Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Comunicat de presa din partea Curtii Constitutionale a Romaniei

I. In ziua de 21 iunie 2017, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) teza intai din Constitutie si al art.11 alin.(1) lit.A.a) si art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere, in cadrul controlului anterior promulgarii, obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.76/2016 privind infiintarea, organizarea si functionarea Directiei generale de Politie Interna a Ministerului Afacerilor Interne, obiectie formulata de un numar de 25 de senatori apartinand Grupului parlamentar al Partidului National Liberal.

In urma deliberarilor, cu majoritate de voturi, Curtea Constitutionala a respins obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.76/2016 privind infiintarea, organizarea si functionarea Directiei Generale de Protectie Interna a Ministerului Afacerilor Interne este constitutionala in raport de criticile formulate.

in motivarea solutiei pronuntate, Curtea a retinut ca modificarile pe care Camera decizionala (Senatul) le aduce asupra proiectului de lege adoptat de prima Camera sesizata (Camera Deputatilor), recte asupra dispozitiilor art.8 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.76/2016, sunt circumscrise marjei Camerei decizionale de a interveni asupra solutiei legislative supuse dezbaterii sale, noul continut normativ nefiind de natura sa deturneze obiectivele urmarite de initiativa legislativa, asa incat dispozitiile legale criticate constituie o aplicare a principiului bicameralismului parlamentar.

In ceea ce priveste reglementarea ocuparii functiei de director general al Directiei Generale de Protectie Interna (DGPI), din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, de catre o persoana civila, Curtea a constatat ca aceasta apare ca o garantie a respectarii drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate de activitatea acestui serviciu de informatii. Aceasta se coroboreaza in mod firesc cu dispozitiile art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.76/2016, aprobata prin legea supusa controlului de constitutionalitate, dispozitii care prevad controlul parlamentar, exercitat potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, asupra activitatii DGPI, precum si cu cele statuate de Curtea Constitutionala prin Decizia nr.51 din 16 februarie 2016.

Referitor la avizul Consiliului Suprem de Aparare a tarii in procedura de numire in functii publice, Curtea a retinut ca, potrivit legislatiei in vigoare, acesta este necesar doar in privinta cadrelor militare, iar in cadrul acestei categorii doar cu privire la functiile cu grad de general de corp de armata, general-comandor, viceamiral-comandor si cele superioare acestora. Asa fiind, eliminarea avizului CSAT din procedura de numire a directorului general al DGPI este determinata de eliminarea conditiei de cadru militar in activitate al persoanei care va ocupa functia respectiva si este in acord cu legislatia referitoare la competenta CSAT de a emite avize.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Mai multe aici.
 

de
Redactor

Data aparitiei: 21 Iunie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat de presa din partea Curtii Constitutionale a Romaniei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Credit franci elvetieni in anul 2008

Intrebare: Buna ziua! In anul 2008 am facut o refinantare (29000 franci - opt sute d milioane vechi cu tot cu dobanda) la Piraeus bank in franci elvetieni, la sfatul lor. In 2010 ni s-au injumatatit salariile, iar francul aproape s-a dublat. Sub nicio forma nu puteam sa mai fac fata creditului caci lasam tot salariul. In ciuda demersurilor mele (Am dovezile: scrisori, e-mail-uri , telefoane, discutii interminabile etc...) de a face ceva pentru a ma salva, reprezentantii bancii nu au facut nimic. In 2011 nu am mai platit nimic, iar in 2013 in mai mi-au facut poprire pe pensie, 1/3, 400 lei. Dar suma pe care trebuie sa o restitui este imensa, un miliard vechi. Va rog sa-mi spuneti daca pot actiona in judecata banca pentru a-mi recalcula datoria la valoarea francului din momentul imprumutului si tinandu-se cont de ce am restituit intrucat timp de aproape patru ani le-am tot dat, slava domnului,. Va multumesc mult! Benescu Finita, Braila.

Raspuns: Va multumesc mult! ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016