Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Dreptul Muncii: Care sunt documentele pe care inspectorii le pot solicita in timpul controlului?

Documentele solicitate pot fi dosare de personal, registre, documente de evidenta precum si orice informatii utile desfasurarii controlului. Prezentarea documentelor poate fi insotita si de solicitarea de a procura fotocopii ale acestora.

1. Documente solicitate angajatorilor in vederea efectuarii controlului
Principalele documente solicitate de catre inspectorii de munca vizeaza atat statutul unitatii, cat si relatiile de munca si securitatea si sanatatea in munca.

Documente generale


- statutul unitatii;
- actul constitutiv al persoanei juridice, certificat unic de inregistrare, certificat constatator/certificat inscrieri mentiuni etc.;
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii


- actul de identitate al persoanei fizice angajator;
- Registrul unic de control;
- stampila, imputernicire pentru persoana care reprezinta unitatea in timpul controlului, daca controlul se efectueaza in prezenta unei alte persoane decat administratorul societatii;
- copie CI/BI/pasaport al reprezentantului legal al persoanei juridice si al persoanei imputernicite (dupa caz).


Documente specifice relatiilor de munca

- contractele individuale de munca ale salariatilor si dosarele de personal ale acestora (acte de studii, calificari, avize, autorizatii, atestate, autorizatii de munca, persmise de sedere in scop de munca);
- dovezi privind indeplinirea obligatiei de informare;
- actele privind incheierea, modificarea, executarea, suspendarea contractelor individuale de munca (acte aditionale, decizii);
- state de plata a salariilor;
- foi colective de prezenta, condica de prezenta;
- dovada acordarii drepturilor salariale;
- programarea concediului de odihna la nivel de societate (dovada efectuarii in natura sau compensarea in bani a zilelor de concediu de odihna ramase neefectuate la incetarea contractului individual de munca;
- actele de incetare a raporturilor de munca si dovada eliberarii carnetelor de munca, a adeverintelor de vechime (unde este cazul);
- regulamentul intern;
- contract colectiv de munca aplicabil sau dovada initierii negocierii contractului colectiv de munca la nivel de unitate, pentru unitatile cu cel putin 21 de salariati;
- completare si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor;
-completarea si transmiterea registrului de evidenta a zilierilor:
- notificarile catre reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative si ITM/A.M.O.F.M in cazul concedierilor colective;
- scrisoarea de informare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative in cazul transferurilor colective, conform Legii nr. 67/2006
- dovezile de informare si consultare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative pe subiectele reglementate de Legea nr. 467/2006
- sistemul de reglementari interne al angajatorului.

Documente specifice sanatatii si securitatii in munca

- baza decizionala a structurii organizatorice a activitatii de prevedere si protectie a sanatatii si securitatii in munca, decizia de desemnare a lucratorilor sau serviciu intern sau contractul de prestari servicii incheiat pentru externalizarea serviciului de prevenire si protectie;
- instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate;
- planul de prevenire si protectie;
- decizia de numire si regulamentul de functionare a Consiliului de Sanatate si Securitate in Munca in cazul in care societatea are mai mult de 50 de salariati;
- lista echipamentelor tehnice din cadrul firmei;
- dovada verificarii/masuratorii continuitatii centurii de impamantare respectiv masurarea rezistentei de dispersie la prizele de pamant;
- fisele individuale de protectia muncii;
- decizia de numire a lucratorilor desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor;
- dovada asigurarii supravegherii medicale a salariatilor prin serviciul de medicina muncii;
- lista de dotare a salariatilor cu echipament individual de protectia muncii; dovada acordarii materialelor igienico – sanitare;
- avizul tehnic ISCIR pentru EM ce intra sub incidenta ISCIR.


Autor: Gabriela Dita, Consilier Juridic
Gabriela Dita
de
Consilier Juridic

Data aparitiei: 25 Septembrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dreptul Muncii: Care sunt documentele pe care inspectorii le pot solicita in timpul controlului?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Acordare facilitate fiscala persoana cu handicap

Intrebare: Buna ziua! Mai poate fi acordata facilitate fiscala cf. art. 284 din Codul Fiscal , unei persoane incadrata intr-un grad de handicap , pentru bunurile imobile constructii si teren ce au fost instrainate prin contract de vanzare cumparare , in care este mentionat ca * transmiterea proprietatii are loc la data autentificarii actului , iar transmiterea folosintei si aposesiei la data decesului *?

Raspuns: Este un contract de vanzare cumparare a nudei proprietati. Art.274 din Codul Fiscal prevede scutiri... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice