Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Dezbatere publica cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri

Luni, 27 iunie 2016, Ministerul Justitiei (MJ) si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA) au organizat o dezbatere publica cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri[1].

Evenimentul a reunit reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai societatii civile, mediului de afaceri, precum si reprezentanti ai ambasadelor.

In deschiderea reuniunii, secretarul de stat din MJ, Adrian BABOI-STROE, a subliniat faptul ca prin noua strategie este mentinuta abordarea SNA 2012-2015, respectiv stabilitatea cadrului legislativ si institutional anticoruptie, precum si tratarea incidentelor de integritate ca esecuri de management al institutiilor publice. De asemenea, acesta a precizat ca in urmatorii patru ani MJ va acorda prioritate masurilor preventive si educative in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei, dupa ce in ultimii ani combaterea coruptiei prin mijloace penale a cunoscut o tendinta ascendenta in Romania.

Secretarul de stat din MECRMA, Sorana BACIU, a subliniat rolul important al masurilor preventive anticoruptie, in special din perspectiva implementarii acestora in intreprinderile de stat. Doamna Baciu a prezentat principiile de guvernanta corporativa promovate de MECRMA, in principal pentru intreprinderile publice, in vederea cresterii transparentei acestora, mentionand importanta Codului de Etica in cadrul intreprinderilor publice. De asemenea, doamna BACIU a punctat necesitatea dezbaterilor in ceea ce priveste etica si integritatea in cadrul societatilor de stat, dar si la nivel de minister.

Domnul Cornel-Virgiliu CaLINESCU, membru in grupul de lucru pentru elaborarea si promovarea SNA 2016-2020, a prezentat impactul scontat al viitoarei strategii, precum si principalele actiuni dedicate mediului de afaceri sau cu impact asupra acestuia: continuarea demersurilor Romaniei de a deveni membru cu drepturi depline al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica si al grupurilor de lucru relevante ale organizatiei si in special, in Grupul de lucru Anti-mita; implementarea open contracting data standard la nivelul urmatoarelor sectoare publice: infrastructura, energie, sanatate si extinderea ulterioara a aplicarii standardului la nivel national; adoptarea cadrului normativ necesar pentru introducerea unei metodologii standard de evaluare a riscurilor de coruptie si implementarea acesteia, la nivel central, ca premisa pentru actualizarea o data la doi ani a planurilor de integritate; dezvoltarea unui mecanism institutional de evaluare ex-post a incidentelor de integritate si de promovare a masurilor preventive adaptate.

Participantii au formulat o serie de propuneri si recomandari cu privire la proiectul strategiei. De asemenea, s-a discutat despre importanta realizarii unui transfer de experienta in intreprinderile publice dinspre mediul privat, in special in ceea ce priveste programele de conformitate; implementarea Directivei 2014/42/UE privind inghetarea si confiscarea instrumentelor si produselor infractiunilor savarsite in Uniunea Europeana, Directivei 2015/849/UE privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor sau finantarii terorismului si a Directivei 2013/34/UE privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi; importanta educatiei anticoruptie si a transparentizarii interactiunii dintre decidentii din sectorul public si reprezentantii mediului privat.

Acesta a fost primul eveniment din seria dezbaterilor publice organizate in contextul adoptarii SNA 2016-2020. Proiectul documentului strategic a fost lansat in dezbatere publica pe 17 iunie 2016 si poate fi consultat aici.

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

MJ si-a propus ca noua SNA sa fie rezultatul unui larg proces de consultare si va continua sa organizeze intalniri cu platformele de cooperare stabilite in precedenta SNA, intrucat acesta a fost un mecanism de consultare de succes in ultimii patru ani.

[1] Obiectiv specific al proiectului Strategiei Nationale Anticoruptie (SNA) 2016 – 2020.

de
Data aparitiei: 28 Iunie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dezbatere publica cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Adunare extraordinara Asociatie proprietari

Intrebare: Buna ziua. Rog mult un raspuns cat se poate de repede. Speta e urmatoarea. S-a constituit o Adunare a Asociatiei de proprietari in conditiile nemultumirii majoritatii proprietarilor fata de Presedintele Asociatiei respective. Asadar in data de 31.05.2014 a avut loc prima sedinta in care nu s-a intrunit cvorumul, desi participarea a fost de 40 %. S-a restabilit conform Legii 230 o noua sedinta in data de 08.06.2014. S-au intocmit listele cu semnaturi, s-a realizat convocatorul sedintei. Afland despre situatia respectiva, actualul presedinte al asociatiei a convocat o sedinta in aceeasi zi, la solicitarea serviciului de la Primarie care se ocupa de Asociatiile de Proprietari, in urma unei sesizari facute de un grup de proprietari, membri ai asociatiei, dat fiind ca in anul 2013 nu s-a tinut nici o adunare a acestei asociatii.Va intreb in aceste conditii, in situatia in care Presedintele actual stia despre convocarea sedintei noastre din data de 31.05.2014 neparticipand la sedinta noastra, este legala adunarea noastra? Poate prima adunare a D-lui presedinte sa conteste Adunarea noastra.? Ce legalitate are sedinta noastra si ce legalitate are sedinta lui? Exista vreo contradictie? s-au facut sesizari catre primarie. Se stie despre situatie, ba mai mult decat atat, s-au facut instiintari si catre alte organe de control. Si proprietarii, in pondere de 80% sunt extrem de nemultumiti si sustin adunarea noastra, scopul principal fiind alegerea unui nou presedinte si al unui nou comitet executiv, oamenii fiind extrem de revoltati din cauza lipsei de transparenta, ba mai mult, a amenintarilor la adresa proprietarilor si verbale si scrise din partea presedintelui si a comitetului executiv. Noi vom vota in adunarea constituita legal scimbarea presedintelui in ultima sedinta din data de 08. Ma interesa sa stiu daca se poate contesta de catre presedinte, dat fiind ca adunarea convocata de dumnealui este prima in data de 08, adunarea noastra, care a respectat intocmai legea.Si dat fiind situatia alegerii unui nou presedinte si comitet executiv Presedintele va mai avea "calitatea" de presedinte? Ulterior, daca se impotriveste se poate intenta actiune in instanta din partea noii conduceri a Asociatiei?

Raspuns: Legalitatea sedintei asociatiei de proprietari/locatari nu depinde de participarea presedintelui.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016