Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Explicatii: Diminuarea cu 15% a indemnizatiei pentru concediul de crestere a copilului

 

Concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului se acorda numai daca in ultimul an anterior datei nasterii copilului, timp de 12 luni, au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii 571/2003 privind Codul fiscal. Definirea veniturilor profesionale data de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/20005 este facuta doar in scopul calcularii cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului si nu se confunda cu definirea data veniturilor de natura profesionala de acte normative precum Hotararea Guvernului nr. 791/2010 sau Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/2010.

Conform art. 1 alin. (3) din OUG 148/2005, prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal, se intelege:
- venituri din salarii,
- venituri din activitati independente,
- venituri din activitati agricole.

Veniturile luate in calcul la determinarea indemnizatiei sunt veniturile incasate de persoana fizica dupa diminuarea venitului net (determinat scazand din venitul brut cheltuielile deductibile - cheltuieli aferente veniturilor, contributii obligatorii, cote forfetare de cheltuieli s.a. cheltuieli deductibile in functie de fiecare tip de venit), cu impozitul pe venit.

Veniturile din salarii, din activitati independente si din activitati agricole prevazute la art. 1 alin. (3) din ordonanta de urgenta, denumite in continuare venituri, sunt cele definite la art. 55 alin. (1) si (2), art. 46 alin. (1) - (4) si la art. 71 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si reprezinta valoarea obtinuta dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil stabilit conform legii, corespunzator fiecarei categorii de venit.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

Veniturile care se iau in considerare pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului reprezinta, dupa caz:

a) suma incasata din veniturile din salarii, care se stabileste astfel:
- la locul unde se afla functia de baza: suma incasata de persoana indreptatita, rezultata dupa aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul a impozitului, determinata ca diferenta intre venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut al contributiilor obligatorii aferente unei luni si a deducerii personale acordate pentru luna respectiva, si contributiile la fondurile de pensii facultative, precum si cotizatia sindicala platita in luna respectiva;
- pentru veniturile obtinute in celelalte cazuri: suma incasata de persoana indreptatita, rezultata dupa aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul, determinata ca diferenta intre venitul brut si contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora;
b) suma incasata de persoana indreptatita, calculata potrivit legii de catre platitorul acesteia, pentru perioadele asimilate;
c) suma incasata de persoana indreptatita care realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestuia sau sunt considerate neimpozabile;
d) suma rezultata dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activitati independente, determinat in conditiile legii;
e) suma rezultata dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activitati agricole, determinat in conditiile legii.

Pentru persoanele care realizeaza venituri profesionale din salarii, venitul brut reprezinta salariul de baza, indemnizatii, sporuri, prime, orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor acordate de angajator potrivit legii.

In cazul in care o persoana realizeaza concomitent venituri profesionale din mai multe surse, se vor lua in calcul toate veniturile lunare incasate de aceasta, astfel cum au fost enumerate mai sus.

Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum si nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritatile competente, sunt, dupa caz, urmatoarele:

a) dovada eliberata de angajator sau alt platitor, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii, sau, dupa caz, de autoritatea competenta, in caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciara a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberate de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole. In situatia in care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberata, persoana indreptatita prezinta o declaratie pe propria raspundere privind realizarea acestor venituri, in conditiile prevazute de Codul penal;
c) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul asociatilor unici, privind veniturile realizate de acestia;
e) adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, de angajator sau, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate ori de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor care indreptatesc acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului;
f) dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
g) copia contractului de munca sau, dupa caz, dovada eliberata de angajatori ori de autoritatile competente straine sau romane, tradusa si legalizata, care sa ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de munca in strainatate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale incheiate de Romania cu alte state, sau, dupa caz, realizarea de venituri profesionale dobandite in urma activitatilor salariale ori independente totalizate in baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii.

Actul normativ care a aprobat diminuarea cu 15% a cuantumului indemnizatiilor acordate in temeiul art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, este Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar. Daca din calcul rezulta un cuantum mai mic de 600 lei, se acorda 600 lei.

Pentru determinarea cuantumului indemnizatiei se vor cumula veniturile incasate in ultimele 12 luni, iar rezultatul se va imparti la 12 luni pentru a determina media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei. Cuantumul indemnizatiei se determina inmultind media cu procentul prevazut la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2006, respectiv 85%.

Cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului acordata in temeiul art. 1 din OUG nr. 148/2005 se va diminua cu 15%, in temeiul Legii nr. 118/2010.

Prin urmare indemnizatia determinata potrivit art. 1 din OUG nr. 148/2010 este cea care face obiectul diminuarii si nu procentul de determinare a dreptului acordat.

Data aparitiei: 12 Noiembrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Explicatii: Diminuarea cu 15% a indemnizatiei pentru concediul de crestere a copilului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Conditii Contopire

Intrebare: Buna ziua !Am ispasit 2 ani dintr-o pedeapsa cu executare de 4 ani si m-am eliberat conditionat in iarna anului 1998. In anul 2000 am fost condamnat la 2 ani cu executare -dar s-au contopit pedepsele -dosarul aflandu-se pe rol din 1998,eu fiind arestat in vara lui 1998 -si nu am mai executat nici o zi DIN A DOUA PEDEAPSA.Pana ASTAZI nu mi-am cerut si nu a intervenit din oficiu reabilitarea .DIN MAI 2010 pana in MAI 2011 AM FOST ARESTAT preventiv intr-un alt AL TREILEA dosar penal cu,care sunt in ultima faza ,adica pe 13 05 2013 am primul termen la recurs la I C C J pentru ca la tribunal am fost condamnat 5 ani cu executare ramanand la fel in apel la Curtea de Apel si am facut Recurs la I C C J. In 2009 AM FOST CONDAMNAT 6 LUNI CU SUSPENDARE,SUB SURAVEGHERE 4 ANI.Intrebarea mea este daca la I C C J VA RAMANE NESCHIMBATA SENTINTA mai am vreo posibilitate de contopire a celor 2 ani executati in 1996-98 + anul executat in 2010-2011 ca sa-mi pot cere eliberarea conditionata si daca se poate da spor in urma contopirii?Mentionez ca toate condamnarile au fost pentru art 215 SI ART 59 [LEGEA CEC-UL] si ca in incheierea de la Curtea de Apel se mentioneaza ca ma aflu in recidiva postexecutorie si nu inteleg clar de ce VA MULTUMESC MULT !

Raspuns: VA MULTUMESC MULT ! INSEAMNA TOTUSI CA ESTE O GRESEALA A INSTANTEI RETINANDU-MI RECIDIVA ? VA MULT... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016