Executivul a adoptat in sedinta de astazi un proiect de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante in perioada vacantei parlamentare.
„Guvernul va fi astfel abilitat ca, de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, dar nu inainte de incheierea celei de a doua sesiuni ordinare a anului 2010, si pana la reluarea lucrarilor Parlamentului in prima sesiune ordinara a anului 2011, sa emita ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.
Domeniile vizate sunt: finante si economie, sanatate, mediu, cercetare, precum si prorogarea sau modificarea unor termene prevazute in acte normative cu putere de lege.
Proiectul va fi transmis Parlamentului cu solicitarea de a fi dezbatut si aprobat in procedura de urgenta.
Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa
Data: 03.11.2010
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: 1 Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM "08" Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 CM initial dec 2023 pana la data de 30.04.2024 perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024, conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete sa nu mai retin CASS pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<