Atentie la faptul ca Inalta Curte de Casatie si Justiei a admis astazi recursul in interesul legii formulat de Avocatul Poporului.
Concret, masinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate in baza deciziilor consiliilor locale.
"In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) si art.135 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate la dispozitiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) si alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art.21 lit.b) si art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizarii nr.195/2006, procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin.(1) lit.d) si alin.(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale", se precizeaza pe site-ul Inaltei Curti.
Aceasta decizie vine in urma sesizarii Avocatului Poporului, referitoare la faptul ca instantele de judecata au pronuntari diferite in ceea ce priveste legalitatea hotararilor consiliilor locale de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, noteaza Avocatnet.ro.
O decizie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost publicata miercuri, 15 iulie 2015, in Monitorul Oficial si stabileste ca procedurile de ridicare a autovechiculelor in cazul in care sunt parcate neregulamentar nu pot fi reglementate prin hotarari ale consiliilor locale, situatie valabila pana in prezent.
“Ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, ca masura tehnico-administrativa, accesorie unei fapte sanctionate contraventional referitoare la nerespectarea regulilor de circulatie pe drumurile publice, inteleasa ca masura de restabilire a ordinii publice, apartine unei competente partajate a autoritatilor administratiei publice locale, ceea ce presupune ca atributiile de reglementare apartin autoritatilor administratiei publice centrale (Guvern), iar cele de executare, in concret, a masurii, autoritatii administratiei publice locale”, precizeaza decizia ICCJ nr. 9/2015.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: ADEVERINTA DE VECHIME pentru salariatii care pleaca din firma, si au lucrat de exemplu din anul 1988, se completeaza doar cu datele din Revisal incepand din 2011, sau se trec si datele din cartea de munca pentru anii anteriori?exemplu 1998-2024, se trec toate modficarile din 1998 sau doar din 2011 pana in prezent. Adeverintele acelea cu salariu brut detaliat pentru recalcuare pensii din perioada 1980 pana in aprilie 2001, doar pana in 2001 trebuie sa le completam? restul datelor sunt declaratia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Dupa noua legea a pensiilor nr. 360 / 2023 , care este procedura de pensionare a persoanelor cu handicap accentuat varsta, stagiu de cotizare , calculul pensie raportat la 25 sau la 23.4 ani - detalii .
vezi AICI raspunsul specialistilor <<