Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Clientii pot cere bani de la comercianti, daca au un card activ

Avansul de numerar a fost introdus in legislatia din Romania in 2017, insa pana in momentul de fata nu s-a pus in aplicare. 

Anumiti comercianti care folosesc POS-uri vor putea sa le dea bani clientilor, daca, bineinteles, acestia vor cere acest lucru. Normele de aplicare a legislatiei au fost publicate si sunt in vigoare de la inceputul lunii iulie.

Hotararea Guvernului nr. 949/2017 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata a fost publicata recent in Monitorul Oficial. Actul se aplica deja, insa prevederile referitoare la acordarea avansurilor de numerar au fost programate sa se aplice efectiv abia de la 5 iulie.

 

Citeste si:

 

Posibilitatea acordarii avansului in numerar de maximum 200 de lei, de catre comerciantii cu POS care pun la dispozitie acest serviciu, a fost introdusa prin Legea nr. 209/2016, in vigoare de la 1 ianuarie 2017. In realitate insa, comerciantii au intampinat dificultati in a implementa noile masuri, care trebuiau corelate, totodata, si cu legislatia secundara. 

Potrivit actului normativ al Executivului, avansul de numerar, in limita amintita anterior, se acorda persoanelor care au card bancar si cumpara ceva de la comerciantii respectivi. Acestia din urma transmit persoanei care solicita avansul care e suma maxima pe care i-o pot furniza, in conditiile in care, atunci cand comerciantul nu are in casa suma ceruta de un client, ca avans in numerar, va acorda suma disponibila.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Odata cu efectuarea unei astfel de operatiuni, comerciantii trebuie sa efectueze anumite operatiuni, prevazute in normele actualizate de Guvern. 

Astfel, avansul de numerar trebuie introdus in baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub forma de articol, cu denumirea „avans in numerar”. Mai departe, se va emite bonul fiscal pe care se evidentiaza, alaturi de bunurile si/sau serviciile achizitionate, avansul in numerar acordat utilizatorului de card si, daca este cazul, comisionul perceput, ce poate fi de maximum 1%. 

 

Citeste si:

 

Dupa emiterea bonului, clientul isi va primi suma de bani solicitata, in timp ce comerciantul va emite un document pe care va fi evidentiat avansul acordat, respectiv suma de bani extrasa din unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Acest document va fi atasat chitantei de plata si va trebui pastrat de comercianti, potrivit prevederilor din HG.

"Terminalul de plata consemneaza, in mod distinct, pe chitanta emisa, avansul in numerar acordat", mai scrie in HG nr. 949/2017.

Tranzactiile privind avansul in numerar sunt asimilate retragerii de numerar din bancomat, iar comisioanele aferente tranzactiilor se stabilesc conform contractelor in vigoare intre parti. Comerciantii pot percepe, de la titularul cardului, o suma de maximum 1% din valoarea avansului acordat. Cu alte cuvinte, daca un client solicita unui comerciant 170 de lei, comisionul poate fi de maximum 1,7 lei.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Indemnizatia de somaj pentru absolventii de liceu si facultate

de

Data aparitiei: 11 Iulie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Clientii pot cere bani de la comercianti, daca au un card activ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Litigiu de munca

    Intrebare: Buna ziua! Imi cer scuze pt.modul in care va abordez, dar va rog sa ma ajutati cu un sfat intr-o problema legata de locul de munca. Sotul meu este ambulantier la un Serviciu de Ambulanta. Initial a fost angajat al acestei unitati ca si mecanic din anul 1995. In anul 2010, ca solutie pt. lipsa de personal, a fost trecut pe post de ambulantier. A prezentat la serviciul RUNOS documentele cerute, a participat la proba scrisa si cea practica. In luna mai 2013, in urma verificarii dosarului, managerul SAJ a constatat ca in anul 2010 nu a prezentat toate actele necesare pt. concurs: diploma de bacalaureat (s-au solicitat "acte de studii", iar sotul meu a depus diploma de absolvire de 10 clase + sc. profesionala) si vechime ca sofer autosanitara (s-a solicitat vechime ca sofer profesionist 6 ani, iar sotul meu a depus acte doveditoare pt.aceasta). In acest moment nu detine diploma de bacalaureat, dar s-a inscris la cursurile liceale serale. S-a inaintat un referat la Ministerul Sanatatii, iar solutia data de acesta este revenirea pe postul anterior, acela de mecanic. Intrebarea mea este urmatoarea: ce poate sa faca sotul meu in aceasta situatie, avand in vedere ca timp de trei ani aceste dosare s-au verificat si nimeni nu a avut nimic de obiectat? Daca nu s-au indeplinit aceste conditii, de ce s-a admis dosarul? Cum poate ataca decizia de trecere pe postul de mecanic? Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Pot sa va trimit documente pt. a intelege situatia mai bine. Multumesc mult!

    Raspuns: Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti care este legea care reglementeaza transformarea posturilor in domen... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

    Conflictele de munca pot fi solutionate!

    Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016