Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarea procedurii de inregistrare la ONRC

 

Ministerul Justitiei vrea sa simplifice operatiunile de inregistrare a firmelor la Registrul Comertului. Aceasta modificare se regaseste intr-un proiect de lege care reglementeaza si statutul registratorului comercial impreuna cu modul de organizare si functionare a ONRC. Noua legislatie ar urma sa intre in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.

Iata ce se explica in Expunerea de Motive

    2.1. Proiectul de lege realizeaza, in primul rand, o codificare a dispozitiilor privitoare la operatiunile de inregistrare in registrul comertului, actualmente dispersate in foarte multe acte normative de nivel primar sau secundar, unele dintre ele contradictorii sau cu continut normativ similar ori chiar identic. Sunt prevazute astfel, intr-un singur act normativ: persoanele fizice si juridice supuse obligatie de inregistrare in registrul comertului, actele, faptele si mentiunile care se inregistreaza in registrul comertului, elementele cererii de inregistrare, sanctiunile pentru neindeplinirea obligatiei de inregistrare, procedura de inregistrare in registrul comertului, o noua modalitate de efectuare a publicitatii obligatorii, prin crearea Buletinului electronic al registrului comertului (care inlocuieste publicitatea prin Monitorul Oficial).

    Asadar, adoptarea acestui proiect de lege simplifica si sistematizeaza cadrul legal in aceasta materie, venind astfel in sprijinul mediului de afaceri, care va beneficia de un instrument normativ cuprinzator si suplu.

Drept consecinta,
    i. vor fi abrogate, urmare integrarii in acest proiect a prevederilor legale adaptate noului mecanism de control al inregistrarii, urmatoarele acte normative:
• Legea nr.26/1990 privind registrul comertului;
• Legea nr.359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii persoanelor juridice;
• Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului.


• dispozitiile privitoare la inregistrare din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale;
• dispozitiile privitoare la inregistrare din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2006 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale.
ii. vor fi modificate, pentru unificarea sistemului de control prealabil inregistrarii si adaptarea normelor existente, prevederi din:
•  Legea nr.31/1990, anterior citata;
•  Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2006, anterior citata;  
•  Legea nr.163/2001 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei (Titlul V – Grupul de interes economic);
•  Legea nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei.
 
2.2. In al doilea rand, proiectul de lege stabileste procedura de control prealabil inregistrarii in registrul comertului, efectuat de registratorii comerciali, conditiile in care incheierea registratorului poate fi contestata in instanta si procedura in fata organului judiciar.

2.3. In al treilea rand, se reglementeaza statutul registratorului comercial, conceput de proiect ca functionar cu statut special, supus unor exigente care sa asigure competenta profesionala a acestuia, probitatea sa morala, impartialitatea in analiza dosarelor si pronuntarea incheierii.
Stabilindu-se incompatibilitatile aplicabile registratorului comercial si obligatia de  depunere a declaratiilor de avere si interese, se creeaza premisele integritatii profesionale a registratorului comercial.   
Totodata, proiectul creeaza premisele perfectionarii continue a registratorilor, stabilind conditiile de formare si evaluare profesionala a acestora.

In creionarea statutului registratorului comercial au fost atent considerate standardele stabilite de directivele comunitare in domeniul societatilor comerciale, in special, Directiva 68/151/CE din 9 martie 1968 de coordonare in vederea echivalarii a garantiilor impuse societatilor in statele membre, in sensul art. 58 al doilea paragraf din Tratat, pentru protejarea intereselor asociatilor si tertilor astfel cum a fost modificata prin Directiva 2003/58/EC (Jurnalul Oficial L065, 14/03/1968 p. 0008 – 0012). De asemenea, s-a urmarit mentinerea conditiilor de exercitare a acestui serviciu public, astfel cum au fost delimitate de Decizia Curtii Constitutionale nr.1636/2009 (publicata in Monitorul Oficial nr.45 din 20 ianuarie 2010), potrivit careia controlul prealabil inregistrarii in registrul comertului trebuie realizat de „un agent public”, care sa prezinte „garantii de independenta, de respectare a legii si a interesului public necesare desfasurarii acestei activitati”. (pag.9 din decizie).

2.4. Intrucat corpul registratorilor comercial este conceput ca integrat in sistemul O.N.R.C., se propune  o noua configuratie a structurii O.N.R.C. si oficiilor registrului  comertului. Ca element de noutate, se creeaza un compartiment care sa asigure indrumarea metodologica a registratorilor, pentru a se asigura caracterul unitar al practicii lor si o structura responsabila cu pregatirea profesionala a registratorilor si a celorlalte categorii de personal din cadrul O.N.R.C.. De asemenea, sunt stabilite competentele in materie disciplinara, precum si procedura disciplinara.
     
CLICK AICI PENTRU A CITI PROIECTUL DE LEGE PRIVIND ONRC

CLICK AICI PENTRU EXPUNEREA DE MOTIVE


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 12 Iulie 2010
Votati articolul "Modificarea procedurii de inregistrare la ONRC":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016