Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?

Cum modificam anumite prevederi din Regulamentul intern de asa natura incat sa nu avem parte de conflicte cu angajatii sau de litigii de munca?

Nu neglijam faptul ca regulamentul intern poate fi modificat cu respectarea conditiilor legale stabilite de Codul muncii pentru intocmirea sa.

In mod concret,  regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Cat despre atributiile reprezentantilor salariartilor, intre altele, acestia au dreptul "sa participe la elaborarea regulamentului intern".

Cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune consultarea salariatilor reprezentati de sindicatul din unitate sau de reprezentantii salariatilor, dupa caz.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii



Nu uitam faptul ca obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Insa, angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita de punctul de vedere al salariatilor.


Asadar, referitor la regulamentul intern, nu se pune problema necesitatii acordului salariatilor, ci numai a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.

Atentie la faptul ca  modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.


Mare atentie la faptul ca orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.
In consecinta, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa consultarea salariatilor, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).
 

Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Data aparitiei: 06 Noiembrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contract de furnizare de servicii

Intrebare: Buna ziua, ma numesc Cristi si am un contract de furnizare de servicii de televiziune si internet cu firma UPC in valoare de 65 de lei lunar pe timp de un an iar in aceasta luna am primit factura in valoare de 70 de lei . Am sunat la firma si raspunsul a fost ca s-a marit TVA si alte taxe . Intrebarea mea este : UPC are dreptul sa modifice unilateral un contract aflat in derulare , adica sa mareasca pretul de la 65 de lei la 70 de lei fara sa ma anunte si fara acordul meu . Va rog sa-mi spuneti ce pot sa fac . Multumesc

Raspuns: si care ar fi acele taxe? Ca TVA-ul sigur nu s-a marit.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice