Ministerul Justitiei initiaza lucrarile de elaborare a Codului insolventei, demers pentru care va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Elaborarea Codului face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala. Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de Imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809.19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni.
In cadrul proiectului, vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. Se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. Codul insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu.
Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, spre uzul tuturor persoanelor interesate.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<