Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Monitorul Oficial nr. 14 din 08 Ianuarie 2015

1.  DECIZIE nr. 637 din 11 noiembrie 2014 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (2), art. 2 alin. (1) si art. 6 din Legea nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
2.  DECIZIE nr. 614 din 4 noiembrie 2014 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 10 alin. (1^1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015
 
3.  DECIZIE nr. 608 din 4 noiembrie 2014 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, precum si ale art. 23 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
4.  DECRET nr. 19 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui judecator EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii



 
5.  DECRET nr. 18 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui procuror EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
6.  DECRET nr. 17 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui procuror EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
7.  DECRET nr. 16 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui procuror EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
8.  DECRET nr. 15 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui procuror EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
9.  DECRET nr. 14 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui judecator EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
10.  DECRET nr. 13 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui judecator EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
11.  DECRET nr. 12 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui judecator EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
12.  DECRET nr. 11 din 5 ianuarie 2015 privind eliberarea din functie a unui judecator EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
13.  ORDIN nr. 5.144 din 15 decembrie 2014 privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2014-2015 EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
14.  CIRCULARA nr. 1 din 7 ianuarie 2015 privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 8 ianuarie 2015

 
Data aparitiei: 12 Ianuarie 2015
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Monitorul Oficial nr. 14 din 08 Ianuarie 2015":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Cum poate intra in legalitate cineva care a construit prea aproape de hotarul si casa vecinului?

Intrebare: Terenul intravilan din spatele casei mele care se extinde pe un singur nivel a fost cumparat de o familie care a construit o casa cu parter, etaj si mansarda. Constatand ca edificiul respectiv era cam prea aproape de gardul meu si chiar de casa mea, am incercat sa obtin informatii la primarie referitoare la distanta minima prevazuta pentru amplasarea unei constructii fata de vecini dar nu am reusit sa aflu nimic. Cand m-am prezentat personal august 2011 nu era prezenta persoana care se ocupa de problemele de urbanism si nimeni din cadrul primariei nu a stiut sa imi dea lamuriri. Mi s-a spus ca biroul de urbanism era inchis din ianuarie de cand fosta responsabila a acestui birou plecase in Germania, iar cel care se ocupa de atunci de problemele de resort lucra in regim de colaborare si venea doar la solicitare. Iar intrega documentatie referitoare la constructia in cauza se afla la respectivul colaborator. Angajatii primariei afirmau la unison ca singura lege cu referire la vecinatati care se aplica si respecta la construirea unei case in comuna respectiva este cea a picaturii de la streasina, adica, ar fi suficient ca noua casa sa se amplaseze astfel incat picatura de pe streasina lui sa nu cada pe terenul vecin. La solicitarile scrise atat prin e-mail cat si prin scrisoare recomandata, am primit un raspuns foarte evaziv, constand intr-o lista care ...enumera documentele din dosarul aferent la constructia respectiva. Fara nicio precizare legata de distante sau PUG, PUZ, si eventual PUD. M-am adresat Inspectoratului de Stat in Constructii Judetean cu o notificare in care am prezentat detaliat situatia si am cerut sa se ia masurile care se impuneau fata de proprietarul care a comis o serie de ilegalitati plecand de la sistarea de urgenta a lucrarilor pana la solutionarea litigiului. Inspectoratul mi-a raspuns prin e-mail, desi am indicat si adresa mea de rezidenta pentru a mi se raspunde prin recomandata. Mi s-a spus ca in urma sesizarii mele s-au deplasat la fata locului si au constatat ca aveam dreptate, ca respectivul vecin nu respectase distantele fata de vecinul situat la Sud eu si fata de Est strada, a efectuat deschideri in pereti catre proprietatea mea si nu a respectat dimensiunile din plan ale constructiei. S-a dispus sistarea imediata a lucrarilor si intrarea in legalitate iar primariei i s-a dispus sa urmareasca executarea acestor dispozitii. Termen pentru implinirea acestora:90 de zile. Dupa ceva vreme afland ca noul vecin a continuat sa construiasca pentru inca o luna si jumatatea aproximativ de parca nimic nu s-a intamplat pana la completa ridicare a edificiului inclusiv asezarea tiglei mi-am angajat avocat si am inaintat plangere in tribunal. Prin avocat m-am adresat din nou Inspectoratului in Constructii cerand sa mi se comunice situatia la momentul respectiv si ce masuri au luat in continuare, dupa data la care ar fi trebuit sa se incadreze in legalitate, dat fiind ca proprietarul respectiv nu a tinut sema de dispozitiile lor si a ridicat complet casa incheind faza de construire. Raspunsul a fost de genul ca... familia in cauza a acceptat sa inchida golurile de usi, ferestre si terase 7 la numar cu BCA si caramizi de sticla si in 2 ianuarie 2012 a obtinut o noua autorizatie... Despre distanta prea mica fata de hotarul proprietatii mele si fata de casa mea, nicio vorba. Si nici referitor la dimensiunile casei in cauza nu s-a amintit nimic. Ma intreb despre ce fel de intrare in legalitate o fi vorba si pe ce criterii s-a eliberat cea de a doua autorizatie. Eu stiam ca in situatii de acest gen ar fi trebuit sa mi se solicite acordul ca sa construiasca la distanta asa mica fata de locuinta si hotarul meu si acest acord pentru a fi valabil trebuie dat in fata notarului. Eu nu am fost contactata de nimeni in sensul acesta si daca as fi fost contactata oricum nu as fi dat consensul pentru ca respectiva cladire fiind in partea de Nord a casei mele si mai inalta decat casa mea imi ia aproape toata lumina si nu permite aerului si soarelui sa patrunda sporind riscul de a ma trezi cu igrasie in casa, deci prejudiciind sanatatea casei mele. Ce imi ramane de facut din punct de vedere legal in situatia de fata? Ce ma sfatuiti sa fac? Eu am solicitat demolarea casei respective pentru ca doar astfel vad eu posibila intrarea in legalitate. Respectivul vecin avea suficient spatiu in curtea sa catre Nord sa se extinda cu constructia fara sa dauneze sanatatii casei mele. Din informatiile pe care le detin, Inspectoratul ar fi trebuit sa ii dea o amenda destul de substantiala celui care nu a observat legile incalcandu-le, ceea ce in realitate nu s-a petrecut. Raspunsul prin e-mail din partea Inspectoratului are valabilitate juridica? Avand o cauza deschisa in tribunal dar, stiind ca partea adversa este reprezentata de un fost magistrat destituit pentru coruptie care este "uns cu toate alifiile" ma gandesc ca poate exista pericolul ca acesta sa gaseasca o chichita care sa ii scoata "basma curata" si eu sa raman mai departe cu casa amenintata de umezeala si insalubritate, iar in eventualitatea ca as decide sa vand sa fiu nevoita sa o fac la un pret mult sub cel al pietei tocmai pe considerentul ca exista aceasta prea mica distanta intre noi 1,20-1,3 m de la casa lui pana la gardul meu. Cum as putea sa ajung sa cunosc prevederile planurilor de urbanizare, documente care, din cate stiu, sunt sub regim de transparenta publica, din moment ce primaria se eschiveaza si nu mi le pune la dispozitie? Eu nu locuiesc in tara si deci nu imi permit sa merg inainte si inapoi in Romania pentru aceste informatii care oricum mi se refuza sistematic. Aceleasi informatii nu i-au fost transmise nici macar avocatului meu care le-a solicitat prin scrisoare recomandata, pur si simplu ignorandu-i-se si acestuia solicitarea. Multumesc tuturor celor care vor manifesta disponibilitate si interes pentru problema ridicata de mine si imi vor da raspunsuri pertinente, concrete, corecte si profesionale. Va mai rog sa imi spuneti si daca raspunsul pe care mi l-a dat prin e-mail ISC-judetean are valoare juridica.

Raspuns: Pentru documentele pe care le solicitati de la Primarie si sunt documente de interes public si nu va... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice