Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Modificarea OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii


Cuvinte cheie: asociatii, fundatii, OG nr. 26/2000


LEGE nr. 145 din 23 iulie 2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii


PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 26 iulie 2012

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. -
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
   
1. Titlul capitolului VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"CAPITOLUL VI Obtinerea statutului de utilitate publica a asociatiilor, fundatiilor si federatiilor"
   

Partajul judiciar
Partajul judiciar

Vezi detalii

Problemele fiscal-contabile ale birourilor de avocati
Problemele fiscal-contabile ale birourilor de avocati

Vezi detalii



2. La articolul 38, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38. -
(1) O asociatie, fundatie sau federatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati, dupa caz;
b) functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte prin actiuni semnificative;
c) prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
d) detine un patrimoniu, logistica, membri si personal angajat, corespunzator indeplinirii scopului propus;
e) face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si din strainatate;
f) face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in ceea ce priveste scopul propus sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau din strainatate, care recomanda continuarea activitatii."

3. La articolul 38, alineatul (2) se abroga.
   
4. La articolul 39, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39. -
(1) Recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. In acest scop, asociatia sau fundatia interesata adreseaza o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o inainteaza, in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale in a carui sfera de competenta isi desfasoara activitatea."
   
5. La articolul 39 alineatul (11), dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f)-h), cu urmatorul cuprins:
"f) situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate;
g) lista persoanelor angajate si copii de pe contractele de munca ale angajatilor;
h) copii de pe conventiile de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si altele asemenea."
   
6. La articolul 41 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Recunoasterea utilitatii publice incumba asociatiei sau fundatiei urmatoarele obligatii:
a) obligatia de a mentine cel putin nivelul activitatii si performantele care au determinat recunoasterea;
b) obligatia de a comunica autoritatii administrative competente orice modificari ale actului constitutiv si ale statutului, precum si rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale; autoritatea administrativa are obligatia sa asigure consultarea acestor documente de catre orice persoana interesata;
c) obligatia de a publica, in extras, in termen de 3 luni de la incheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, precum si in Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial. Modelul extrasului situatiilor financiare se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."
   
7. La articolul 42, alineatele (2)-(4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul in care asociatia sau fundatia nu mai indeplineste una ori mai multe dintre conditiile prevazute la art. 38 care au stat la baza recunoasterii utilitatii publice, Guvernul va retrage, prin hotarare, statutul de recunoastere a utilitatii publice, la propunerea autoritatii administrative competente sau a Ministerului Justitiei.
(3) Retragerea va interveni si in situatia neindeplinirii obligatiilor prevazute la art. 41 alin. (2).
(4) Imprejurarile prevazute la alin. (2) si (3) pot fi sesizate autoritatii administrative competente, Ministerului Justitiei sau Guvernului de catre orice persoana fizica sau persoana juridica interesata."

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
IOAN OLTEAN     

PRESEDINTELE SENATULUI
VASILE BLAGA

Bucuresti, 23 iulie 2012.
Nr. 145.


Data aparitiei: 30 Iulie 2012

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Compensare in procedura insolventei

Intrebare: Firma A este in procedura de insolventa. Pe Tabelul creditorilor sunt firma B (cu o creanta de 300.000 euro) si firma C (firma mea, cu o creanta de 40.000 euro). In acelasi timp, firma B imi este mie datoare cu 60.000 euro (creanta certa). Pot solicita administratorului in insolventa ca in contul celor doua sume pe care le am de incasat (40.000 euro de la firma A si 60.000 euro de la firma B) sa intru in posesia unui imobil al firmei A (firma in insolventa) care a fost evaluat la 100.000 euro ? In felul acesta firma mea, C, ar disparea de pe Tabelul creditorilor - creanta fiind achitata - iar firma A (insolventa) ar mai avea de platit doar 240.000 euro celuilalt creditor, firma B. M-ar interesa, in mod deosebit, prevederile juridice care ar pute face posibila o asemenea ,,compensare in trei,, (nu stiu daca termenul este bine ales). Nu totdeauna ceea ce pare logic este si legal-juridic... Va multumesc !

Raspuns: Inca o data, va multumesc pentru interesul aratat cazului meu ! O sa-mi permit sa va tin la curen... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 383281]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 372556]
 Codul Civil [Vizualizari: 294315]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 250563]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 173626]