Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Contract de consultanta - protectia proprietatii industriale

Incheiat astazi .........................
la .............................................


I. PARTILE CONTRACTANTE

1.1. S.C. ..................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./S.R.L. cu sediul social in ............................................, str........................................ nr. ........, bloc ......., scara ........., etaj .........,
          (localitatea)
apartament ........., judetul/sectorul ....., avand codul unic de inregistrare nr. ......................, atribut fiscal ....................... si numar de ordine in registrul comertului .........../......../........., contul nr. ................................... deschis la ....................................., telefon ......................, fax ......................, reprezentata prin ......................................, cu functia de ..............................., in calitate de consultant si
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii


1.2. S.C. ...................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./S.R.L. cu sediul social in ................................................., str. .................................. nr. ........, bloc......., scara ........., etaj .........,
                (localitatea)
apartament ........., judetul/sectorul ......, avand codul unic de inregistrare nr. ......................, atribut fiscal ....................... si numar de ordine in registrul comertului ......./......./........, contul nr. ................................. deschis la ...................................., telefon ......................, fax ......................, reprezentata prin .............................................., cu functia de ...................................., in calitate de beneficiar
au convenit sa incheie prezentul contract de consultanta, cu respectarea urmatoarelor clauze:

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Obiectul prezentului contract il reprezinta consultanta de specialitate si reprezentarea beneficiarului in domeniul protectiei proprietatii industriale.
2.2. Obiectivele consultantei sunt:
a) protectia informatiilor tehnice, tehnologice si comerciale in relatiile cu partenerii din Romania si din alte tari, ale beneficiarului;
b) obtinerea titlurilor de protectie de la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci din Romania si de la organismele de profil din alte tari;
c) combaterea concurentei neloiale in conditiile prevazute de lege.

III. OBLIGATIILE PARTILOR

3.1. Consultantul se obliga:
a) sa respecte cu strictete dispozitiile legale privitoare la atributiile consilierului in domeniul proprietatii industriale, inscrise in art. 20 din H.G. 547/2008 pentru aprobarea regulamentului de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, republicata;
b) sa asigure beneficiarului un standard ridicat de performanta a consultantelor si lucrarilor prin personal specializat, calificat si autorizat;
c) sa respecte prevederile legislatiei nationale si internationale in toate consultantele oferite beneficiarului si sa refuze solicitarile care depasesc aceste prevederi;
d) sa-si asume intreaga raspundere a actelor pe care le intreprinde in cadrul reprezentarii beneficiarului in fata tertilor;
e) sa respecte instructiunile date de beneficiar in reprezentarea intereselor sale;
f) sa acorde beneficiarului asistenta de specialitate solicitata de reprezentantii sai in executarea prevederilor prezentului contract;
g) sa nu se angajeze sau sa nu negocieze in scopul de a se angaja intr-o activitate, cu deosebire de consultanta, in conflict cu interesele beneficiarului;
h) sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor pe care le va obtine ca urmare a executarii clauzelor prezentului contract, potrivit angajamentului anexa nr. ...... .
3.2. Obligatiile beneficiarului sunt urmatoarele:
a) sa solicite in mod exclusiv serviciile de consultanta care-i sunt necesare si care au fost convenite, de la consultant;
b) sa puna la dispozitia reprezentantilor consultantului toate datele, informatiile si documentele necesare indeplinirii obligatiilor asumate de acesta;
c) sa plateasca remuneratia stabilita in cuantumul, in conditiile si la termenele stabilite in prezentul contract, precum si cheltuielile stabilite de comun acord intre parti.

IV. DURATA CONTRACTULUI

4.1. Prezentul contract se incheie pe o durata de .......... incepand de la data semnarii lui.
4.2. In cadrul termenului prevazut la pct. 4.1, consultantul, la solicitarea verbala sau scrisa a beneficiarului, va acorda consultanta timp de .......... zile lunar, pe baza de comenzi explicite si procuri de imputernicire, in conformitate cu lista serviciilor si a tarifelor aferente, specificate in anexa nr. ........... .

V. PRETUL CONTRACTULUI

5.1. Beneficiarul se obliga sa plateasca consultantului ............ lei pe ora de consultatii, aferente zilelor in care acestea s-au acordat.
5.2. In vederea compensarii exclusivitatii acceptate de beneficiar potrivit prevederilor pct. (3.2. lit. a), consultantul acorda o reducere de ......% a tarifelor prevazute in anexa nr. ............ .
5.3. Beneficiarul va rambursa consultantului cheltuielile pe care acesta le va efectua pentru realizarea clauzelor contractului, urmand ca justificarea lor sa se faca pe baza de decont insotit de documente justificative.
Prin cheltuieli rambursabile se intelege:
– taxele percepute de OSIM si/sau de oficiile nationale sau internationale din domeniul protect iei proprietatii industriale;
– onorariile mandatarilor autorizati din alte state, conform comenzilor primite de la consultant;
– spezele si/sau comisioanele bancare;
– alte taxe, onorarii si/sau speze.
5.4. Plata pretului contractului se va efectua in contul indicat la cap. I din prezentul contract.
5.5. Neplata la termen a cheltuielilor rambursabile are drept consecinta suspendarea continuarii lucrarilor pana la achitarea lor de catre beneficiar.

VI. STATUTUL JURIDIC AL CONSULTANTULUI

6.1. In ceea ce priveste asigurarea serviciilor prevazute de prezentul contract, consultantul este persoana juridica si are calitatea de agent al beneficiarului.
6.2. In aceasta calitate, consultantul se obliga:
a) sa plateasca toate impozitele si taxele prevazute de lege;
b) sa nu se angajeze in nici un fel de activitate, cu deosebire de consultanta, care ar putea intra in conflict cu interesele beneficiarului.


VII. CLAUZA PENALA

7.1. Neplata la termen a remuneratiei stabilite, precum si a cheltuielilor rambursabile are drept consecinta obligarea beneficiarului la penalitati de intarzire de ......% pe zi.

VIII. FORTA MAJORA

8.1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen si/sau de executarea in mod necorespunzator – total sau partial – a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract daca neexecutarea sau/si executarea obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege.
8.2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in termen de ...................................., producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii
           (ore, zile)
consecintelor lui.
8.3. Daca in termen de ...................... de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au
         (ore, zile)
dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.

IX. NOTIFICARILE INTRE PARTI

9.1. In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
9.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata
cu confirmare de primire (AR) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
9.3. Daca notificarea se trimite prin telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.
9.4. Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.

X. SOLUTIONAREA LITIGIILOR

10.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate
din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila.
10.2. In cazul in care rezolvarea eventualelor litigiilor nu este posibila pe cale amiabila, partile se vor adresa instantelor judecatoresti.

sau
10.2. In cazul in care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibila pe cale amiabila, ele se vor solutiona prin arbitrajul Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei, in conformitate cu Regulile de procedura arbitrala ale acestei Curti. Hotararea arbitrala este definitiva si obligatorie.

XI. INCETAREA CONTRACTULUI

11.1. Prezentul contract inceteaza de plin drept fara a mai fi necesara interventia unui tribunal arbitral/instante judecatoresti in urmatoarele situatii:
a) la expirarea duratei pentru care a fost incheiat;
b) daca beneficiarul face dovada ca (prestatorul) consultantul este angajat sau negociaza sa se angajeze intr-o activitate de consultanta care ar putea intra in conflict
cu interesele beneficiarului;
c) oricare dintre parti este declarata in incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare judiciara (faliment) inainte de executarea clauzelor prezentului contract;
d) cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute de prezentul contract, fara acordul celeilalte parti;
e) in termen de ........ zile de la data primirii notificarii prin care i s-a adus la cunostinta ca nu si-a executat ori si-a executat in mod necorespunzator oricare din obligatiile ce-i revin.
11.2. Partea care invoca o cauza de incetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte parti cu cel putin ...... zile inainte de data la care incetarea urmeaza sa-si produca efectele.
11.3. Beneficiarul, indiferent de cauza de incetare a prezentului contract, are obligatia sa plateasca consultantului contravaloarea serviciilor pe care i le-a prestat, in virtutea clauzelor acestuia.
11.4. Prevederile prezentului capitol nu inlatura raspunderea partii care, din culpa, a cauzat incetarea contractului.

XII. CLAUZE FINALE

12.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.
12.2. Prezentul contract, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
12.3. In cazul in care partile isi incalca obligatiile lor, neexercitarea de partea care sufera vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea intocmai sau prin echivalent banesc a obligatiei respective nu inseamna ca ea a renuntat la acest drept al sau.
12.4. Prezentul contract s-a incheiat in 2 (doua) exemplare, cate unul pentru fiecare parte.


   CONSULTANT                             BENEFICIAR
Data aparitiei: 21 Noiembrie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de consultanta - protectia proprietatii industriale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Autoritate de lucru judecat

Intrebare: Ma aflu in urmatoarea situatie: ca sot supravietuitor -urmas ,eu primesc prin Casa de pensii o indemnizatie lunara care are ca baza de calcul,salariul mediu brut utilizat pe frundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul in care se face plata.Incepind cu anul 2011 s-a schimbat in legea bugetului sintagma ''salariu mediu brut '' in ''cistig salarial mediu brut''. Fata de aceasta schimbare am solicitat Casei de pensii sa calculeze indemnizatia raportata la cistigul salarial mediu brut. In urma refuzului sau am actionat in instanta casa de pensii ,m-am reprezentat singura si am cistgat irevocabil. S olutia pe scurt: Admite acţiunea astfel cum a fost precizată. Obligă pârâta să recalculeze indemnizaţia cuvenită reclamantului conform art. 4 alin 2 lit. a din Legea nr. 341/2004 prin raportare la câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat prevăzut de art. 15 din Legea nr. 287/2010 pentru perioada ianuarie-decembrie 2011, respectiv prin raportare la câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat prevăzut de art. 17 din Legea nr. 294/2011 pentru perioada ianuarie-octombrie 2012, precum şi la plata diferenţelor rezultate în urma recalculării, actualizate cu indicele de inflaţie. Cu drept de recurs în termen de 15 zile ;;. iar curtea de apel a respins recursul celor de la pensii. Avind in vedere ca eu m-am adresat instantei in anul 2012 am cerut aceasta recalculare doar pt anii 2011-2012. Pt anul 2013 nu am avut cum sa solicit pt ca la data aceea nu era cunoscut cistigul salarial mediu brut. Pe cale de consecinta ,anul acesta am depus o noua cerere de chemare in judecata a casei de pensii prin care am solcitat ca recalcularea sa faca conform cistigului salarial mediu brut. Inca nu am termen stabilit la instanta,nu am primit nici intimpinare din partea piritei. Pot in calitatea de reclamant sa solicit autoritate de lucru judecat? Si daca casa de pensii va invoca aceasta exceptie eu ce sa raspund? Daca se admite exceptia ridicata de ei ce inseamna pt mine ca reclamant care vreau sa mi se admita cererea ? si daca instanta va respinge exceptia ce inseamna pt mine. Nu stiu ce sa raspund in aceasta situatia.

Raspuns: Colegele dumneavoastra pot face o completare de actiune in dosarul deja constituit privitor la rec... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice