Pe 17 aprilie 2013 s-a incheiat etapa de depunere a proiectelor pentru implementarea unui proiect la nivel national, care are ca obiectiv general imbunatatirea si automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare si eliberarea efectiva a documentelor de stare civila. Perioada in care au putut fi facute inregistrarile online a fost 18 martie 2013 – 17 aprilie 2013. Bugetul total al proiectului de eliberarea online a actelor de Starea Civila este de 35 milioane de euro.
Beneficiarul eligibil este un parteneriat intre Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) ca lider de proiect, Ministerul Afacerilor Interne (prin Directia Generala pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, MAI - DGCTI) si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).
Pentru emiterea unui nou document se intentioneaza ca cetatenii sa nu mai foloseasca decat Cartea de Identitate, restul documentelor regasindu-se in sistem, tot procesul avand in spate procese complexe de interoperabilitate a bazelor de date dintre autoritatile competente implicate.
”Nu este vorba de o simpla digitalizare a unor documente, ci de regandirea unor procese astfel incat cetatenii sa vada plus valoare in viata lor in termeni de timp redus de interactiune fizica cu autoritatile, iar acestea sa poata gestiona fluid si eficient informatiile. Pentru prima oara in istoria Romaniei ne propunem sa facem un istoric al documentelor de stare civila din ultima suta de ani”, a declarat ministrul pentru societatea informationala, Dan Nica.
Implementarea noului sistem va avea numeroase avantaje, precum:
• Cresterea gradului de transparenta a prelucrarii datelor de stare civila
• Reducerea birocratiei si, implicit, a necesitatii de deplasare a cetateanului la oficiile de stare civila
• Reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civila
• Mai putine documente necesare pentru obtinerea de acte de stare civila
• Gestionarea coerenta si asistata, prin mijloace IT avansate, a unui volum important de activitati de stare civila.
Pentru acest apel au fost alocate 154.000.000 lei, din care aproximativ 127.358.000 lei FEDR si 26.642.000 lei de la bugetul de stat.
Apelul a fost lansat in cadrul Operatiunii 3.2.1 „Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, din cadrul Domeniului Major de Interventie 2 „Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice”, Axa III „Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru sectoarele privat si public"
Sursa Ministerul pentru Societatea Informationala
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<