Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia Judiciara: Regulament de organizare si functionare

Consiliul Superior al Magistraturii emite Regulamentul din 28 septembrie 2012 privind reglementarea organizari si functionarii Inspectiei Judiciare

Regulamentul este publicat in Monitorul Oficial nr. 692 din 9 octombrie 2012

    CAP. I
    Dispozitii generale

    ART. 1
    (1) Inspectia Judiciara functioneaza ca structura autonoma in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si actioneaza potrivit principiului independentei operationale.
    (2) Inspectia Judiciara are personalitate juridica si sediul in municipiul Bucuresti.
    (3) Scopul Inspectiei Judiciare este acela de a contribui la imbunatatirea calitatii actului de justitie, a eficientei si eficacitatii sistemului judiciar, prin intermediul unor verificari independente si de evaluare a activitatii acestuia.
    ART. 2
    Structura, organizarea si atributiile Inspectiei Judiciare sunt prevazute in Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, in alte legi si acte normative speciale, precum si in prezentul regulament.
    ART. 3
    (1) Activitatea Inspectiei Judiciare se desfasoara in conformitate cu legea.
    (2) Verificarile efectuate de Inspectia Judiciara se desfasoara cu respectarea principiilor independentei judecatorilor si procurorilor, supunerii lor numai legii, precum si autoritatii de lucru judecat.
    (3) Actele, documentele sau orice informatii referitoare la lucrarile aflate pe rolul Inspectiei Judiciare au caracter confidential, cu exceptia celor care constituie, potrivit legii, informatii de interes public.
    ART. 4
    Pentru realizarea atributiilor si pentru indeplinirea obiectivelor in domeniile specifice de activitate, Inspectia Judiciara colaboreaza cu Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie de Justitie, Ministerul Public, instantele judecatoresti, precum si cu orice alte institutii cu atributii in domeniul justitiei.
    ART. 5
    Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Inspectiei Judiciare se asigura integral de la bugetul de stat, fondurile destinate Inspectiei Judiciare fiind evidentiate distinct in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.

    CAP. II
    Conducerea Inspectiei Judiciare

    ART. 6
    Inspectia Judiciara este condusa de inspectorul-sef, ajutat de inspectorul-sef adjunct, numiti prin concurs organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, in conditiile legii, pe o perioada de 3 ani. Mandatul poate fi innoit o singura data.
    ART. 7
    (1) Inspectorul-sef indeplineste urmatoarele atributii:
    a) exercita functia de conducere si organizare a activitatii Inspectiei Judiciare;
    b) reprezinta Inspectia Judiciara in relatiile cu Consiliul Superior al Magistraturii sau cu alte institutii interne ori internationale;
    c) convoaca, anual sau ori de cate ori este necesar, adunarea generala a inspectorilor judiciari, pe care o prezideaza;
    d) exercita atributiile legale ce ii revin in calitate de ordonator de credite si raspunde de folosirea, conform legii, a sumelor primite de la buget, de integritatea bunurilor unitatii, de tinerea la zi a contabilitatii si de prezentarea darilor de seama contabile asupra executiei bugetare. Atributiile specifice de ordonator de credite pot fi delegate directorului economic sau, dupa caz, inspectorului-sef adjunct;
    e) aproba premiile si primele, prevazute de lege, pentru personalul din aparatul propriu al Inspectiei Judiciare;
    f) stabileste, anual sau ori de cate ori se impune, domeniile specifice de activitate cu privire la care se exercita controlul, dupa consultarea inspectorilor judiciari ori la propunerea oricaruia dintre titularii actiunii disciplinare;
    g) stabileste echipele de control, in domeniile prevazute la lit. f);
    h) ia masuri pentru repartizarea aleatorie a dosarelor in cadrul Inspectiei Judiciare;
    i) numeste, in conditiile legii, inspectorii judiciari si celelalte categorii de personal din cadrul Inspectiei Judiciare, dispune modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de munca sau de serviciu ale acestora;
    j) repartizeaza inspectorii judiciari si celelalte categorii de personal din cadrul Inspectiei Judiciare pe directii, servicii, birouri si compartimente;
    k) stabileste atributiile si sarcinile individuale ale personalului din subordine, prin aprobarea fiselor de post;
    l) numeste si revoca, prin ordin, sefii de directii, servicii si birouri;
    m) desemneaza persoanele care reprezinta Inspectia Judiciara si apara drepturile si interesele acesteia in fata Plenului, sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii si a instantelor judecatoresti;
    n) evalueaza, in conditiile legii, personalul din subordine;
    o) emite ordine si decizii cu caracter intern;
    p) prezideaza comisia de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari.
    (2) Inspectorul-sef indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau regulamente.
    ART. 8
    (1) Inspectorul-sef adjunct indeplineste urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza si controleaza activitatea personalului Inspectiei Judiciare, altul decat inspectorii judiciari;
    b) ajuta inspectorul-sef in activitatea de verificare si avizare a actelor si rezolutiilor intocmite de catre inspectorii judiciari;
    c) asigura si verifica respectarea obligatiilor legale si a regulamentelor de catre personalul Inspectiei Judiciare, altul decat inspectorii judiciari;
    d) elaboreaza, in colaborare cu personalul de specialitate din cadrul Directiei economice si administrative, strategii de previzionare si asigurare a resurselor umane necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii Inspectiei Judiciare;
    e) asigura repartizarea echilibrata a personalului in cadrul directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor;
    f) coordoneaza formarea profesionala a inspectorilor judiciari si activitatea de unificare a practicii la nivelul Inspectiei Judiciare;
    g) participa la evaluarea, in mod obiectiv si in conditiile legii, a activitatii profesionale a personalului, altul decat inspectorii judiciari, pe baza criteriilor de performanta stabilite pentru indeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate;
    h) intocmeste, in colaborare cu Directia economica si administrativ, proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii Inspectiei Judiciare, inclusiv prin absorbtie de fonduri externe;
    i) organizeaza paza sediului institutiei si a celorlalte bunuri, precum si paza contra incendiilor, in conditiile legii;
    j) coordoneaza activitatea de protectie si securitate a muncii;
    k) este inlocuitorul de drept al inspectorului-sef.
    (2) Inspectorul-sef adjunct exercita orice alte atributii delegate de inspectorul-sef.
    ART. 9
    (1) Inspectorul-sef si inspectorul-sef adjunct pot fi revocati din functie de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor manageriale.
    (2) Revocarea se dispune pe baza raportului anual de audit prevazut de lege.
    (3) Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii prin care se dispune revocarea din functie poate fi atacata cu recurs, in termen de 15 zile de la comunicare, la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Recursul suspenda executarea hotararii Consiliului Superior al Magistraturii. Hotararea prin care se solutioneaza recursul este irevocabila.
    ART. 10
    Adunarea generala a inspectorilor judiciari este compusa din toti inspectorii judiciari in functie din cadrul Inspectiei Judiciare.
    ART. 11
    Adunarea generala a inspectorilor judiciari are urmatoarele atributii:
    a) dezbate raportul anual de activitate al Inspectiei Judiciare;
    b) avizeaza planurile de activitate anuale si multianuale ale institutiei, pe baza consultarii inspectorilor judiciari si a celorlalti titulari ai actiunii disciplinare;
    c) dezbate problemele de drept care au fost solutionate diferit in practica Inspectiei Judiciare si stabileste directiile de actiune in vederea unificarii acesteia;
    d) analizeaza proiecte de acte normative la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii sau a ministrului justitiei;
    e) formuleaza puncte de vedere la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii;
    f) alege membrii comisiei de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari si membrii comisiei de examinare a candidatilor la functia de sef Directie de inspectie judiciara pentru judecatori/Directie de inspectie judiciara procurori;
    g) avizeaza ordinele inspectorului-sef, in cazurile prevazute de lege sau regulamente;
    h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau de regulamente.
    ART. 12
    (1) Adunarea generala a inspectorilor judiciari este convocata de catre inspectorul-sef, iar, in lipsa acestuia, de catre inspectorul-sef adjunct.
    (2) Adunarea generala poate fi convocata si la solicitarea a cel putin o treime din numarul inspectorilor judiciari care o compun.
    (3) Adunarea generala este prezidata de inspectorul-sef, iar, in lipsa acestuia, de inspectorul-sef adjunct. Daca inspectorul-sef sau inspectorul-sef adjunct lipsesc, Adunarea generala este prezidata de unul dintre sefii directiilor de inspectie judiciara, ales in Adunarea generala a inspectorilor judiciari.
    (4) Adunarea generala a inspectorilor judiciari este legal constituita in prezenta majoritatii inspectorilor judiciari care o compun.
    (5) Hotararile Adunarii generale a inspectorilor judiciari se adopta cu votul majoritatii membrilor prezenti.

    CAP. III
    Structura organizatorica si functionala a Inspectiei Judiciare

    ART. 13
    (1) Aparatul propriu al Inspectiei Judiciare este organizat in directii, servicii, birouri si compartimente.
    (2) Inspectia Judiciara functioneaza cu urmatoarele categorii de personal:
    a) inspectori judiciari;
    b) personal de specialitate juridica asimilat magistratilor;
    c) functionari publici;
    d) personal contractual.
    (3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul Inspectiei Judiciare este stabilit prin lege si poate fi modificat prin hotarare de Guvern, la propunerea inspectorului-sef, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Atributiile, competentele si responsabilitatile specifice functiilor din cadrul Inspectiei Judiciare sunt stabilite prin fisele posturilor.
    ART. 14
    (1) In cadrul Inspectiei Judiciare functioneaza:
    a) Directia de inspectie judiciara pentru judecatori;
    b) Directia de inspectie judiciara pentru procurori;
    c) Directia economica si administrativ;
    d) Directia registratura, sinteze si contencios;
    e) Compartimentul de informare publica si relatii cu mass-media;
    f) Compartimentul documente si informatii clasificate.
    (2) In cadrul Directiei registratura, sinteze si contencios functioneaza Serviciul registratura, secretariat si arhiva si Serviciul sinteze si contencios.
    (3) Serviciul registratura, secretariat si arhiva este structurat in Biroul registratura, repartizare aleatorie si secretariat si Biroul arhiva si expeditii.

>>> CLICK AICI pentru cuprinsul integral al Regulamentului de organizare si functionare  Inspectiei Judiciare

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Inspectia Judiciara: Regulament de organizare si functionare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016