Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Imbunatatirea eficientei si calitatii sistemului judiciar, cu accent pe o alocare echilibrata a resurselor printr-un management judiciar adecvat

In data de 22 noiembrie 2016, in Amfiteatrul Tribunalului Bucuresti, s-a desfasurat Conferinta finala de prezentare a activitatilor, rezultatelor si propunerilor din cadrul proiectului "Imbunatatirea eficientei si calitatii sistemului judiciar, cu accent pe o alocare echilibrata a resurselor printr-un management judiciar adecvat".

        Scopul proiectului, derulat in perioada 2015 – 2016 de Consiliul Superior al Magistraturii si Consiliul Judiciar din tarile de Jos, cu sprijinul Ministerului Justitiei si Ministerului Afacerilor Externe din tarile de Jos si Ambasadei Regatului tarilor de Jos la Bucuresti, este cel al cresterii eficientei si calitatii activitatii instantelor judecatoresti din Romania prin identificarea si implementarea unui tip de management judiciar axat pe repartizarea echilibrata a resurselor.

               Activitatile din cadrul proiectului, derulate prin stransa colaborare dintre Curtea de Apel Bucuresti, Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti și Curtea din Rotterdam (Olanda), au valorificat inclusiv experienta Consiliului Superior al Magistraturii in domeniul elaborarii indicatorilor de eficienta a instantelor, monitorizati si analizati prin programul informatic StatisEcris, dezvoltat si implementat la nivel national ca instrument de evaluare si management care sa contribuie la imbunatatirea calitatii actului de justitie in beneficiul justitiabililor.

        Principalele teme de dezbatere ale Conferintei finale au abordat managementul judiciar din perspectiva alocarii eficiente a resurselor, elaborarii unui mecanism de masurare a duratei si costului pe caz si a bugetului de proiectie, precum si delegarii unor atributii non – judiciare personalului auxiliar, subliniindu-se necesitatea suplimentarii numarului de grefieri.

       Concluziile conferintei finale au relevat ca problemele de sistem identificate in cursul proiectului - deficit major de grefieri, dublat de exces de reglementare - actioneaza conjugat, cu efecte negative asupra eficientei si calitatii actului de justitie.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

        Asigurarea resursei umane (personal auxiliar) la nivel cantitativ optim, regandirea distribuirii sarcinilor, adaptarea legislatiei primare si secundare in scopul dimensionarii corespunzatoare a schemelor si asigurarii gestionarii eficiente a resurselor umane, dar si adoptarea de modificari legislative care sa permita transferul atributiilor non-judiciare de la judecatori catre grefieri, precum si descentralizarea anumitor competente legate de dinamica resurselor sunt recomandarile echipei de proiect pentru remedierea deficientelor sistemice constatate pe parcusul activitatilor derulate in instantele pilot, in scopul cresterii eficientei si calitatii actului de justitie din Romania.

 

de
Data aparitiei: 22 Noiembrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Imbunatatirea eficientei si calitatii sistemului judiciar, cu accent pe o alocare echilibrata a resurselor printr-un management judiciar adecvat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Vanzare imobil prin fals

Intrebare: Detin un apartament in Sector 5 Bucuresti castigat prin adjudecare la licitatie la un Executor Judecatoresc in decembrie 2008. Fiul fostilor proprietari a falsificat cartea mea de identitate (datele mele de identitate cu fotografia lui) si a vandut apartamentul unor tigani care nici nu au venit sa-l vada cand au cumparat, prezentandu-se la apartament dupa cateva luni de la cumparare. In momentul cumpararii si in tot acest timp eram in apartament daca veneau. A fost o intelegere intre tigani si cel care a facut falsul (fapt de care mi-am dat seama pe parcurs), dar trebuie sa dovedesc ca a fost rea credinta din partea tiganilor... Am facut o cercetare prealabila la Notariatul unde s-a facut vanzarea cu ajutorul falsului si am constatat deasemenea ca falsul era unul mediocru (lipsea chiar judetul la locul nasterii), lucru care era destul de vizibil si ar fi trebuit depistat de Notar. Am facut plangere la Politie (Sectia 24) si s-a inceput urmarirea penala impotriva fostilor proprietari si al fiului acestora (cel care a facut falsul). Am inscris la OCPI ca este un dosar penal pe rol pentru a nu putea fi vandut mai departe. De atunci tiganii care au cumparat au incercat de nenumarate ori sa intre cu forta in apartament dar am reusit sa-i stopez de fiecare data cu prieteni si cu ajutorul Politiei, sunand la 112. Deasemenea fac in continuare presiuni si incearca prin diverse dosare in civil sa intre in apartament. Problema mea este ca din ianuarie 2009 cand am depus plangerea la Sectia 24 Politie dosarul s-a plimbat de nenumarate ori intre Sectia 24 si Parchetul Sectorului 5 si ulterior dosarul a ajuns la SIF Sector 5 (biroul SIF este in cladirea Sectiei 18 Politie), deoarece cel care a facut falsul a mai facut si alte fapte de acest gen si s-a marit prejudiciul (asta am inteles eu de la Inspectorul care se ocupa la acea data de dosar). Mentionez ca cel care a facut falsul a fost audiat la Sectia 24 si a recunoscut ca a facut acest fals. Dealtfel acesta continua sa faca nestingherit tot felul de inselatorii (de exe. cu cecuri false fara acoperire) prin tara chiar si in momentul de fata. Din 2010 de cand dosarul a ajuns la SIF Sector 5 acesta s-a plimbat din nou intre Parchetul Tribunalului Bucuresti si SIF sub diverse motive de procedura timp de 3 ani. Deci in total sunt peste 4 ani de cand astept si ma chinui sa se faca rechizitoriul in acest dosar si sa ajunga in instanta, sa urmeze cursul normal si firesc al procedurii. In tot acest timp am fost de nenumarate ori la Inspectorii si Procurorii care s-au ocupat de dosar, am fost si la Prim-Procurorii Parchetelor Sectorului 5 si PTB care s-au succedat de-a lungul timpului, am facut nenumarate cereri de celeritate si am depus mai multe plangeri pentru tegiversare, toate fara nici un rezultat care sa avanseze in cursul firesc al dosarului. Toti cei la care am fost doar au promis dar fara rezultat, ba chiar simt ca lucrurile se misca din ce in ce mai greu. Revin si subliniez faptul ca in tot acest timp tiganii care au cumparat fac tot felul de presiuni caracteristice prin forta si procese civile pentru a intra in apartament, acesta fiind in posesia mea si in momentul de fata. Va rog sa ma indrumati ce sa mai fac si unde sa ma mai adresez ca sa pot sa ajung cu acest dosar in instanta cum este normal si firesc si cum credeti ca au sa se desfasoare lucrurile in privinta acestei vanzari prin falsul cartii mele de identitate. Deasemenea orice sfat care sa ma ajute in aceasta situatie. Va multumesc anticipat pentru intelegerea si timpul acordat. Cu stima, Adrian D.

Raspuns: Cat in privinta procurorului care se ocupa de caz as putea sa fac ceva pentru a grabi oarecum lucrur... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice