Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

FJR avertizeaza! Modificarile legilor Justitiei ar putea duce la reducerea numarului magistratilor cu 25%

FJR (Forumul Judecatorilor din Romania) avertizeaza ca efectele combinate ale unor reglementari cuprinse in legile Justitiei ar putea duce la reducerea corpului magistratilor cu 25% intr-un termen foarte scurt. Acesta estimeaza ca in jur de 2.000 de magistrati, care se afla acum la apogeul profesional, ar putea parasi imediat sistemul, inclusiv 90% dintre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

"Efectele combinate ale unor reglementari cuprinse in dispozitiile adoptate in Parlament cu privire la 'legile justitiei', desi nedeclarate neconstitutionale (fie pentru ca nu au fost atacate, fie deoarece obiectiile de neconstitutionalitate nu au fost cuprinzatoare, iar argumentele au lipsit in mod esential) pot fi dezastruoase pentru magistratura din Romania. Corpul magistratilor va fi redus in proportie de cel putin 25% (pe termen foarte scurt), va fi deprofesionalizat, prin renuntarea la examenele de promovare meritocratice, va fi surmenat, prin cresterea volumului de activitate, si va fi putea fi controlat prin seful Inspectiei Judiciare si prin Sectia speciala pentru cercetarea infractiunilor din justitie din cadrul PICCJ", se precizeaza intr-un document publicat de FJR - "Modificarile aduse 'Legilor Justitiei' - Potential colaps al magistraturii din Romania".

Conform sursei citate, in lipsa unor studii de impact minimale, aplicarea noilor dispozitii legislative va determina blocarea sistemului judiciar, prin deprofesionalizarea (inlaturarea meritocratiei in privinta promovarilor) si reducerea corpului magistratilor, vulnerabilitati dublate de o majorare artificiala a activitatii.

In document se mai arata ca o parte din modificari au fost declarate neconstitutionale, dar punerea lor in acord nu va insemna ca ingrijorarile Comisiei Europene vor fi inlaturate, potrivit Agerpres.

"O parte dintre dispozitiile promovate in Parlament cu privire la "legile justitiei" (Legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004, Legea pentru modificarea si completarea Legii numarul 304/2004 si Legea pentru modificarea si completarea Legii numarul 317/2004) au fost declarate neconstitutionale, dar punerea lor viitoare in acord cu deciziile Curtii Constitutionale, in Parlament, nu va insemna ca toate ingrijorarile exprimate de Comisia Europeana vor fi inlaturate", se mai noteaza in documentul citat mai sus.

Forumul judecatorilor sustine ca, desi neatacate, alte dispozitii din aceleasi acte normative, coroborate, sunt extrem de "nocive" pentru independenta justitiei, vor influenta cariera si activitatea profesionala a magistratilor si vor produce dezechilibre in sistemul judiciar.

"Chiar daca proiectul contine si propuneri ale Consiliului Superior al Magistraturii, ale magistratilor ori ale asociatiilor profesionale, acestea reprezinta simple corectii ale sistemului actual, pregatirea neserioasa a unui veritabil 'experiment judiciar', in lipsa oricaror studii de impact si prognoze, putand determina consecinte foarte greu sau chiar imposibil de remediat. Spre exemplu, se poate vorbi de deprofesionalizarea si reducerea corpului magistratilor, dublate de o majorare artificiala a activitatii si impunerea unor termene procedurale nerealiste, care vor avea ca efect blocarea sistemului judiciar\", se arata in documentul citat.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

Sursa mentionata sustine ca, in asemenea conditii, estimand ca in jur de 2.000 de magistrati, care se afla la apogeul profesional, ar putea parasi imediat sistemul (inclusiv 90% dintre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie), prin coborarea pragului acordarii pensiei de serviciu si in conditiile in care cuantumul acesteia depaseste deja substantial indemnizatiile magistratilor aflati in activitate, iar alti 2.000 de magistrati ar urma sa faca acelasi lucru in urmatorii cinci ani, si coroborand aceste date cu existenta a 3 ani in care niciun absolvent al Institutului National al Magistraturii nu va mai putea deveni judecator sau procuror stagiar, "este limpede ca asistam la o politica de resurse umane dezastruoasa promovata prin noile modificari legislative".

"De asemenea, nu este cert nici daca numarul actual de magistrati care activeaza la instante si parchete inferioare gradului profesional pe care il detin va putea acoperi macar in proportie de 10% posturile vacantate de la instantele corespunzatoare gradului profesional, pentru restul acestor posturi, baza de selectie fiind micsorata considerabil ca urmare a maririi vechimii in functie necesare participarii la concursul de promovare. Nici pentru admiterea in magistratura situatia nu va fi mai stabila,baza de selectie fiind redusa si in prezent", se mai noteaza in raport.

de
Data aparitiei: 16 Februarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "FJR avertizeaza! Modificarile legilor Justitiei ar putea duce la reducerea numarului magistratilor cu 25%":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Respingere plata daune intr-un proces castigat

Intrebare: Am avut un contract cu o firma pentru realizarea unei documentatii necesare obtinerii unei autorizatii de construire (AC). Aceasta AC trebuia sa permita efectuarea unor modificari la o casa in curs de construire. Firma nu a respectat contractul, documenatia a fost incompleta si incorecta. Din acest motiv, in lipsa AC, lucrarile de construire au fost blocate, prin sistare de lucrari, pe o perioada de aproape 2 ani de zile, pina am reusit sa refac documentatia cu o alta firma. Am dat firma in judecata si am cistigat urmatoarele: - rezoluitionarea contractului - obligatia firmei de a returna plata sumei de bani achitata pentru lucarile "efecuate" (documentatia) - cheluieli de judecata. In schimb instanta mi-a respins solicitarea de a obliga firma sa plateasca daune pentru cei doi ani cit lucarile au fost blocate. Am o nedumerire: poate modul cum am justificat si cuantificat daunele sa fie cauza acestei respingeri. Mai precis, pentru a cunatifica daunele am argumentat, cu documente, ca in cei doi ani casa trebuia sa fie gata. In consecinta am arata , conform devizului, suma care a fost blocata si la acesta suma am calculat dobinda legala cuvenita. Argumentul judecatorului a fost urmatorul: "instanta retine ca potrivit art. 1088 al.1 Cc si art. 1, art 2 din OG 9/2000 doar obligatiile banesti sint producatoare de dobinda legala, deci parata ar datora dobanda legala daca nu si-ar fi indeplinit obligatia de plata a valorilor lucrarilor, ori parata nu are obligatia de a plati valoarea acestor lucrare[...] Faptul ca lucrarile nu au putut continua din cauza neindeplinirii obligatiilor de catre parata nu da dreptul reclamantului de a pretinde dobinda legala aferenta valorii lucrarilor realizate pina la data sistarii (sic)" Intrebari: - e clar ca un prejudiciu exista - blocarea lucarilor de construire pe o perioada de 2 anisi deci nu au mai produs beneficii obligind fiul meu sa locuiasca cu chirie etc.- dar a fost gresit cuantificat, apelind la dobinda fondurilor (valoarea locuintei) blocate . Cum ar trebui cuantificat? - daca ar exista un alt mod de cuantificare al prejudiciului mai este posibil sa fie solicitat acoperirea lui in recurs, sau este tardiv?

Raspuns: Multumesc pentru raspunsurile dv. A mai aparut o problema: cineva imi argumenta ca nu mai pot fo... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016