Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?

Cum modificam anumite prevederi din Regulamentul intern de asa natura incat sa nu avem parte de conflicte cu angajatii sau de litigii de munca?

Nu neglijam faptul ca regulamentul intern poate fi modificat cu respectarea conditiilor legale stabilite de Codul muncii pentru intocmirea sa.

In mod concret,  regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Cat despre atributiile reprezentantilor salariartilor, intre altele, acestia au dreptul "sa participe la elaborarea regulamentului intern".

Cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune consultarea salariatilor reprezentati de sindicatul din unitate sau de reprezentantii salariatilor, dupa caz.
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii



Nu uitam faptul ca obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Insa, angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita de punctul de vedere al salariatilor.


Asadar, referitor la regulamentul intern, nu se pune problema necesitatii acordului salariatilor, ci numai a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.

Atentie la faptul ca  modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.


Mare atentie la faptul ca orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.
In consecinta, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa consultarea salariatilor, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).
 

Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Data aparitiei: 06 Noiembrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Plata unor dobanzi si penalitati ambigue si nejustificate

Intrebare: Sunt P.F.A. din 2008, am platit pana la sfarsitul lui 2010 integral contributia la CAS, dupa cum m-am obligat prin declaratia de asigurare. In luna februarie 2011, o angajata a Casei de Pensii mi-a spus ca pot sa vin sa platesc contributia la pensie la sfarsitul anului din urma pentru tot anul. Acum cateva zile mi-a venit o somatie de plata pentru suma de aproape 27 de milioane vechi pentru tot anul 2011, din care aproximativ 2394 lei noi contributia efectiva pentru 12 luni, 121 lei noi dobanzi si 249 lei noi penalitati. 1. Avand in vedere ca in anul 2011 nu am avut niciun venit mai sunt obligat sa platesc? 2. Sunt obligat sa platesc si dobanzile si penalitatile? Nu inteleg cum le-au calculat cei de la Casa de Pensii si nu sunt de acord cu ele, avand in vedere ca nu am realizat un venit de peste 8800 lei ref la art.6 din legea nr.263/2010. Eu platesc pentru ca vreau eu nu ca ma obliga legea, de ce trebuie sa platesc si dobanzi si penalitati? 3. Daca nu platesc nimic, pentru ca venitul meu pe 2011 este zero, poate Casa sa ma execute? Multumesc pentru raspunsul promt.

Raspuns: Comunicarea somatiei este primul pas in etapa executarii silite. Daca în termen de 15 zile de la ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice