Intr-o S.R.L. cu obiect de activitate reparatii auto fara angajati, administratorul societatii este cel care presteaza activitatea fara a avea contract individual de munca intocmit. Este obligatoriu sa aibe contract individual de munca daca el este cel care presteaza activitatea de reparatii ? Neavand angajati nu are nici Regulament intern. E legal?
Raspuns:
Potrivit art. 197 alin. (1) din Legea 31/1990 societatile comerciale cu raspundere limitata pot fi administrate de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.
Asadar, administratorul societatii cu raspundere limitata poate avea si calitatea de salariat al aceleiasi societati.
Conform art. 72 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale, obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceasta lege.
Asadar, acceptand numirea, administratorul intra in raporturi juridice de mandat comercial cu societatea comerciala. Obligatiile administratorului in exercitarea mandatului sunt cele stabilite de lege si de catre adunarea generala a asociatilor. Adunarea generala a a sociatilor poate stabili in sarcina administratorului obligatii ce privesc indeplinirea mandatului de administrare, mandat ce are ca obiect administrarea societatii comerciale.
Ori, activitatea de mecanic auto nu reprezinta atributii ce tin de administrarea societatii comerciale. De aceea, consideram ca administratorul poate presta activitatea de mecanic auto numai in temeiul unui contract individual de munca in conditiile mentionate mai sus.
Intocmirea Regulamentului intern este obligatorie pentru toate societatile. Astfel, potrivit art. 246 alin. (2) din Codul muncii republicat, intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<