Pe site-ul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania a fost data publicitatii Decizia nr. 21/C/21.04.2015 a presedintelui Curtii de Apel Alba Iulia referitoare la asigurarea accesului avocatilor la documentele create de instanta.
Conform deciziei, se prevede faptul ca transmiterea prin email catre partile din proces, dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta sau a hotararii judecatoresti se va efectua in baza unei cereri adresate de acestia.
Mai mult, se prevede faptul ca cererea va cuprinde numele partii sau al reprezentantului legal si adresa de email. Aceasta cerere se va prezenta presedintelui sau unuia dintre judecatorii completului de judecata, in vederea aprobarii.
Atentie la faptul ca se vor expedia catre parti si catre avocatii acestora doar documentele ce apartin instantei, respectiv Curtii de Apel Alba Iulia.
Mai mult, conform deciziei, se precizeaza faptul ca in continutul expedierii electronice se atrage atentia partilor ca este vorba despre un demers pur informativ care nu are valoarea unei comunicari de acte procedurale in sensul legislatiei in vigoare.
De asemenea, conform deciziei, cererile pentru eliberarea copiilor de pe hotarari sau de pe alte acte din dosar, inclusiv cu privire la fotocopierea acestora se incuviinteaza, pentru dosarele in curs de judecata, de presedintele completului de judecata sau, in lipsa acestuia, de un membru al completului.
Daca se solicita eliberarea de copii ale unor inregistrari audio sau video sau fotografii stocate pe CD-uri, cererea va fi incuviintata pentru dosarele in curs de judecata, de presedintele completului de judecata sau, daca acesta lipseste, de un membru al completului. Pentru dosarele arhivate, cererea va fi incuviintata de presedintele instantei si va fi pusa in aplicare de personalului de specialitate informatica al instantei.
sursa: UNBR.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<