Contractul de mediere se incheie pentru medierea unui anumit conflict intervenit intre persoane fizice si/sau persoane juridice.
Notiune si caractere juridice
Putem defini contractul de mediere drept contractul incheiat intre mediator, pe de o parte, si partile conflictului, pe de alta parte, prin care mediatorul se obliga sa depuna toate diligentele in solutionarea conflictului prin intermediul medierii in conditiile Legii 192/2006, in schimbul onorariului suportat de catre parti si a platii celorlalte cheltuieli ce decurg din desfasurarea procedurii de mediere.
Caracterele juridice ale contractului de mediere:
- sinalagmatic, ce reiese din interdependenta obligatiilor reciproce ale mediatorului si partilor conflictului;
- cu titlu oneros, deorece fiecare parte urmareste obtinerea unui beneficiu;
- comutativ, deoarece partile cunosc de la incheierea contractului atat existenta, cat si intinderea obligatiilor;
- solemn, deoarece forma scrisa este ceruta ad validitatem, conform art. 47 alin. (1) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sanctiunea nerespectarii conditiei formei scrise este nulitatea absoluta;
- intuitu personae, incheiat in considerarea calitatilor persoanei mediatorului;
- constituie titlu executoriu cu privire la obligatia partilor de a achita onorariul mediatorului.
Autor: Consilier Juridic Gabriela Chirazov
Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. 1 lit c din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic. Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana are doua concedii medicale, un concediu medical pe perioada internarii in perioada 11.04.2024-13.04.2024 si unul la externare pe perioada 14.04.2024-17.04.2024. Este corect ca ,,data acordarii zi/luna/an pe ambele concedii medicale sa fie trecuta data de 14.04.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<