Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fazele contractului de Franciza

> Definitie

Contractul de franciza  este acel contract prin care o parte, denumita francizor, acorda unei alte parti, denumite beneficiar, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie, un serviciu, bazat pe o colaborare continua intre parti, independente din punct de vedere financiar.

Francizor – partea care acorda dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie, un serviciu.

Beneficiar – partea care primeste dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie.

> Fazele francizei

* Faza precontractuala

● Scop: sa permita fiecarei parti sa-si confirme decizia de a colabora: francizorul furnizeaza viitorului beneficiar informatii care ii permit acestuia sa participe, in deplina cunostinta de cauza, la derularea contractului de franciza ;

Francizorul se obliga sa furnizeze beneficiarului informatii cu privire la:
– experienta dobandita si transferabila;
– conditiile financiare ale contractului, respectiv redeventa initiala sau taxa de intrare in retea, redeventele periodice, redeventele din publicitate, determinarea tarifelor privind prestarile de servicii si tarifele privind produsele, serviciile si tehnologiile, in cazul obligatiilor contractuale de cumparare;


– elementele care permit beneficiarului sa faca calculul previzionat si sa-si intocmeasca planul financiar;
– obiectivele si aria exclusivitatii acordate;
– durata contractului, conditiile reinnoirii, rezilierii, cesiunii.

* Faza contractuala

● Contractul de franciza trebuie:
– sa reflecte interesele membrilor retelei de
franciza , protejand drepturile de proprietate industriala sau intelectuala ale francizorului, prin mentinerea identitatii comune si a reputatiei retelei de franciza ;
– sa defineasca, fara ambiguitate, obligatiile si responsabilitatile fiecarei parti, precum si orice alte clauze ale colaborarii.

● Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca francizorul:
– sa detina si sa exploateze o activitate comerciala, pe o anumita perioada, anterior lansarii retelei de
franciza ;
– sa fie titularul drepturilor de proprietate intelectuala si/sau industriala;
– sa asigure beneficiarilor sai o pregatire initiala, precum si asistenta comerciala si/sau tehnica permanenta,
pe toata durata existentei drepturilor contractuale.

● Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca beneficiarul:
– sa dezvolte reteaua de
franciza si sa mentina identitatea sa comuna, precum si reputat ia acesteia;
– sa furnizeze francizorului orice informatie de natura a facilita cunoasterea si analiza performantelor si a situatiei reale financiare, pentru a asigura o gestiune eficienta in legatura cu
franciza ;
– sa nu divulge tertelor persoane know-how-ul furnizat de catre francizor, atat pe toata durata contractului de
franciza , cat si ulterior.

Contractele Mileniului III – 142 modele de acte civile si comerciale -
modele de contracte prezentate intr-o forma facila. Intocmiti in doar 3 minute orice contract! Completare rapida cu datele de identificare, printare si autentificare legala. Nimic mai simplu!

● Principiile pe care trebuie sa le respecte contractul de
franciza :
– termenul va fi fixat astfel incat sa permita beneficiarului amortizarea investitiilor specifice francizei;
– francizorul il va instiinta pe beneficiar cu un preaviz suficient de mare asupra intentiei de a nu reinnoi contractul la data expirarii sau de a nu semna un nou contract;
– in cadrul clauzelor de reziliere se vor stabili in mod clar circumstantele care pot sa determine o reziliere fara preaviz;
– conditiile in care va putea sa opereze cesiunea drepturilor decurgand din contract vor fi precizate cu claritate, in special conditiile de desemnare a unui succesor;
– dreptul de preemtiune va fi prevazut, daca interesul mentinerii sau dezvoltarii retelei de
franciza necesita recunoasterea acestui drept;
– clauzele de neconcurenta vor fi cuprinse in contract, pentru protejarea know-how-ului;
– obligatiile financiare ale beneficiarului vor fi cu claritate precizate si vor fi determinate astfel incat sa favorizeze atingerea obiectivelor comune.
● Prin contractul de
franciza , francizorul controleaza respectarea tuturor elementelor constitutive ale imaginii  marcii:
– marca francizorului, simbol al identitatii si al renumelui retelei de
franciza , constituie garantia calitatii produsului/serviciului/tehnologiei furnizate consumatorului, garantie asigurata prin transmiterea si prin controlul respectarii know-how-ului, furnizarea unei game omogene de produse si/sau servicii si/sau tehnologii;
– francizorul se asigura ca beneficiarul, printr-o publicitate adecvata, face cunoscut ca este o persoana independenta din punct de vedere financiar in raport cu francizorul sau cu alte persoane;
– dreptul care se transfera obliga beneficiarul la plata unei redevente si il autorizeaza sa utilizeze marca produselor si/sau serviciilor si/sau tehnologiilor, know-how-ul ori o alta experienta deosebita de
franciza , precum si orice alte drepturi de proprietate intelectuala sau industriala, dupa caz, sustinut permanent de asistenta comercia

* Faza postcontractuala

● La incetarea relatiilor contractuale, relatiile postcontractuale se bazeaza pe regulile concurent ei loiale.

● Francizorul poate sa impuna obligatii ferme fostului beneficiar, asigurand astfel protejarea caracterului  confidential al afacerii si, in special, neutilizarea know how-ului de catre o retea concurenta.

> Contractul de exclusivitate

Reguli specifice

● In cazul in care francizorul propune semnarea unui contract de exclusivitate, vor fi respectate urmatoarele 
reguli:
– daca este incasata o taxa de intrare in reteaua de
franciza , la semnarea contractului de franciza , suma privind drepturile de exclusivitate, prevazuta in contract, este proportionala cu taxa de intrare si se adauga acesteia;
– in lipsa taxei de intrare, modalitatile de rambursare a taxei de exclusivitate sunt precizate in cazul rezilierii contractului de
franciza ;
– taxa de exclusivitate poate fi destinata pentru a acoperi o parte a cheltuielilor necesare implementarii francizei si/sau pentru a delimita zona si/sau know-how ul transmis;
– contractul de exclusivitate trebuie sa prevada o clauza de reziliere, convenabila ambelor parti;
– durata contractului este determinata in functie de caracteristicile proprii fiecarei francize.

Contractele Mileniului III – 142 modele de acte civile si comerciale - fiecare contract si act in parte contine note explicative care vin sa lamureasca modul de folosire al unor clauze sau prevederi in raport cu dispozitiile legale si cu uzantele actuale.

● Francizorul poate sa impuna o clauza de neconcurenta si de confidentialitate, pentru a impiedica instrainarea know-how-ului transmis pe durata contractului de exclusivitate.

Reteaua de franciza

● In temeiul relatiilor contractuale cu beneficiarii sai, francizorul va intemeia o retea de franciza , care trebuie  exploatata astfel incat sa permita pastrarea identitatii si renumelui retelei pentru care francizorul este garant.
● Reteaua de
franciza este formata din francizor si beneficiari.
● Prin organizare si dezvoltare, reteaua de
franciza trebuie sa contribuie la ameliorarea productiei si/sau distributie de produse si/sau servicii.

Publicitate si selectie

● Publicitatea pentru selectionarea beneficiarilor trebuie sa fie lipsita de ambiguitate si sa nu contina informatii eronate.
● Documentele publicitare care prezinta rezultatele previzionate ale unui beneficiar, trebuie sa fie obiective si verificabile.
● Francizorul selectioneaza beneficiarul care face dovada competentelor solicitate, si anume:
– calitati manageriale;
– capacitate financiara pentru exploatarea afacerii.
● Francizorul, in calitate de initiator si garant al retelei de
franciza , trebuie sa vegheze la pastrarea identitatii si a reputatiei retelei de franciza .


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Fazele contractului de Franciza":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016