Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Fostul secretar de stat in Ministerul Transporturilor, trimis in judecata

Marin Anton, fostul secretar de stat si vicepresedinte al Consiliului Tehnico - Economic din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a fost trimis in judecata de catre procurorii Directiei Nationale Anticoruptie pentru luare de mita, conform agentiei agerpres.

"Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a lui Marin Anton, la data faptei secretar de stat si vicepresedinte al Consiliului Tehnico - Economic in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, ce avea in coordonare activitatea Companiei Nationale \'Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti\' SA Otopeni, pentru luare de mita, si a lui Mihai Adrian Ionescu, la data faptei director general adjunct al Directiei de Coordonare si Monitorizare Autostrazi din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri din Romania SA (la acea data) si fost consilier al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, pentru complicitate la luare de mita", se arata in sursa precizata mai sus.

Procurorii anticoruptie noteaza in rechizitoriul transmis instantei ca in anul 2009 se afla in derulare un contract de modernizare a Aeroportului International Henri Coanda, in cadrul caruia, in executarea actului aditional numarul 9/07.12.2007, incepuse proiectarea unui nou terminal, iar statutul tarii noastre de membru al UE, precum si perspectiva aderarii la spatiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investitii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizati.

"Compania internationala care avea de executat lucrarile la noul terminal predase proiectul si intreaga documentatie catre beneficiar - Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAIB) la finalul anului 2008 si urma ca aceasta din urma sa se ocupe de obtinerea avizelor si aprobarilor necesare demararii lucrarilor. Cu toate ca CNAIB a inaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici inca de la inceputul lunii februarie 2009, pana in luna iunie 2009, la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu se luase inca vreo decizie, iar din cauza lipsei de finantare, lucrarile pe santierul Otopeni stagnau."

In aceste imprejurari, arata anchetatorii, in perioada iunie - noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea si ar fi primit dupa aceea de la reprezentantul filialei din Romania a companiei internationale, care avea in executare contractul de modernizare la Aeroportul Otopeni (martor in cauza), suma totala de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioada), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma sa se suplimenteze contractul de executie a lucrarilor.

"Banii respectivi au fost primiti de Marin Anton pentru a aviza, in perioada 15 iunie - 17 iulie 2009, documentatia privind obiectivul de investitii \'Dezvoltare si Modernizare Aeroport International Bucuresti - Otopeni (...)\', nota de fundamentare si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizati ai obiectivului de investitii mentionat mai sus, precum si aprobarea continuarii lucrarilor si a finantarii obiectivului respectiv", se mentioneaza intr-un comunicat DNA.

In urma acestor demersuri, proiectul de hotarare de guvern ar fi fost adoptat, fiind emisa Hotararea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru incheierea actului aditional numarul 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Bucuresti - Otopeni, avand ca parti Compania Nationala Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti si societatea omului de afaceri.

Banii ar fi fost primiti de Marin Anton prin intermediul unei societati comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

"Marin Anton a beneficiat de ajutorul lui Adrian Mihai Ionescu, care, in luna iunie 2009, cu ocazia unei intalniri pe care acesta din urma a avut-o cu reprezentantul companiei internationale, i-a specificat acestuia "pretentiile" primului inculpat, precum si modalitatea de remitere a banilor. Astfel, intre compania internationala si societatea controlata de inculpatul Anton Marin a fost incheiat un contract de subantrepriza, suma de 22.760.654 lei fiind achitata prin transfer bancar, in perioada 23 iulie - 20 noiembrie 2009, si reprezenta contravaloarea unor lucrari de organizare santier care nu au fost executate in realitate", mai precizeaza procurorii DNA.
 

Suma de bani obtinuta a fost folosita in interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat.
 

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucuresti, cu propunere de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.

de
Data aparitiei: 08 Ianuarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fostul secretar de stat in Ministerul Transporturilor, trimis in judecata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Taxa timbru

Intrebare: Cum se calculeaza taxa de timbru pentru o actiune in nulitate absoluta?

Raspuns: Cererile privind declararea nulitatii absolute a unui act juridic patrimonial sunt considerate cerer... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice