Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Medierea, o solutie avantajoasa pentru recuperarea debitelor si nu numai

Medierea este o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate.

Medierea este reglementata de Legea 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.

Reprezinta poate cel mai avantajos mod de recuperare a creantelor din punct de vedere al timpului si al costurilor, cu conditia ca si debitorul sa fie dispus nu doar sa apeleze la mediere, ci sa si achite creanta.
 
Cu ajutorul mediatorului, partile pot negocia modalitatea de plata, perioada, o eventuala esalonare, despagubiri, penalitati si alte detalii contractuale.

Medierea poate avea loc atat inainte de a ajunge in instanta cat si dupa ce partile au apelat la instanta de judecata. In a doua situatie, medierea poate avea loc la initiativa partilor aflate in litigiu sau la recomandarea instantei, procesul fiind suspendat la cererea partilor pana la finalizarea medierii.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii



Partile se prezinta impreuna la mediator. Daca doar una din parti se prezinta, acesta completeaza cererea de mediere, iar mediatorul va trimite invitatie scrisa celeilalte parti stabilind un termen de cel putin 15 zile in vederea acceptarii medierii si a mediatorului.

Mediatorul prezinta medierea si se informeaza cu privire la caz. Este momentul in care atat mediatorul cat si partea/partile solicitante decid daca medierea este potrivita pentru solutionarea disputei. Mediatorul nu poate oferi consultanta juridica si nici nu poate actiona ca un avocat. Mediatorul poate doar sa prezinte procesul de mediere si sa ajute partile sa gaseasca  solutia pe baza intereselor lor si sa ajunga la un acord acceptat.

In situatia in care medierea, ca metoda de solutionare, si mediatorul sunt acceptati, atunci se va incheia contractul de mediere. Partile vor stabili impreuna cu mediatorul data, ora, timpul de desfasurare a intalnirii si alte conditii.

Daca partile se inteleg, se va incheia un acord, care va cuprinde toate conditiile intelegerii si care va fi semnat de catre parti. Acordul are valoare de contract si este similar tranzactiei.

Acordul poate fi autentificat la notar sau prezentat in instanta, in functie de nevoile partilor.

Indiferent care va fi rezultatul medierii, se va incheia un proces verbal care va cuprinde aspecte privind desfasurarea medierii, dar nu si conditiile acordului.

In situatia in care medierea a intervenit dupa momentul inceperii procesului in instanta si pe parcursul medierii, procesul a fost suspendat, atunci partile vor repune pe rol cauza si vor prezenta judecatorului acordul. Judecatorul pronunta o hotarare prin care va lua act de intelegerea partilor. In cazul in care medierea nu se va incheia cu un acord, procesul in instanta poate continua.

Sursa: "Recuperarea debitelor comerciale si civile"
Data aparitiei: 31 Ianuarie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Medierea, o solutie avantajoasa pentru recuperarea debitelor si nu numai":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Calificativul "Foarte Bine" se diminueaza in urma sanctiunii de "mustrare" ?

Intrebare: In anul scolar 2013-2014 am primit "mustrare" din cauza unui conflict cu parintii unei eleve din clasa I B. Doresc sa stiu daca aceasta sanctiune atrage diminuarea calificativului din Fisa de autoevaluare. Este stipulat in Legea educatiei nationale ca in urma unei sanctiuni se modifica calificativul acordat ? Multumesc!

Raspuns: Doamna Tatar, nu cunosc modelul fisei de evaluare care v-a fost completat, dar cu siguranta sanctiun... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice