A fost lansat in dezbatere publica proiectul de lege privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor
Art. 1 (1) Prezenta lege reglementeaza infiintarea si functionarea organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare si a societatilor de administrare a investitiilor. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (1))
(2) Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, denumita in continuare C.N.V.M., este autoritatea competenta care aplica prevederile prezentei legi, prin exercitarea prerogativelor stabilite in statutul sau si prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr.297/2004. (Directiva 2010/78/UE – art. 11 para.(31) si Directiva 2009/65/CE – art. 97 (2))
Art. 2 (1) Organismele de plasament colectiv in valori mobiliare, denumite in continuare O.P.C.V.M. sunt fondurile deschise de investitii si societatile de investitii, care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au ca unic scop efectuarea de investitii colective, plasand resursele banesti in instrumente financiare lichide la care se face referire in art.82 alin.(1), si operand pe principiul diversificarii riscului si administrarii prudentiale;
b) titlurile de participare sunt, la cererea detinatorilor, rascumparabile continuu din activele respectivelor organisme. Activitatea O.P.C.V.M. de a se asigura ca valoarea titlurilor sale de participare pe o piata nu variaza semnificativ in raport cu valoarea activului net unitar, poate fi considerata echivalenta a operatiunii de rascumparare. (Directiva 2009/65/CE - art.1(2) para.(1))
(2) O.P.C.V.M. pot fi constituite din mai multe compartimente de investitii. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (2) para.(2))
(3) O.P.C.V.M. sunt infiintate fie sub forma de fonduri deschise de investitii, pe baza de contract civil, fie sub forma de societati de investitii, prin act constitutiv. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (3) para.(1))
(4) Titlurile de participare ale O.P.C.V.M. sunt unitati de fond sau actiuni emise de O.P.C.V.M., in functie de modul de constituire al acestora. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (3) para.(2))
(5) Societatile de investitii care isi plaseaza activele, prin intermediul filialelor, cu preponderenta altfel decat in valori mobiliare, nu sunt reglementate de prezenta lege. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (4))
(6) O.P.C.V.M. nu se pot transforma in alte tipuri de organisme de plasament colectiv. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (5))
(7) Orice organism de plasament colectiv se poate transforma intr-un O.P.C.V.M., cu respectarea prevederilor prezentei legi si a reglementarilor emise de C.N.V.M.
Cititi aici tot
continutul proiectului
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. 1 lit c din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic. Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana are doua concedii medicale, un concediu medical pe perioada internarii in perioada 11.04.2024-13.04.2024 si unul la externare pe perioada 14.04.2024-17.04.2024. Este corect ca ,,data acordarii zi/luna/an pe ambele concedii medicale sa fie trecuta data de 14.04.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<