Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Contractul de munca la domiciliu

Munca la domiciliu este reglementata de articolele 108 – 110 din Codul muncii, Legea nr. 53/2003.
Potrivit art. 108 din Codul muncii, sunt considerati salariati cu munca la domiciliu acei salariati care indeplinesc, la domiciliul lor, atributiile specifice functiei pe care o detin.


In vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariatii cu munca la domiciliu isi stabilesc singuri programul de lucru.

Aveti dreptul sa verificati activitatea salariatului cu munca la domiciliu, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca.

Potrivit oricarui contract de munca, angajatorul are dreptul de a controla activitatea salariatilor sai. Particularitatea o reprezinta aici faptul ca dreptul de control presupune efectuarea periodica de vizite la domiciliu. Salariatul care nu permite accesul angajatorului (sau a celui delegat de catre acesta sa efectueze controlul potrivit programului prestabilit) savarseste o abatere disciplinara.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale


Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale este o lucrare pe CD actualizata permanent gratie unui soft special preinstalat la fiecare introducere a CD-ului in calculator veti beneficia de informatii de ultima ora care va ofera solutii complete strict la obiect cu temeiuri legale studii de caz si sfaturi...

Oferta Speciala
valabila 48h


Munca la domiciliu nu se presteaza in temeiul unui contract special, ci tot a unui contract individual de munca, doar cu anumite particularitati dictate de locul prestarii acesteia. Astfel, contractul individual de munca la domiciliu se incheie numai in forma scrisa si contine, in afara elementelor obligatorii pentru orice contract de munca, urmatoarele:

a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;

b) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului sau si modalitatea concreta de realizare a controlului;

Exemplu
Angajatorul isi rezerva dreptul de a efectua controlul activitatii salariatului, prin vizite la domiciliul acestuia, in fiecare zi de luni intre orele 8,00 si 10,00.

c) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.

Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.

Prin contractele colective de munca si/sau prin contractele individuale de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu.

Fata de forma anterioara a Codului muncii, Legea nr. 40/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 31 martie 2011, a adaugat posibilitatea stabilirii de conditii specifice, nu numai prin contractele colective de munca, dar si prin contractele individuale de munca. Aceasta va permite fiecarui angajator stabilirea unor conditii de munca individualizate, in raport cu atributiile concrete ale postului respectiv.

In vederea asigurarii sanatatii si securitatii in munca, se pot prevedea unele reguli speciale, aplicabile la domiciliul salariatului.

In continuare va prezentam modelul unui contract individual de munca la domiciliu:


Contract individual de munca la domiciliu

incheiat si inregistrat sub nr. ... / ......... in registrul general de evidenta a salariatilor1

Data incheierii contractului ............................

A. Partile contractului
Angajator - persoana juridica/fizica ................ , cu sediul/domiciliul in .............. , inregistrata la registrul comertului/autoritatile administratiei publice din ................ sub nr. ............... , cod fiscal .............. , telefon ............. , reprezentata legal prin ................ , in calitate de .................. ,

si

salariatul/salariata cu munca la domiciliu 2 – domnul/doamna .................... , domiciliat/domiciliata in localitatea .............. , str. .............. nr. ..... , judetul ............, posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate/pasaportului seria ........ nr. ....... , eliberat/eliberata de ........... la data de ........... , CNP ................. , autorizatie de munca/permis de sedere in scop de munca seria .......... nr. ............... din data ..................... ,
am incheiat prezentul contract individual de munca in urmatoarele conditii asupra carora am convenit:


B.Obiectul contractului: ...........................................................................................

C. Durata contractului:
a) Determinata1, de ......... luni, pe perioada cuprinsa intre data de .............. si data de .............. /pe perioada suspendarii contractului individual de munca al titularului de post.
b) Motivul incheierii contractului pe perioada determinata este urmatorul2:
..............................................................................................................................................

D. Locul de munca
1. Activitatea se desfasoara la (sectie/atelier/birou/serviciu/comportament etc.)............ din sediul social/punct de lucru/alt loc de munca organizat al angajatorului ......................... .
2. In lipsa unui loc de munca fix salariatul va desfasura activitatea astfel: ...................

E. Felul muncii
Functia/meseria ..................................... conform Clasificarii ocupatiilor din Romania

F. Atributiile postului
Atributiile postului sunt prevazute in fisa postului, anexa la contractul individual de munca*).

F1 Criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului
........................................................................................................................
 
G. Conditii de munca
“1. Activitatea se desfasoara in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1991” privind stabilirea duratei timpului de munca sub 8 ore pe zi pentru salariatii care lucreaza in conditii deosebite - vatamatoare, grele sau periculoase.
2. Activitatea prestata se desfasoara in conditii normale/deosebite/speciale de munca, potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

H. Durata muncii
1.O fractiune de norma de .......... ore/zi 3, ......... ore/saptamana ....................... .
a) Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza: .............. (ore zi/ore noapte).
b) Programul de lucru se poate modifica in conditiile regulamentului intern/contractului colectiv de munca aplicabil.
c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau inlaturarii consecintelor acestora.

I. Concediul
Durata concediului anual de odihna este de ............ 4 zile lucratoare, in raport cu durata muncii (norma intreaga, fractiune de norma).
De asemenea, beneficiaza de un concediu suplimentar de .....................

J. Salariul:
1. Salariul de baza lunar brut: ...lei
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri ... ;
b) indemnizatii ... ;
b1) prestatii suplimentare in bani .........................................
b2) modalitatea prestatiilor suplimentare in natura .....................................
c) alte adaosuri ....
3. Orele suplimentare prestate in afara programului normal de lucru sau in zilele in care nu se lucreaza ori in zilele de sarbatori legale se compenseaza cu ore libere platite sau se platesc cu un spor la salariu, conform contractului colectiv de munca aplicabil sau Legii nr. 53/2003 - Codul muncii.
4. Data/datele la care se plateste salariul este/sunt ......................................................
(o data pe luna / lichidare sau de doua ori pe luna / avans si lichidare)

K. Drepturi si obligatii ale partilor privind securitatea si sanatatea in munca:
a) echipament individual de protectie ... ;
b) echipament individual de lucru ... ;
c) materiale igienico-sanitare ... ;
d) alimentatie de protectie ... ;
e) alte drepturi si obligatii privind sanatatea si securitatea in munca ...

L. Alte clauze:
a) perioada de proba este de ....................... 5 zile calendaristice;
b) perioada de preaviz in cazul concedierii este de ............ zile lucratoare, conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii sau contractului colectiv de munca;
c) perioada de preaviz in cazul demisiei este de ........ zile lucratoare, conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare sau Contractului colectiv de munca aplicabil;
d) in cazul in care salariatul urmeaza sa-si desfasoare activitatea in strainatate, informatiile prevazute la art. 18 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii se vor regasi si in contractul individual de munca 6;
e) alte clauze.

M. Drepturi si obligatii generale ale partilor
1.Salariatul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) dreptul la salarizare pentru munca depusa;
b) dreptul la repaus zilnic si saptamanal;
c) dreptul la concediu de odihna anual;
d) dreptul la egalitate de sanse si de tratament;
e) dreptul la securitate si sanatate in munca;
f)dreptul la acces la formare profesionala.
2. Salariatului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:
a) obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului;
b) obligatia de a respecta disciplina muncii;
c) obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
d) obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;
e) obligatia de a respecta secretul de serviciu.
3. Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;
b) sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
c) sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern;
d) sa stabileasca obiectivele de performanta individuala ale salariatului.

4. Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:
a) sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca, anterior inceperii activitatii;
a1) sa acorde salariatului toate drepturile7 ce decurg din contractele individuale de munca, din contractul colectiv de munca si din lege;
b) sa asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca;
c) sa informeze salariatul asupra conditiilor de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca;
d) sa elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate;
e) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului.

N. Dispozitii finale
Prevederile prezentului contract individual de munca se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii si ale contractului colectiv de munca aplicabil incheiat la nivelul angajatorului/grupului de angajatori/sectoare de activitate, inregistrat sub nr. ........... / .............. la Inspectoratul teritorial de munca a judetului/municipiului ........................... /Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale.
Orice modificare privind clauzele contractuale in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, conform dispozitiilor legale, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
Prezentul contract individual de munca s-a incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.

O. Conflictele in legatura cu incheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea prezentului contract individual de munca sunt solutionate de instanta judecatoreasca competenta material si teritorial, potrivit legii.

ANGAJATOR, ..................................                                                      SALARIAT, ..............................

Reprezentant legal,
......................................    

Pe data de .......................... prezentul contract inceteaza in temeiul art. ...... din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, in urma indeplinirii procedurii legale.
ANGAJATOR,
.................................


Note:
1 Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, contractul individual de munca va fi inregistrat numai in registrul general de evidenta a salariatilor.
2 Sunt considerati salariati cu munca la domiciliu acei salariati care indeplinesc, la domiciliul lor, atributiile specifice functiei pe care o detin. In vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariatii cu munca la domiciliu isi stabilesc singuri programul de lucru.
Angajatorul este in drept sa verifice activitatea salariatului cu munca la domiciliu, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca.
3 Nu exista o limita minima a numarului de ore in cazul contractului individual de munca cu timp partial.
4 Minimum 20 de zile lucratoare, conform Codului muncii republicat in Monitorul Oficial nr. 345 din 18 mai 2011.
5 Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la incheierea contractului individual de munca se poate stabili o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie, de cel mult 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere, de cel mult 6 luni pentru absolventi.
Verificarea aptitudinilor profesionale la incadrarea persoanelor cu handicap se realizeaza exclusiv prin modalitatea perioadei de proba de maximum 30 de zile calendaristice.
6 Sunt considerate clauze specifice, fara ca enumerarea sa fie limitativa:
a) clauza cu privire la formarea profesionala (art. 194 si urmatoarele din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii);
b) clauza de neconcurenta (art. 21-24 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii);
c) clauza de mobilitate (art. 25 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii);
d) clauza de confidentialitate (art. 26 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii).
7 Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului. Prin contractele colective de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu.
Data aparitiei: 26 Aprilie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contractul de munca la domiciliu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Ce trebuie sa fac pentru a dovedi si combate abuzurile Primariei legate de eliberarea autorizatiilor de construire

Intrebare: Vecinul meu dinspre Nord a construit o casa la distanta de circa 1,2-1,3 m de gardul meu si aproximativ 2 metri de casa mea. Aceasta constructie are parter, etaj si mansarda si au fost lasate 7 goluri pentru usi, ferestre si terase catre casa mea cam in dreptul ferestrelor mele de la bucatarie si de la baie pentru care am dobandit in timp dreptul de servitute la vedere; fiind mai inalta decat casa mea care nu are o fundatie prea mare si oricum are circa 50-60 de ani constructia in cauza prejudiciaza sanatatea casei mele prin faptul ca nu mai beneficiaza de lumina soarelui si circulatia aerului si deci va fi mai tot timpul umezeala care se poate infiltra si dauna peretilor. La sesizarea mea catre Inspectoratul de Stat in Constructii Judetean, acesta s-a deplasat la fata locului, a constatat veridicitatea celor relatate de mine si in plus a constatat ca nu au fost respectate pe teren dimensiunile din plan ale constructiei. S-a intocmit proces verbal prin care s-a dispus incetarea imediata a lucrarilor pana la intrarea in legalitate dandu-se termen de 90 de zile. Totodata s-a dispus Primariei sa urmareasca si sa ia masuri ca aceste dipozitii sa fie respectate. Vecinul a continuat sa construiasca de parca nimic nu s-a intamplat ajungand chiar sa puna acoperisul de tigla, ceea ce ma face sa cred ca Primaria nu a luat nicio masura ignorand la fel ca si vecinul meu dispozitiile Inspectoratului. Dupa expirarea celor 90 de zile m-am adresat din nou ISCJ solicitand comunicarile sale legate de situatia actualizata, la care mi s-a raspuns ca vecinul a acceptat sa intre in legalitate angajandu-se sa inchida golurile de usi si ferestre cu bca si caramizi de sticla... si apoi in 2 ianuarie a obtinut o noua autorizatie de construire. Nu a amintit insa nimic despre cum s-ar fi produs legalizarea constructiei legata de neconcordanta dintre dimensiunile din plan si cele din teren, nu a amintit nimic despre distantele reduse catre mine si catre strada care nu corespund prevederilor legii. Eu am depus plangere la tribunal impotriva vecinului respectiv, am solicitat de "n" ori PUG, PUZ si eventualul PUD Primariei dar solicitarile mele, inclusiv prin avocat au fost efectiv ignorate. Fiind vorba de documente care intra sub regimul transparentei fiind de interes public, consider ca acest refuz sistematic prin ignorare este un abuz, cum abuz consider ca este si eliberarea daca nu a ambelor, cel putin a celei de-a doua autorizatie de construire. Care sunt prevederile legale si caile prin care pot solicita si obtine fie documentatia mai sus nominata cat si demolarea respectivei constructii? Exista o incadrare legala care sa imi dea dreptul sa chem in judecata Primaria pentru abuzuri si neobservarea dispozitiilor ISCJ si pe cei care au facut abuzuri in serviciu facilitand abuzurile vecinului? Care sunt? Care sunt caile legale pe care sa actionez pentru a pune capat acestei retele de abuzuri, indolentei sau/si incompetentei personalului cu sarcini in studierea, verificarea documentatiei si eliberarea autorizatiilor de construire? Multumesc tuturor celor care vor analiza cu amabilitate, disponibilitate si interes problema descrisa de mine si vor raspunde cu profesionalism in mod pertinent si competent.

Raspuns: Cheama Primarul in judecata, are presonalitate juridica, nu primaria. Se poate vedea autorizatia de ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016