1.000.000 euro, cota este de 0,7%;
- la o cifra de afaceri ce depaseste 1.000.000 euro, cota este de 1,05%.

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 424/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 224/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a masurilor cofinantate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013

Firme interesate
Beneficiarii Fondului European Agricol

Cine ar rebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, inginer agricol, specialisti in fonduri europene

Index
Prin PNDR se finanteaza inclusiv 3 scheme transparente de ajutor de stat elaborate potrivit Regulamentului (CE) nr. 70/2001 al Comisiei din 12 ianuarie 2001 privind aplicarea articolelor 87 si 88 din Tratatul CE la ajutoare de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, seria L, nr. 10 din 13 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si o schema transparenta de ajutor de stat elaborata potrivit Liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 54 din 4 martie 2006, ale caror prevederi sunt de stricta interpretare si aplicare. Aceste scheme, instituite/aprobate prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, sunt aferente masurii 123 «Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere», si anume:
a) Schema XS 13/2008 «Stimularea IMM-urilor care proceseaza produse agricole in vederea obtinerii unor produse alimentare, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1 la Tratatul CE, precum si a celor care desfasoara activitati de procesare a produselor agricole in vederea obtinerii si utilizarii surselor de energie regenerabila si a biocombustibililor», denumita in continuare XS 13/2008;
b) Schema XS 28/2008 «Stimularea microintreprinderilor din domeniul prelucrarii primare a produselor forestiere lemnoase si nelemnoase», denumita in continuare XS 28/2008;
c) Schema N 578/2009 «Stimularea dezvoltarii regionale prin realizarea de investitii pentru procesarea produselor agricole si forestiere in vederea obtinerii de produse neagricole», denumita in continuare N 578/2009.
Un beneficiar poate depune un al doilea proiect in cadrul aceleiasi masuri cofinantate din FEADR, cu conditia ca primul proiect sa fie finalizat, cu exceptia beneficiarilor care aplica pentru masura 125 «Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea si adaptarea agriculturii si silviculturii», pentru XS 13/2008 si, respectiv, pentru N 578/2009.
(6) Proiectele solicitantilor ai caror actionari majoritari au in derulare alte proiecte finantate din FEADR in cadrul aceleiasi masuri nu sunt eligibile, cu exceptia celor care au aplicat pentru XS 13/2008 sau aplica pentru N 578/2009.
Un beneficiar al XS 13/2008 sau XS 28/2008 poate depune un proiect pentru N 578/2009 numai dupa finalizarea proiectului depus pentru XS 13/2008 ori XS 28/2008.
Stabilirea cadrului specific de finantare si implementare a masurilor prevazute la alin. (1) se va aproba, dupa caz, prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale sau prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului si padurilor.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 311/05.05.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.925/2011 al ministrului Finantelor Publice privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.901/2010

Firme interesate
Unitatile administrativ-teritoriale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
In anii 2010 si 2011, in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 37/2011, Ministerul Finantelor Publice acorda unitatilor administrativ-teritoriale imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu o dobanda de 6,25%, pe termen de maximum 5 ani, cu o perioada de gratie de un an.
Valoarea imprumutului solicitat de unitatea administrativteritoriala in anul 2011 nu poate depasi valoarea cea mai mica dintre totalul obligatiilor de plata restante inregistrate de aceasta la data de 31 decembrie 2010 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului, si totalul obligatiilor fiscale restante prevazute la art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 37/2011.
Unitatile administrativ-teritoriale care au beneficiat de imprumuturi in anul 2010 pot solicita in cursul anului 2011 contractarea de noi imprumuturi pentru stingerea obligatiilor de plata inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2010.
Pentru neplata la termen a ratelor scadente si dobanzilor de platit la imprumutul acordat din venituri din privatizare se calculeaza o dobanda de intarziere la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei.
Directia generala de trezorerie si datorie publica din Ministerul Finantelor Publice va transmite in sistem electronic Trezoreriei Operative Centrale Situatia privind distribuirea sumelor potrivit prevederilor art. 1 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 37/2011. Obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.
In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale au contractat doua sau mai multe imprumuturi stingerea obligatiilor de plata se realizeaza in functie de data scadentei fiecarui imprumut, in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.
Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului se calculeaza o dobanda de intarziere la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.



Data aparitiei: 09 Mai 2011

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Rog ajutor contestatie la executare

Intrebare: Buna seara.Va cer si eu ajutorul intr-o problema.Am pe rol o contestatie la executare,am invocat perimarea intrucat am primit prima somatie in 2009 si in 2011 am primit o alta somatie,in acelasi dosar de executare.Am reusit cu greu sa obtin o copie a dosarului de executare,dosar in care am descoperit nereguli grave si am inaintat aceasta copie instantei.In dosarul executional sunt inregistrate 3 cereri de staruinta in executare a creditorului,1.2.si 3,dintre care o cererede staruinta3 este de fapt copia altei cereri de staruinta 2 insa este inregistrata in alta zi de catre executor intrucat cererile sunt scrise de mana,nu sunt tip,in cereri creditorul nu a scris data cu mana si inclusiv semnatura este copie,de fapt se vede cu usurinta ca este copia cererii de staruinta 2. Am avut un termen acum cateva zile si am sesizat instanta cu privire la aceasta cerere de staruinta.Am vazut de curand pe portal ca s-a dat un termen pt pronuntare pt saptamana viitoare,inseamna ca saptamana viitoare se va da solutia?Nu trebuia sa se amane pentru a solicita de la executor dosarul executional in original pentru a vedea ca exista acea copie in dosar si ca este tot copie si in dosar?Sau instanta poate analiza pe baza copiei dosarului executional pe care am depus-o? Oare este posibil ca instanta sa nu ia in calcul faptul ca acea cerere de staruinta este copia altei cereri de staruinta,ceea ce dovedeste faptul ca,creditorul nu a mai staruit in executare? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. In dosar mai sunt multe alte nereguli insa nu lungesc acum problema. Va multumesc.

Raspuns: In nici un caz, instanta nu va cere dosarul executional ORIGINAL de la executor, deoarece asta ar ... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 383281]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 372556]
 Codul Civil [Vizualizari: 294315]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 250563]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 173626]