Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

DNA: Cerere aviz UP fosti ministri - dosar contract guvernamental licente IT

In completarea comunicatelor, nr. 1342/VIII/3 din 26 septembrie 2014, nr. 1428/VIII/3 din 21 noiembrie 2016 si nr. 1430/VIII/3 din 21 noiembrie 2016, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:

In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Presedintelui Romaniei, pentru a aprecia asupra exercitarii dreptului de a cere urmarirea penala a unor persoane care au detinut calitatea de membri ai Guvernului, respectiv

NICA DAN, ministru al comunicatiilor si tehnologiei informatiei in perioada 2000 - iulie 2004, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

TICAU SILVIA ADRIANA, secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada 2003 - iunie 2004, respectiv de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada iulie - decembrie 2004, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, in forma continuata,

ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al educatiei si cercetarii in perioada 2003-2005, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit.

Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de cei trei fosti ministri are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:

In calitate de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Nica Dan, cu incalcarea dispozitiilor privind achizitiile publice, a initiat si a sustinut proiectele Hotararilor de Guvern nr.1473/11.12.2003 si nr.470/01.04.2004, prin care s-a aprobat incheierea, intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH, a contractului comercial de inchiriere de licente referitor la produsele Microsoft. in acest sens s-a invocat, in mod nereal, calitatea Fujitsu Siemens Computers de unic distribuitor pentru aceste produse, astfel incat respectiva firma sa fie favorizata prin evitarea organizarii unei licitatii publice. Astfel, prin activitatea sa, Dan Nica ar fi cauzat, pe de o parte –un prejudiciu in valoare totala de 47.594.843,88 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii


in calitate de secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, respectiv de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, ticau Silvia Adriana, cu incalcarea privind Statutul functionarilor publici si privind achizitiile publice, a efectuat urmatoarele activitati:

- a determinat incheierea contractului cadru de licentiere Microsoft in conditii defavorabile pentru Guvernul Romaniei, invocandu-se in mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens GmbH Austria, iar in acest sens a semnat Nota de fundamentare la Hotararea de Guvern nr.1473/11.12.2003,

- a initiat si sustinut proiectul Hotararii de Guvern nr.1778/21.10.2004, prin care s-a aprobat extinderea contractului comercial de inchiriere de licente incheiat la data de 15.04.2004 intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH si pentru produsele educationale Microsoft, fara a exista un necesar fundamentat. in aceasta modalitate, ticau Silvia Adriana ar fi cauzat, pe de o parte - un prejudiciu in valoare totala de 66.965.343,88 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.

In calitate de ministru al educatiei si cercetarii, Athanasiu Alexandru cu incalcarea dispozitiilor privind achizitiile publice, a initiat si a sustinut proiectul Hotararii de Guvern nr.1778/21.10.2004, prin care s-a aprobat extinderea contractului comercial de inchiriere de licente incheiat la data de 15.04.2004 intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH si pentru produsele educationale Microsoft, fara a exista un necesar fundamentat. in aceasta modalitate Athanasiu Alexandru ar fi cauzat, pe de o parte - un prejudiciu in valoare totala de 19.370.500 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.

Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, precum si volumele (28) cuprinzand copii ale dosarului de urmarire penala.

Prezenta cerere de efectuare a urmaririi penale intra sub incidenta art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana fata de care s-a solicitat sesizarea Presedintelui Romaniei pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale beneficiaza de prezumtia de nevinovatie.

Sursa: DNA

de
Data aparitiei: 23 Noiembrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "DNA: Cerere aviz UP fosti ministri - dosar contract guvernamental licente IT":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Care este procedura de atacat o conventie

Intrebare: Am pus intrebarea de mai jos in cadrul succesiunii de intrebari/raspunsuri de la intrebaraea "termen de prescriere returnare subventie", pentru a pastra contextul. Deoarece nu am primit nici un raspuns considerind ca probabil confuzia creata o repet aici in mod explicit: Dupa mai multe interventii la BCR si ANL pentru returnarea unei subventii, pot rezuma situatia in care ma aflu: solutia BCR nu este acceptata de ANL si invers, solutia oferita de ANL nu este acceptata de BCR, iar cel care plateste pagubele sint eu. Calea amiabila pare epuizata si trebuie sa fac apel la justitie sau chiar o plingere penala (pentru abuz in serviciu). Pentru inceput am sa incerc la justitie si vreau sa atac Conventia ANL/BCR care este lacunara (nu a prevazut cazul cind lucrarile sint preluate in regie proprie) si apoi cred ca poate contine unele clauze abuzive care au fost preluate in contractul de creditare. Deci intrebarea este: care este procedura prin care poate fi actionata in justitie respectiva conventie? Asta ar fi versiunea agreeata de ANL si respinsa de BCR, deci ANL poate participa in acest proces de partea mea sau este si el parat?

Raspuns: Chemati ambele institutii in judecata. Pentru opozabilitate=pentru ca hotararea sa-i fie aplicabila... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016