Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Medierea, o solutie avantajoasa pentru recuperarea debitelor si nu numai

Medierea este o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate.

Medierea este reglementata de Legea 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.

Reprezinta poate cel mai avantajos mod de recuperare a creantelor din punct de vedere al timpului si al costurilor, cu conditia ca si debitorul sa fie dispus nu doar sa apeleze la mediere, ci sa si achite creanta.
 
Cu ajutorul mediatorului, partile pot negocia modalitatea de plata, perioada, o eventuala esalonare, despagubiri, penalitati si alte detalii contractuale.

Medierea poate avea loc atat inainte de a ajunge in instanta cat si dupa ce partile au apelat la instanta de judecata. In a doua situatie, medierea poate avea loc la initiativa partilor aflate in litigiu sau la recomandarea instantei, procesul fiind suspendat la cererea partilor pana la finalizarea medierii.
Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii



Partile se prezinta impreuna la mediator. Daca doar una din parti se prezinta, acesta completeaza cererea de mediere, iar mediatorul va trimite invitatie scrisa celeilalte parti stabilind un termen de cel putin 15 zile in vederea acceptarii medierii si a mediatorului.

Mediatorul prezinta medierea si se informeaza cu privire la caz. Este momentul in care atat mediatorul cat si partea/partile solicitante decid daca medierea este potrivita pentru solutionarea disputei. Mediatorul nu poate oferi consultanta juridica si nici nu poate actiona ca un avocat. Mediatorul poate doar sa prezinte procesul de mediere si sa ajute partile sa gaseasca  solutia pe baza intereselor lor si sa ajunga la un acord acceptat.

In situatia in care medierea, ca metoda de solutionare, si mediatorul sunt acceptati, atunci se va incheia contractul de mediere. Partile vor stabili impreuna cu mediatorul data, ora, timpul de desfasurare a intalnirii si alte conditii.

Daca partile se inteleg, se va incheia un acord, care va cuprinde toate conditiile intelegerii si care va fi semnat de catre parti. Acordul are valoare de contract si este similar tranzactiei.

Acordul poate fi autentificat la notar sau prezentat in instanta, in functie de nevoile partilor.

Indiferent care va fi rezultatul medierii, se va incheia un proces verbal care va cuprinde aspecte privind desfasurarea medierii, dar nu si conditiile acordului.

In situatia in care medierea a intervenit dupa momentul inceperii procesului in instanta si pe parcursul medierii, procesul a fost suspendat, atunci partile vor repune pe rol cauza si vor prezenta judecatorului acordul. Judecatorul pronunta o hotarare prin care va lua act de intelegerea partilor. In cazul in care medierea nu se va incheia cu un acord, procesul in instanta poate continua.

Sursa: "Recuperarea debitelor comerciale si civile"
Data aparitiei: 31 Ianuarie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Medierea, o solutie avantajoasa pentru recuperarea debitelor si nu numai":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contract standard, preformulat bazat pe o Conventie inatacabila

Intrebare: Am mai discutat despre acest subiect solicitarea in justitie de modificare a unei Conventia de finantare ANL/BCR semnata in 2003 pentru a fi adusa la zi, adica sa tina cont de evolutia lucrarilor de construire pentru care a fost conceputa. Contractul de credit ipotecar a fost conceput si se bazeaza pe aceasta conventie. Deci contractul de creditare in cf. cu Legea 193/2000 - a clauzelor abuzive - este un contract standard, preformulat. In consecinta am solicitat modificarea atit a Conventiei cit si a contactului acesta continind clauze abuzive, mai precis a fost impus fara posibilitatea de negociere. In intimpinare, atit ANl cit si BCR, au ripostat ca nu sint parte a Conventiei si deci nu pot cere modificarea ei ( se invoca exceptia lipsei calitatii procesual active a reclamantului). Acest lucru e adevarat dar eu suport consecintele, contractul de credit se bazeaza pe acesta Conventie: in adresele anterioare ambele institutii invoca Conventia (care s-ar opune modidficarii contractului). Acum, in justitie, cind cer modificarea Conventiei si apoi a contractului mi se spune ca nu am voie sa cer acest lucru. E corect sa suport consecintele si sa nu am voie sa cer modificarea cadrului (Conventia) care reglemeteaza Contractul de creditare? Va rog frumos, ce argument juridic as putea folosi pentru a iesi din acesta situatie juridica pe care intuitiv o consider abuziva?

Raspuns: Va multumesc pentru ajutor: mi s-a parut o chestie simpla si am incercat sa ma descurc fara avocat..... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016