Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Fara casa de marcat in piete


Cuvinte cheie: pfa, producator agricol

 

Micii producatori agricoli isi pot vinde, in continuare, produsele in piete, oboare sau targuri pe baza certificatului de producator, fiind exceptati de la obligativitatea detinerii casei de marcat, arata un comunicat de presa publicat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), luni.

Ca urmare a materialelor de presa si a emisiunilor radio si tv din ultimele zile care au ca tema consecintele aplicarii OUG 44/2008 asupra micilor producatori agricoli, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale doreste sa faca urmatoarele precizari:

Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept. In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare. In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare. Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.Modalitatea de exteriorizare a manifestarii de vointa facuta cu intentia de a da nastere, modifica sau stinge un raport juridic civil concret.Este un titlu în temeiul caruia persoana pentru care s-a emis face dovada calitatii sale de mostenitor. Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat) Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie. OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, reglementeaza accesul la activitatea economica in toate domeniile si nu vizeaza in mod special activitatea agricola. Formele de organizare prevazute de prezenta OUG sunt: persoana fizica autorizata (PFA), intreprindere individuala si intreprindere familiala.


Astfel, conform art.1, actul normativ are ca scop reglementarea accesului la activitatea economica, procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii si regimul juridic al persoanelor fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, precum si al intreprinderilor individuale si familiale.

Ceea ce face OUG 44/2008, este de fapt reglementarea prin simplificare a procedurii de inscriere la Registrul Comertului, procedura care pana la data intrarii in vigoare a acestui act normativ era prevazuta de Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ordonanta de Urgenta 44/2008 prevedea o perioada de tranzitie de un an, pentru cei care erau deja autorizati pe baza Legii 300/2004 si doreau continuarea activitatii in aceasta forma .

In ceea ce ii priveste pe micii producatori agricoli, care care doresc sa-si valorifice productia in piete, oboare sau targuri, acestia trebuie sa aiba certificat de producator eliberat in baza Hotararii Guvernului nr.661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator a€“ act normativ IN VIGOARE.

Conform art.1, alin.(1) al acestui act normativ, a€žcertificatul de producator constituie actul doveditor al provenientei produselor agroalimentare pe baza caruia acestea pot fi comercializate in piete, targuri, oboare sau in alte locuri stabilite de consiliile locale.


Prin urmare, micii producatori pot sa isi vanda in continuare produsele in piete, in baza unui certificat de producator valabil, ca si pana acum.

Referitor la afirmatiile privind obligativitatea detinerii de case de marcat de catre producatorii agricoli care isi vand produsele in piete, targuri, oboare, conform art.2 din OUG nr. 28/1999 republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, sunt exceptati de la obligativitatea detinerii aparatelor de marcat electronice fiscale: Art. 2 - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate



Data aparitiei: 27 Aprilie 2010

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata
Andrei Savescu va ofera "Practica avocatiala in 2014"

100 de modele de Cereri, Note de Aparare, Cai de Atac, Concluzii si Contracte

Toate Modificarile din Codul Civil si Codul de Procedura Civila

Aflati detalii >>

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Exceptie de inadmisibilitate

Intrebare: In anul 2010 in luna februarie mi-am achitat impozitele la primarie pentru anul respectiv, ulterior in noiembrie am aflat cu stupoare ca mai datorez 1500 lei, deoarece cu data de 01.07.2010 a intrat in vigoare OUG 59/2010 si au fost recalculate impozitele auto pentru sase luni. Consider ca suma respectiva nu o datorez, motiv pentru care am depus contestatie, solutionata negativ. In urma acestui demers am atacat in instanta de contencios administrativ instintarea de plata, anexand si dovada plangerii prealabile. Actiunea mi-a fost respinsa ca inadmisibila cu urmatoarea motivare: Reclamantul a inteles sa conteste, asa cum s-a aratat mai sus actul cu nr. intitulat instintare de plata, depus la dosarul de fond la fila cu nr.8. In speta sunt aplicabile prev. art.41 din OG 92/2003, comform carora, in intelesul prezentului cod, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale. Prin prisma acestor dispozitii, tribunalul constata ca actul atacat este un act administrativ fiscal, in intelesul legii si este supus procedurii de contestare instituita prin Titlul IX din OG 92/2003, care reglementeaza procedura de solutionare a contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale. Ceea ce poate fi atacat la instanta judecatoreasca de contencios administrativ sunt deciziile emise in solutionarea contestatiilor impotriva titlurilor de creanta, pracum si impotriva altor acte administrativ fiscale. Prin cererea de chemare in judecata reclamantul nu ataca o decizie emisa in solutionarea contestatiei impotriva titlului de creanta, astfel actiunea in contencios administrativ este inadmisibila. Pentru considerentele sus aratate, instanta in baza art. 205 din OG 92/2003 va admite exceptia inadmisibilitatii. Deci actiune respinsa pe exceptie, motivare pe fond era greu de gasit. Mai are vreun rost recursul? Trebuia sa atac raspunsul la plangerea prealabila nu titlul de creanta? Chiar daca instanta desfiinta raspunsul titlul de creanta ramane, deci tot bun de plata sunt.

Raspuns: Prin urmare, daca inca mai sunteti in termenul de contestare a deciziei emisa ca urmare a solutionar... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 383281]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 372556]
 Codul Civil [Vizualizari: 294315]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 250563]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 173626]

E-articole juridice

Mai aproape de dumneavostra

Atentie, Juristi!
Noul Cod Civil a modificat Modelele de Contracte folosite!
Cititi cele 38 de modificari care va pot afecta activitatea
Descarcati GRATUIT Raportul Special
Contractele din Noul Cod Civil – Reguli si Exemple

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice