Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii de verificare a prezentei asiguratilor aflati in concediu medical la adresa de domiciliu

Daca articolul 51 din Ordonanta de urgenta nr. 158/2005 mai este in vigoare: (1) Verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se efectueaza de catre platitorii de indemnizatii, insotiti, daca este cazul, de un reprezentant al politiei, avandu-se in vedere programul individual de recuperare recomandat de catre medicul specialist. Verificarea prezentei asiguratilor nu va afecta drepturile si libertatile cetatenesti garantate de Constitutia Romaniei, republicata.

(2) Pentru persoanele aflate in incapacitate temporara de munca ce refuza verificarea prezentei in conditiile alin. (31), plata indemnizatiilor inceteaza de la data la care s-a constatat acest fapt, in conditiile prevazute in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Nerespectarea prevederilor art. 31 lit. c) atrage neplata indemnizatiei de asigurari sociale de sanatate incepand cu data de la care s-a constatat aceasta.

Raspuns:
Art. 51 din OUG 158/2005, astfel cum a fost modificat prin OUG 36/2010, este in vigoare si isi produce efectele si in prezent.
In aplicarea dispozitiilor art. 3 indice 1 din OUG 158/2005 au fost date norme de aplicare publicate in M Of nr. 327 din 18 mai 2010.
Astfel, verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se efectueaza de catre platitorii de indemnizatii, insotiti, daca este cazul, de un reprezentant al politiei, avandu-se in vedere programul individual de recuperare recomandat de catre medicul specialist si numai in intervalul orar 08,00-11,00; 12,00-17,00 si 18,00-20,00.
Adresa de domiciliu sau resedinta la care urmeaza a se efectua verificarea este cea mentionata de asigurat prin declaratia pe propria raspundere.
Platitorii de indemnizatii pot solicita prezenta reprezentantului politiei cu ocazia verificarii prezentei asiguratilor la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata, in vederea desfasurarii in conditii corespunzatoare a acestei activitati, pentru preintampinarea unor situatii de risc ce ar putea aduce atingere ordinii si linistii publice.
Prezenta reprezentantului politiei poate fi solicitata astfel:
a) in scris, anterior deplasarii reprezentantilor platitorului de indemnizatii la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata de asigurati;
b) prin apelarea numarului unic de urgenta 112, in timpul procedurii de verificare a prezentei asiguratilor la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata, de catre reprezentantii platitorului de indemnizatii.
Solicitarea prezentei reprezentantului politiei in situatia prevazuta la lit. a) se face astfel:
a) in scris, cu minimum 24 de ore inainte de efectuarea verificarii. Unitatea teritoriala de politie competenta sa raspunda solicitarii este cea de pe raza teritoriala unde isi are adresa de resedinta asiguratul, adresa consemnata prin declaratia pe propria raspundere;
b) platitorii de indemnizatii au obligatia de a comunica unitatii teritoriale de politie competente, in copie conforma cu originalul, actul intern de desemnare a reprezentantilor sai care efectueaza verificarea, modalitatile de contact a acestora (numar de telefon, fax etc), data si intervalul orar la care urmeaza a se efectua verificarea.
Unitatea teritoriala de politie competenta are obligatia de a comunica platitorilor de indemnizatii in maximum 24 de ore de la data primirii solicitarii fie datele de contact ale reprezentantului sau, fie motivul refuzului sau al imposibilitatii de a desemna un reprezentant.
In situatia in care unitatea teritoriala de politie competenta este in imposibilitate de a desemna un reprezentant pentru data si intervalul orar stabilite de platitorii de indemnizatii, aceasta poate propune o alta data si/sau un alt interval orar, dintre cele mentionate in declaratia prevazuta in anexa nr. 1, pentru care poate desemna un reprezentant.
Seful structurilor de politie competente poate desemna reprezentantul sau pentru activitatea de verificare, in principal, din cadrul formatiunilor de ordine publica, cu posibilitatea de a decide inclusiv asupra prezentei si a unor politisti din cadrul altor formatiuni.
In cadrul actiunii de verificare reprezentantul unitatii teritoriale de politie competente are obligatia de a actiona conform reglementarilor legale cu privire la exercitarea profesiei de politist.
Persoanele desemnate sa efectueze verificarea au obligatia de a asigura pe parcursul verificarii respectarea garantiilor constitutionale privind inviolabilitatea domiciliului, respectarea dreptului la viata intima, familiala si privata.
In cadrul actiunii de verificare a prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de resedinta indicata este interzisa patrunderea reprezentantilor platitorilor de indemnizatii sau a reprezentantului unitatii teritoriale de politie competente in locuinta sau in locul imprejmuit tinand de aceasta.
Prin exceptie pot patrunde in locuinta sau in locul imprejmuit tinand de aceasta numai reprezentantii platitorului de indemnizatii avand consimtamantul expres al persoanei care le foloseste. Consimtamantul se obtine, in scris, sub semnatura, anterior patrunderii in locuinta sau in locul imprejmuit, prin procesul-verbal de constatare. Dispozitiile sunt aplicabile numai in situatia in care asiguratul, din cauza starii sale de sanatate, nu se poate deplasa in exteriorul locuintei sau al locului imprejmuit tinand de aceasta.
In cazul in care la activitatea de verificare participa si un reprezentant al politiei, acesta semneaza procesul-verbal de constatare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Conditii de verificare a prezentei asiguratilor aflati in concediu medical la adresa de domiciliu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016