Romania si Comisia Europeana trebuie sa reflecteze daca pentru sistemul judiciar este preferabil sa se afle intr-o forma de parteneriat bilaterala de tipul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) sau intr-una de tipul unui mecanism european, a declarat joi, la Bruxelles, ministrul justitiei, Robert Cazanciuc.
Problema viitorului mecanism european pentru protejarea valorilor fundamentale ale UE, abordata in ultima perioada atat de presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cat si de comisarul european pentru justitie, Viviane Reding, a fost ridicata de ministrul Cazanciuc in cadrul unei intrevederi avute joi, la Bruxelles, cu secretarul general al CE, Catherine Day.
‘Am discutat despre viitorul cooperarii noastre in domeniul justitiei. Trebuie sa vedem daca aceasta cooperare isi gaseste cel mai bun sprijin intr-un mecanism bilateral de genul MCV sau intr-un mecanism la nivel european. Pentru ca Romania mai are lucruri de facut, dar are si bune practici de aratat altor state membre, cum ar fi rezultate foarte bune in lupta impotriva coruptiei, rezultate si proceduri foarte bune in cazul conflictelor de interese. ?i noi trebuie sa ne uitam la bunele practici din alte state si probabil acest lucru probabil va trebui facut in cadrul unor mecanisme valabile la nivelul intregii Uniuni’, a spus Cazanciuc, in cadrul unui briefing de presa.
La modul general, Robert Cazanciuc a apreciat ca este foarte bine sa existe un mecanism de aparare a statului de drept in UE. ‘Cum facem in mod concret acest lucru, cred ca trebuie stabilit prin discutii cu toate statele membre. Cred ca interesul tuturor este de a avea statul de drept respectat. Sigur, au fost, de-a lungul timpului, lucruri care nu au fost intelese de partenerii europeni intamplate in toata Uniunea, probabil aici va trebui sa vedem mecanismele viitoare care sa nu permita, pana la urma, derapaje’, a apreciat ministrul justitiei.
Intrebat cum a fost primita de catre CE ideea inlocuirii MCV pentru Romania cu aceasta monitorizare generala printr-un mecanism de protectie a valorilor UE, Cazanciuc a raspuns: ‘E un lucru la care trebuie sa reflectam si noi si Comisia daca pentru sistemul judiciar din Romania este mai bine sa fie intr-o forma de parteneriat bilaterala sau sa fie intr-o forma de parteneriat sau de mecanism european. Pentru ca bunele practici le putem lua mai degraba dintr-un mecanism european, decat dintr-un mecanism bilateral care, la un moment dat, isi poate atinge limitele.’
Sursa: Agerpres
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: 1 Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM "08" Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 CM initial dec 2023 pana la data de 30.04.2024 perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024, conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete sa nu mai retin CASS pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarele cazuri de concedii medicale: Cod indemnizatie Data acordarii Perioada co med 14 29.03.2024. 01-30.04.2024. 08 05.04.2024. 01-30.04.2024. 06 15.04.2024. 15-19.04.2024. 06 08.04.2024. 08-11.04.2024. 01 02.04.2024. 05-19.04.2024. Conform OUG 34/2024 in primele 3 cazuri nu se datoreaza cass, iar in ultimele doua se datoreaza? Am inteles bine?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<