Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Codul Silvic actualizat 2018 - Titlul VI

Codul Silvic 2018 - Titlul VI

 

 

TITLUL VI

Raspunderi si sanctiuni

 

Art. 104

Incalcarea prevederilor prezentului cod atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala, potrivit legii.

 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghidul Directorului SRL


Ghidul Directorului de SRL Maximizati eficienta activitatilor in firma dumneavoastra Spuneti adio situatiilor dificile sau conflictuale Alegeti performanta echilibrul si o cifra de afaceri care va incurajeaza eforturile Transformati afacerea dvs intr-un succes Acum e simplu cu Ghidul Directorului de S R L reusiti sa intampinati avalansa...

Oferta Speciala
valabila 48h

Art. 105

(1) Prejudiciul adus fondului forestier national, denumit in continuare prejudiciu, indiferent de natura juridica a proprietatii, se evalueaza de catre personalul silvic, in conditiile legii.

(2) Valoarea prejudiciului prevazut la alin. (1), produs prin fapte care constituie infractiuni sau contraventii, se stabileste prin insumarea valorii pagubei produse padurii cu valoarea functiilor padurii nerealizate.

(21) Valoarea pagubei produse padurii se calculeaza conform legii.

(22) Valoarea functiilor padurii nerealizate se calculeaza dupa cum urmeaza:

a) pentru padurile incadrate in tipurile functionale T V si T VI: prin aplicarea factorului 0,5 la valoarea pagubei produse padurii;

b) pentru padurile incadrate in tipurile functionale T III si T IV: prin aplicarea factorului 0,7 la valoarea pagubei produse padurii;

c) pentru padurile incadrate in tipul functional T II: prin aplicarea factorului 1,0 la valoarea pagubei produse padurii;

d) pentru padurile incadrate in tipul functional T I: prin aplicarea factorului 1,5 la valoarea pagubei produse padurii;

e) pentru fondul forestier pentru care nu exista obligativitatea intocmirii amenajamentului silvic in conditiile art. 20 alin. (2): prin aplicarea factorului 0,5 la valoarea pagubei produse padurii.

(3) In situatiile in care prejudiciul evaluat potrivit prevederilor alin. (1) nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala*), republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se recupereaza, in baza procesului-verbal, actului de control de fond forestier/partial intocmit de personalul silvic, de catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru prejudiciul stabilit in sarcina persoanelor juridice. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat, iar pentru prejudiciul stabilit in sarcina persoanelor fizice de catre organele fiscale ale unitatilor administrativteritoriale, sumele astfel realizate se fac venit la bugetul local.

*) La 1 ianuarie 2016 va intra in vigoare Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015.

(4) Sumele care reprezinta valoarea functiilor padurii nerealizate sunt destinate integral fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica. Pentru aceste valori de compensare sta in instanta autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si/sau structurile teritoriale de specialitate ale acesteia.

 

Art. 106

(1) Reducerea suprafetei fondului forestier national fara respectarea dispozitiilor art. 36 si 37 constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la un an sau cu amenda.

(2) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza si schimbarea destinatiei obiectivului pentru care s-a obtinut aprobarea de scoatere din fondul forestier national sau de ocupare a fondului forestier national, daca schimbarea destinatiei se produce in termen de 5 ani de la aprobarea scoaterii din fondul forestier.

(3) Autorul faptelor prevazute la alin. (1) si (2) este obligat sa elibereze terenul forestier de orice constructii sau instalatii amplasate ilegal.

(4) Reinstalarea vegetatiei forestiere se executa, pe cheltuiala autorului faptelor prevazute la alin. (1) si (2), de catre ocolul silvic care realizeaza serviciile silvice sau administrarea padurii respective, pe amplasamentul care face obiectul infractiunii.

 

Art. 107

(1) Taierea, ruperea, distrugerea, degradarea ori scoaterea din radacini, fara drept, de arbori, puieti sau lastari din fondul forestier national si din vegetatia forestiera din afara acestuia, indiferent de forma de proprietate, constituie infractiune silvica si se pedepseste dupa cum urmeaza:

a) cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda, daca valoarea prejudiciului produs este de cel putin 5 ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior la data comiterii faptei;

b) cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda, daca valoarea prejudiciului produs nu depaseste limita prevazuta la lit. a), dar fapta a fost savarsita de cel putin doua ori in interval de un an, iar valoarea cumulata a prejudiciului produs depaseste limita prevazuta la lit. a);

c) cu inchisoare de la un an la 5 ani, daca valoarea prejudiciului produs este de cel putin 20 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior la data comiterii faptei;

d) cu inchisoare de la 2 la 7 ani, daca valoarea prejudiciului produs este de cel putin 50 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data comiterii faptei.

(2) Limitele speciale ale pedepselor prevazute la alin. (1) se majoreaza cu jumatate, in cazul in care faptele au fost savarsite in urmatoarele imprejurari:

a) de o persoana avand asupra sa o arma sau o substanta narcotica ori paralizanta;

b) in timpul noptii;

c) in padurea situata in arii naturale protejate de interes national;

d) de personal silvic.

(3) Tentativa se pedepseste.

 

Art. 1071

(1) Folosirea dispozitivelor speciale de marcat prevazute la art. 63 fara drept sau cu nerespectarea reglementarilor specifice in vigoare constituie infractiune silvica si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda.

(2) In cazul falsificarii dispozitivelor speciale de marcat prevazute la art. 63, sunt aplicabile dispozitiile art. 317 din Codul penal.

 

Art. 108

(1) Pasunatul in padurile sau in suprafetele de padure in care acesta este interzis constituie infractiune silvica si se pedepseste dupa cum urmeaza:

a) cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, daca valoarea prejudiciului este de cel putin 5 ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data comiterii faptei;

b) cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda, daca valoarea prejudiciului este de cel putin 20 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data comiterii faptei; c) cu inchisoare de la unu la 5 ani sau cu amenda, daca valoarea prejudiciului este de cel putin 50 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, la data comiterii faptei.

(2) Limitele speciale ale pedepselor prevazute la alin. (1) se majoreaza cu jumatate, in cazul in care faptele au fost savarsite in urmatoarele imprejurari:

a) in timpul noptii;

b) in fondul forestier national situat in arii naturale protejate de interes national.

 

Art. 109

(1) Furtul de arbori doborati sau rupti de fenomene naturale ori de arbori, puieti sau lastari care au fost taiati ori scosi din radacini, din paduri, perdele forestiere de protectie, din terenuri degradate care au fost ameliorate prin lucrari de impadurire si din vegetatia forestiera din afara fondului forestier national, precum si al oricaror altor produse specifice ale fondului forestier national constituie infractiune si se pedepseste dupa cum urmeaza:

a) cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda, daca valoarea materialului lemnos sustras este de cel putin 5 ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior;

b) cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda, daca fapta a fost savarsita de cel putin doua ori in interval de un an, iar valoarea cumulata a materialului lemnos depaseste valoarea prevazuta la lit. a);

c) cu inchisoare de la un an la 5 ani, daca valoarea materialului lemnos sustras este de cel putin 20 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior;

d) cu inchisoare de la 2 la 7 ani, daca valoarea materialului lemnos sustras depaseste de 50 de ori pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior.

(2) Limitele speciale ale pedepselor prevazute la alin. (1) se majoreaza cu jumatate in cazul in care faptele au fost savarsite in urmatoarele imprejurari:

a) de o persoana avand asupra sa o arma sau o substanta narcotica ori paralizanta;

b) in timpul noptii;

c) in padurea situata in arii naturale protejate de interes national;

d) de personal silvic.

 

Art. 110

Nerespectarea obligatiei prevazute la art. 30 alin. (1) constituie infractiune silvica si se pedepseste cu amenda.

 

Art. 111

Pe langa organele de urmarire penala, sunt competente sa constate faptele prevazute la art. 106, 107-109 si 110 personalul silvic din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al structurilor teritoriale cu specific silvic, personalul silvic din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si al structurilor sale teritoriale, personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice de regim autorizate, ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei Romane.

 

Art. 112

(1) Personalul silvic prevazut la art. 111 are competenta sa identifice si sa inventarieze, in locurile unde se afla, materialele lemnoase provenite din savarsirea unor fapte ce pot fi calificate ca infractiuni silvice.

(2) Materialele lemnoase prevazute la alin. (1) se retin de personalul silvic imputernicit sa constate aceste fapte.

(3) Procedura de retinere prevazuta la alin. (2) se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.

 

Art. 113

(1) In cazul constatarii prejudiciilor produse prin fapte ce pot fi calificate ca infractiuni, persoana care are calitatea sa le constate depune actul de constatare la unitatea sau la institutia in care isi desfasoara activitatea.

(2) Conducatorul unitatii sau al institutiei prevazute la alin. (1) transmite actul de constatare la parchetul de pe langa instanta competenta din punct de vedere material si teritorial.

Art. 114

Prevederile prezentului titlu se completeaza cu dispozitiile Codului penal si ale Codului de procedura penala.

 

REVINO LA CUPRINS DAND CLICK AICI: CODUL SILVIC 2018.

de
Data aparitiei: 08 Iunie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul Silvic actualizat 2018 - Titlul VI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Autoritate de lucru judecat

Intrebare: Ma aflu in urmatoarea situatie: ca sot supravietuitor -urmas ,eu primesc prin Casa de pensii o indemnizatie lunara care are ca baza de calcul,salariul mediu brut utilizat pe frundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul in care se face plata.Incepind cu anul 2011 s-a schimbat in legea bugetului sintagma ''salariu mediu brut '' in ''cistig salarial mediu brut''. Fata de aceasta schimbare am solicitat Casei de pensii sa calculeze indemnizatia raportata la cistigul salarial mediu brut. In urma refuzului sau am actionat in instanta casa de pensii ,m-am reprezentat singura si am cistgat irevocabil. S olutia pe scurt: Admite acţiunea astfel cum a fost precizată. Obligă pârâta să recalculeze indemnizaţia cuvenită reclamantului conform art. 4 alin 2 lit. a din Legea nr. 341/2004 prin raportare la câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat prevăzut de art. 15 din Legea nr. 287/2010 pentru perioada ianuarie-decembrie 2011, respectiv prin raportare la câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat prevăzut de art. 17 din Legea nr. 294/2011 pentru perioada ianuarie-octombrie 2012, precum şi la plata diferenţelor rezultate în urma recalculării, actualizate cu indicele de inflaţie. Cu drept de recurs în termen de 15 zile ;;. iar curtea de apel a respins recursul celor de la pensii. Avind in vedere ca eu m-am adresat instantei in anul 2012 am cerut aceasta recalculare doar pt anii 2011-2012. Pt anul 2013 nu am avut cum sa solicit pt ca la data aceea nu era cunoscut cistigul salarial mediu brut. Pe cale de consecinta ,anul acesta am depus o noua cerere de chemare in judecata a casei de pensii prin care am solcitat ca recalcularea sa faca conform cistigului salarial mediu brut. Inca nu am termen stabilit la instanta,nu am primit nici intimpinare din partea piritei. Pot in calitatea de reclamant sa solicit autoritate de lucru judecat? Si daca casa de pensii va invoca aceasta exceptie eu ce sa raspund? Daca se admite exceptia ridicata de ei ce inseamna pt mine ca reclamant care vreau sa mi se admita cererea ? si daca instanta va respinge exceptia ce inseamna pt mine. Nu stiu ce sa raspund in aceasta situatia.

Raspuns: Colegele dumneavoastra pot face o completare de actiune in dosarul deja constituit privitor la rec... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016