Intrebare: Dupa anul 1990, s-au vandut locuinte din fondurile statului. Dintr-o eroare cu privire la numerotarea apartamentelor, in contractul de inchiriere si drept urmare si in contractul de vanzare cumparare s-a trecut gresit numarul apartamentului. Astfel s-a ajuns in situatia in care proprietarul apartamentului nr.3 sa fie intabulat pe apartamentul nr.2.
Care sunt solutiile?
Raspuns: Avand in vedere ca este o eroare a institutiei care v-a vandut locuinta, tot aceasta institutie va trebui sa va elibereze o dovada prin care se efectueaza rectificarea numarului apartamentului. In acest scop, consideram ca este oportun sa solicitati o adeverinta de la Asociatia de proprietari prin care sa se confirme etajul la care se afla apartamentul si numarul care ar trebui sa il poarte, in functie de numerotarea acestora. Cu acest document va adresati institutiei de la care ati cumparat locuinta si veti solicita rectificarea numarului apartamentului, mentionand ca a fost gresit acest numar si in contractul de inchiriere. Institutia este obligata sa rectifice numarul, avand posibilitatea sa faca si propriile sale verificari. In cazul refuzului institutiei de a rectifica numarul apartamentului, va puteti adresa instantei competente cu o cerere in acest sens.
Dupa rectificarea numarului apartamentului va veti adresa la Directia de taxe si impozite in vederea efectuarii acestei modificari si in rolul fiscal.
De asemenea, in baza documentelor prin care este corectat numarul apartamentului, va veti adresa si la Cartea funciara, in vederea modificarii inscrierii, potrivit dispozitiilor art.89 alin. (5) si (6) din Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul nr. 633/2006, cu modificarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<