Reprezentantii Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-au intalnit cu expertii Comisiei Europene, ocazionata de misiunea de evaluare a indeplinirii angajamentelor asumate de Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare.
Delegatia Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost condusa de presedintele instantei, judecator dr. Doina Livia Stanciu, alaturi de care au participat la discutii judecator dr. Rodica Aida Popa – vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, judecator Lavinia Curelea – presedintele Sectiei civile si de proprietate intelectuala, judecator dr. Adrian Bordea – presedintele Sectiei comerciale, judecator Gabriela Victoria Birsan – presedintele Sectiei de contencios administrativ si fiscal, judecator Anton Pandrea – presedintele Sectiei penale, precum si judecatori ai Sectiei penale.
Agenda discutiilor a inclus problematica modificarii competentei Inaltei Curti de Casatie si Justitie; unificarea jurisprudentei; masurile pentru imbunatatirea celeritatii proceselor de coruptie la nivel inalt – impactul Legii micii reforme si impactul anticipat al noilor Coduri; pregatirea implementarii noilor Coduri; reformele privind resursele umane in magistratura.
Reprezentantii Inaltei Curti de Casatie si Justitie au evidentiat ca, in perioada de timp ce a urmat ultimei evaluari, instanta suprema si-a concentrat eforturile pentru realizarea misiunii sale constitutionale de a asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii, pentru asigurarea punerii in aplicare a noilor dispozitii care reglementeaza recursul in interesul legii - ca principal mecanism de unificare a jurisprudentei, precum si pentru identificarea si punerea in aplicare a masurilor de natura sa conduca la solutionarea cu celeritate a cauzelor de coruptie la nivel inalt.
Discutii interactive s-au purtat referitor la practica judiciara in procesele de coruptie la nivel inalt – impactul recentelor modificari legislative asupra celeritatii proceselor si masurile ce se impun a fi adoptate in continuare – avandu-se in vedere o serie de factori care au avut impact asupra celeritatii acestor procese (in special, cauzand intarzieri) si masura in care acesti factori au fost abordati prin recentele initiative (de exemplu, prin recentele modificari legislative), precum si identificarea masurilor necesare pe mai departe. Au fost abordate aspecte precum: managementul administrativ al dosarelor - inclusiv resursele (sali de sedinta, personal, etc.), frecventa termenelor, durata pentru motivarea deciziilor; procedura de citare (probleme cu procedura, neconformarea la citatii); tratamentul si impactul cererilor de amanare formulate de inculpati/parti sau reprezentantii lor legali (lipsa aparatorilor si modul de desemnare a avocatilor din oficiu, cererile pentru pregatirea apararii, copierea dosarelor sau din motive medicale); tratamentul si impactul exceptiilor procedurale invocate de inculpati (exceptiile de neconstitutionalitate si alte exceptii procedurale); administrarea probelor testimoniale si a expertizelor.
Vizita delegatiei expertilor Comisiei Europene se inscrie in seria intalnirilor organizate cu toate institutiile ce au atributii in domeniile vizate de Mecanismul de Cooperare si Verificare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<