Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Modificarea OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

LEGE nr. 145 din 23 iulie 2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 26 iulie 2012

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. -
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
   
Dieta alcalina pentru un stil de viata sanatos
Dieta alcalina pentru un stil de viata sanatos

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii


1. Titlul capitolului VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"CAPITOLUL VI Obtinerea statutului de utilitate publica a asociatiilor, fundatiilor si federatiilor"
   
2. La articolul 38, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38. -
(1) O asociatie, fundatie sau federatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati, dupa caz;
b) functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte prin actiuni semnificative;
c) prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
d) detine un patrimoniu, logistica, membri si personal angajat, corespunzator indeplinirii scopului propus;
e) face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si din strainatate;
f) face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in ceea ce priveste scopul propus sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau din strainatate, care recomanda continuarea activitatii."

3. La articolul 38, alineatul (2) se abroga.
   
4. La articolul 39, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39. -
(1) Recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. In acest scop, asociatia sau fundatia interesata adreseaza o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o inainteaza, in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale in a carui sfera de competenta isi desfasoara activitatea."
   
5. La articolul 39 alineatul (11), dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f)-h), cu urmatorul cuprins:
"f) situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate;
g) lista persoanelor angajate si copii de pe contractele de munca ale angajatilor;
h) copii de pe conventiile de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si altele asemenea."
   
6. La articolul 41 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Recunoasterea utilitatii publice incumba asociatiei sau fundatiei urmatoarele obligatii:
a) obligatia de a mentine cel putin nivelul activitatii si performantele care au determinat recunoasterea;
b) obligatia de a comunica autoritatii administrative competente orice modificari ale actului constitutiv si ale statutului, precum si rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale; autoritatea administrativa are obligatia sa asigure consultarea acestor documente de catre orice persoana interesata;
c) obligatia de a publica, in extras, in termen de 3 luni de la incheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, precum si in Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial. Modelul extrasului situatiilor financiare se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."
   
7. La articolul 42, alineatele (2)-(4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul in care asociatia sau fundatia nu mai indeplineste una ori mai multe dintre conditiile prevazute la art. 38 care au stat la baza recunoasterii utilitatii publice, Guvernul va retrage, prin hotarare, statutul de recunoastere a utilitatii publice, la propunerea autoritatii administrative competente sau a Ministerului Justitiei.
(3) Retragerea va interveni si in situatia neindeplinirii obligatiilor prevazute la art. 41 alin. (2).
(4) Imprejurarile prevazute la alin. (2) si (3) pot fi sesizate autoritatii administrative competente, Ministerului Justitiei sau Guvernului de catre orice persoana fizica sau persoana juridica interesata."

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN     

PRESEDINTELE SENATULUI
VASILE BLAGA

Bucuresti, 23 iulie 2012.
Nr. 145.
Data aparitiei: 30 Iulie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarea OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Este incompatibilitate?

Intrebare: In 2007 am avut un proiect SAPARD. Existand indicii ca constructorul si dirigintele de santier angajati de firma beneficiara in caare eram asociat au furta mai mult de 10.000 euro, au fost facute plangeri penale impotriva acestora. In Martie 2008 se dispune inceperea urmarii penale de catre Parchet, impotriva dirigintelui de santier, apoi procurorul de caz este inlocuit, dosarul dirigintelui de santier este conexat la cel al constructorului, se dispune o noua expertiza si situatia se schimba radical. In Noiembrie 2008 administratorul societatii (tatal meu), moare in urma unui stop cardiorespirator la ferma. In Februarie 2009 procuror Dobre Ana de la PJGR emite ordonanta 3511/P/2007 de SUP respectiv NUP pentru cei doi. Eu critic respectiva Ordonanta, dar Parchetul nu ii da curs. In 2010 reusesc si fac copie de pe dosar de la Parchet, si cand il citesc am descoperit complicitatea dintre organele de cercetare penala si cei reclamati de mine. Revin cu plangere la prim-procuror, dar este respinsa ca tardiva. Ajung la Instanta, iar instanta decide anularea Ordonantei si retrimiterea dosarului la PJGR. Procurorul de caz din 2009 devine prim-procuror. Se da din nou SUP respectiv NUP, eu fac plangere la prim-procuror, si prim-procuror Dobre Ana (aceiasi cu procuror Dobre Ana) imi respinge a doua oara plangerea. Precizez ca nici Referatul politistului care a instrumnetat dosarul nici Ordonanta procurorului si nici rezolutia prim-procurorului Dobre nu sunt MOTIVATE cu cere legea si CEDO. Politistul Delea spune in felul urmator: ,,Din probele administrate..." sau ,,Din ansamblul materialului probator...." sau ,,Petentul invoca copii de pe materailul probator..." fara sa raspunda la nici o nelamurire indicata de mine cu subiect si predicat dovedita ci inscrisuri. Procuror Ionescu isi insuseste ,,argumentele" politistului, iar prim-procuror Dobre confirma ce spune procurorul. multumesc, Gisca Eugen Dan

Raspuns: Domnule Gasca, va rog sa cititi cu atentie primul raspuns. V-am spus in ce caz este incompatibil pro... [citeste tot raspunsul aici...]

©2016 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice