Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

MAI: Crearea unui centru de aplicare a legii

Ministerul Afacerilor Interne a lansat in dezbatere publica Proiectul de Ordonanta pentru crearea cadrului institutional necesar  in vederea functionarii Centrului Sud – Est European de Aplicare a Legii.

In temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art.1 pct.II poz.3 din Legea nr.182/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta

Art. 1 – In intelesul prezentei ordonante:

a) Conventia SELEC inseamna Conventia pentru stabilirea Centrului Sud – Est European de Aplicare a Legii, incheiata la Bucuresti la 9 decembrie 2009 si semnata de Romania la Bucuresti la aceeasi data, ratificata prin Legea nr.250/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.860 din 22 decembrie 2010;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Cartea verde a Legislatiei Muncii


Cartea Verde a Legislatiei Muncii Cea mai IMPORTANTA lucrare pentru departamentul HR   Doriti sa aveti intotdeauna raspunsuri la intrebarile care apar in activitatea dumneavoastra Doriti sa aveti mereu rezolvari la toate problemele de care va loviti Iata ca va putem veni in ajutor prin intermediul lucrarii “Cartea Verde a...

Oferta Speciala
valabila 48h


b) SELEC inseamna Centrul de Aplicare a Legii in Sud – Estul Europei, stabilit prin Conventia SELEC;

c) CCPI inseamna Centrul de Cooperare Politieneasca Internationala din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.

Art. 2 – (1) Se desemneaza Punctul national focal din cadrul CCPI ca punct national focal, in sensul prevederilor art.15 alin.(1) din Conventia SELEC.

(2) Punctul national focal din cadrul CCPI are urmatoarele atributii:

a) sprijina activitatea ofiterilor de legatura romani la SELEC, pentru prevenirea, constatarea, cercetarea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere;

b) primeste cererile de asistenta de la institutiile cu competente in domeniul prevenirii si combaterii infractionalitatii din Romania sau de la ofiterii de legatura romani;

c) urmareste activitatile de verificare desfasurate de unitatile de politie si vama din Romania sau de alte structuri abilitate, asigurand solutionarea operativa si de calitate a cererilor de asistenta;

d) organizeaza o baza de date proprie, in care implementeaza, stocheaza si prelucreaza cererile de asistenta si datele obtinute in procesul verificarii acestora;

e) asigura confidentialitatea deplina a informatiilor si datelor gestionate in conformitate cu prevederile legale;

f) coopereaza cu Ministerul Public, Ministerul Justitiei, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor si cu alte institutii cu competente in domeniu, prin punctele de contact stabilite de acestea.

(3) Personalul Punctului National Focal se asigura de catre Inspectoratul General al Politiei Romane, prin numire in functie si de catre Ministerul Finantelor Publice – Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin detasare, in conditiile legii.

Art. 3 – (1) In cadrul CCPI se infiinteaza functia de ofiter de legatura la SELEC.

(2) In cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se infiinteaza functia de ofiter de legatura la SELEC.

(3) Ofiterii de legatura la SELEC sunt exceptati de la aplicarea dispozitiilor legale privind personalul trimis in misiune permanent a in strainatate.

Art. 4 – (1) Ministrul afacerilor interne si ministrul finantelor publice numesc in functiile prevazute la art.3 cate un ofiter de legatura la SELEC, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Romane si respectiv a vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza Directia Generala a Vamilor si Directia Generala Antifrauda Fiscala.

(2) Criteriile aplicate in selectia ofiterilor de legatura se stabilesc la nivelul Inspectoratului General al Politiei Romane, respectiv la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Numirea ofiterilor de legatura la SELEC se face pentru o perioada de 4 ani, fiind notificata secretariatului SELEC prin Ministerul Afacerilor Externe.

(4) In desfasurarea activitatii lor specifice la SELEC ofiterii de legatura reprezinta Guvernul Romaniei, pastrandu-si atributiile si calitatile de politist si de inspector antifrauda.

(5) La incheierea perioadei pentru care au fost numiti, ofiterilor de legatura la SELEC li se asigura functii echivalente celor detinute la momentul numirii.

Art. 5 – (1) Functia de ofiter de legatura la SELEC prevazuta la art.3 alin.(1) se salarizeaza prin asimilare cu functia corespunzatoare gradului profesional de comisar-sef de politie – sef serviciu.

(2) Functia de ofiter de legatura la SELEC prevazuta la art.3 alin.(2) se salarizeaza prin asimilare cu functia publica de conducere de sef serviciu gradul II.

Art. 6 – Articolul 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2006 privind unele masuri pentru facilitarea cooperarii politienesti internationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1019 din 21 decembrie 2006, aprobata prin Legea nr. 104/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 5 – CCPI reuneste urmatoarele canale de cooperare politieneasca internationala: Interpol, Europol, Sistemul de Informatii Schengen/SIRENE, legatura operationala cu SELEC, precum si cu atasatii de afaceri interne si ofiterii de legatura, atat romani acreditati in strainatate, cat si straini acreditati in Romania.”

Art. 7 – La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 201/2000 pentru crearea cadrului institutional necesar in vederea functionarii Centrului Regional al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 589 din 21 noiembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 357/2001.

Sursa Ministerul Afacerilor Interne
Data aparitiei: 06 August 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MAI: Crearea unui centru de aplicare a legii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Dobandirea dreptului de propietate

Intrebare: Buna ziua.Parintii mei au construit o casa cu autorizatie in anul 1990,pe un teren ce apartinea statului pe atunci.Ulterior acest teren de 1000 de m a fost cerut de fostul propietar,mentionez ca parintii mei nu au decat autorizatie de constructie a casei ca act si faptul ca au platit regulat la primarie impozitul si taxele aferente casei si terenului de 1000m.Noul propietar are schita cadastrala pe acest teren si titlu de propietate dobandite in urma cu un an sau doi.Ce sanse legale mai sunt de a obtine dreptul de propietate asupra acestei case si a terenului?

Raspuns: Buna ziua,va multumesc ptr raspuns ...dar as dori sa va mai spun ca parintii au invocat uzucapiunea... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016