Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Control judiciar nou dosar licente IT si cerere aviz UP fost ministru al Comunicatiilor

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus punerea in miscare a actiunii penale si masura controlului judiciar pentru 60 de zile cu incepere din data de 10 aprilie 2017, fata de urmatorii inculpati care, la data faptelor, detineau functiile mentionate mai jos:

STANESCU ION ADRIAN, consilier asistent la Directia generala pentru politici si programe in domeniul societatii informationale din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI),

SAVULESCU ANDREI, director general la Directia generala pentru politici si programe in domeniul societatii informationale din cadrul MCSI,
ambii pentru infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul

FLORICA CLAUDIU IONUt si PESCARIU DINU MIHAIL, reprezentanti in fapt/drept ai D.Con-Net AG, pentru instigare la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul

TATOMIR CaLIN, director general Microsoft Romania SRL, pentru complicitate la infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul

De asemenea, in conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie cererea si referatul in vederea sesizarii Presedintelui Romaniei, pentru solicitarea avizului necesar urmaririi penale fata de

SANDU GABRIEL, care la data faptelor a detinut functia de ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale, pentru infractiunea de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Din ordonanta intocmita de procurori au rezultat date si probe ce contureaza urmatoarea stare de fapt:
In luna aprilie a anului 2009 expira contractul comercial de inchiriere licente Microsoft nr.0115RO/15.04.2004.

In aceste conditii, Sandu Gabriel, in calitate de ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale, a optat pentru varianta incheierii unui nou contract de inchiriere software, fapt care nu se putea realiza decat prin organizarea unei licitatii publice in conditiile OUG 34/2006 privind achizitiile publice.

in acest context, inculpatii Pescariu Dinu Mihail si Florica Claudiu Ionut, in calitate de reprezentanti in fapt/drept ai societatii D.CON.NET AG, pentru a fi favorizati in castigarea licitatiei publice, prin intermediul unui om de afaceri, au luat legatura cu ministrul de la acea vreme Sandu Gabriel caruia i-au si platit in acest scop suma de 2.196.035 euro (pentru aceste fapte, prin Sentinta nr.258/24.03.2016 pronuntata de inalta Curte de Casatie si Justitie-Sectia Penala, in dosarul nr.1191/1/2015, au fost condamnati Cocos Dorin si Sandu Gabriel pentru trafic de influenta).

in urma intelegerii avute de Pescariu Dinu Mihail si Florica Claudiu Ionut cu ministrul Sandu Gabriel, acesta din urma a aprobat documentatia de atribuire aferenta procedurii de licitatie deschisa, initiata pentru „Achizitionarea dreptului de utilizare de produse software prin inchiriere cu optiune de cumparare". Documentatia care a stat la baza licitatiei (referat de necesitate si caiet de sarcini) continea conditii restrictive nejustificate de participare la licitatia organizata de catre MCSI, fiind favorizata in acest mod D.Con-Net AG, in calitate de lider al unei asocieri din pare facea parte si firma Dim Soft SRL.

Astfel, s-au impus conditii conform carora participante la licitatie puteau sa fie doar firme care avusesera incheiate contracte de un anumit tip si peste o anumita valoare si care sa fi fost executate in Romania, in ultimii trei ani. Conditiile respective erau indeplinite de o singura societate din lume, respectiv Dim Soft SRL.

In vederea stabilirii conditiilor restrictive de participare la licitatie prin care sa fie favorizata asocierea D.Con-Net AG din care facea parte firma Dim Soft SRL, Florica Claudiu Ionut a avut mai multe intalniri cu Sandu Gabriel pentru a-i transmite acele conditii restrictive care sa fie inserate in caietul de sarcini. Documentatia de atribuire aferenta procedurii de licitatie deschisa a fost intocmita si avizata de catre functionarii din cadrul MCSI, si anume Stanescu Ion Adrian si Savulescu Andrei.

Concret, la elaborarea, avizarea si aprobarea documentatiei de atribuire a contractului finantat din bani publici, inculpatii Stanescu Ion Adrian, Savulescu Andrei si numitul Sandu Gabriel au incalcat dispozitii din OUG nr.34/2006 (actual din Legea nr.98/2016 privind achizitiile publice), precum si dispozitii din OG nr.119/1999, privind controlul intern si controlul financiar preventiv.

In favorizarea D.Con-Net AG in castigarea licitatiei, s-a implicat si Tatomir Calin, directorul general Microsoft Romania la acel moment, prin cooptarea firmei SC DIM SOFT SRL in cadrul asociatiei de firme care urma sa participe si sa castige licitatia publica. Acesta a contribuit si la stabilirea acelor conditii restrictive pe care sa le indeplineasca doar firma cooptata de el in cadrul asocierii.

Sprijinul acordat de catre Tatomir Calin D.Con-Net AG, in calitate de lider al asocierii, a rezultat si din faptul ca acesta a refuzat sa transmita catre un alt potential participant la licitatie, o scrisoare de confirmare din partea producatorului privind acordul acestuia pentru livrarea orelor de consultanta si suport (aceasta fiind una dintre cerintele restrictive impuse in documentatia de atribuire).

In urma castigarii licitatiei publice, a fost incheiat contractul de furnizare de produse nr.35/09.09.2009 dintre MCSI si consortiul D-Con.Net AG, in calitate de lider al asocierii. Din asociere facea parte si Dim Soft SRL. Valoarea totala a contractului reprezentand suma ce trebuia platita de minister era de 90.182.344,76 euro.

Platile au fost efectuate conform graficului convenit prin contract.

Furnizorul de licente a facturat catre SC DIM SOFT SRL, membra a asocierii care a castigat licitatia, doar 38.786.000 euro, reprezentand pretul licentelor cu discount, reducere aplicata in considerarea Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale. Liderul asocierii, D.Con-Net AG, a refacturat insa catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale suma de 90.182.344,76 euro.

Prejudiciul retinut este in suma de 51.396.344,76 euro si reprezinta diferenta dintre suma platita de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (90.182.344,76 euro) si suma care a fost facturata de catre furnizorul de licente catre SC DIM SOFT SRL (38.786.000 euro). Totodata, a fost creat un folos necuvenit in favoarea D.Con-Net AG.

Persoanele care ar fi contribuit la producerea acestui prejudiciu sunt Stanescu Ion Adrian, Savulescu Andrei, Sandu Gabriel, Florica Claudiu Ionut, Pescariu Dinu Mihail si Tatomir Calin.

Inculpatilor Stanescu Ion Adrian, Savulescu Andrei, Florica Claudiu Ionut, Pescariu Dinu Mihail si Tatomir Calin li s-au adus la cunostinta calitatea procesuala si acuzatiile, in conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedura penala.

Pe timpul cat se afla sub control judiciar, inculpatii trebuie sa respecte urmatoarele obligatii:
- sa se prezinte la organul de urmarire penala, la judecatorul de camera preliminara sau la instanta de judecata ori de cate ori sunt chemati;
- sa informeze de indata organul judiciar care a dispus masura cu privire la schimbarea locuintei;
- sa se prezinte la organul de politie desemnat cu supravegherea lor, conform programului de supraveghere intocmit de organul de politie sau ori de cate ori sunt chemati.
- sa nu depaseasca teritoriul Romaniei, decat cu incuviintarea prealabila a organului de urmarire penala competent;
- sa nu se apropie de persoanele mentionate in ordonanta de dispunere a controlului judiciar si sa nu comunice cu acestia direct sau indirect, pe nici o cale;
- sa nu detina, sa nu foloseasca si sa nu poarte arme.

Inculpatilor li se atrage atentia ca, in caz de incalcare cu rea-credinta a obligatiilor care ii revin, masura controlului judiciar se poate inlocui cu masura arestului la domiciliu sau cu masura arestarii preventive.

Facem precizarea ca punerea in miscare a actiunii penale este o etapa a procesului penal reglementata de Codul de procedura penala, avand ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, in nici o situatie, sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie.

de
Redactor

Data aparitiei: 10 Aprilie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control judiciar nou dosar licente IT si cerere aviz UP fost ministru al Comunicatiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Cum pot intra in drepturi?

Intrebare: Buna ziua. Este vorba despre un teren.Succesiunea nu a fost facuta. Sintem 5 fratzi si o sora,mama nea impartzit verbal la fiecare un lot de teren,la fratele mai mare si la sora mea un lot impreuna ,mentzionez ca ei nu sint in localitate sintem departe unii de altzii.Am vorbit cu fratele mai mare s-ami dea mie partea lui a fost de acort,apoi am vorbit si cu sora mea a fost si ea de acort.Spunindule ca vreau s-a plantez cu meri toata suprafatza de58 de ari, toate bune.Am plantat 300 de meri,si vreo 18 pruni,dupa aceia am zis s-a le platesc pentru terenul care mi lau dat, fratele mai mare de acort, sora numai era de acort eu merii i-am plantat,munca bani investitzie.Am zis ca il dau partea mea care este pozitzionat in alta parte a satului,nu este de acort.Sint intro situatzie delicata, nu vreau nici s-a ma cert pentru ca e sora mea.Mai mentzionez ca eu platesc toate darile la stat,din anul 2005 si intretzin terenul.Va rog s-ami spunetzi cum pot intra in posesia terenului de drept, si daca am ceva drepturi in plus,pentru ca platesc la stat toate darileimpozite intretzinere teren,de 6-7 ani.Va multzumesc anticipat.

Raspuns: Daca toti mostenitorii sunt prezenti, au capacitate de exercitiu deplina si daca sunt de acord in c... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice