Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Monitorul Oficial nr. 549 din 24 Iulie 2014

1.  ORDIN nr. 718 din 10 iulie 2014 pentru inchiderea vechilor evidente de cadastru si publicitate imobiliara cu privire la imobilele situate pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale Valea Marului, judetul Galati EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


2.  ACORD din 14 mai 2014 interprofesional pentru sfecla de zahar - recolta anului de comercializare 2014/2015 EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


3.  ORDIN nr. 1.090 din 9 iulie 2014 privind recunoasterea Acordului interprofesional pentru sfecla de zahar - recolta anului de comercializare 2014/2015 EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii


4.  ORDIN nr. 717 din 10 iulie 2014 pentru inchiderea vechilor evidente de cadastru si publicitate imobiliara cu privire la imobilele situate pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale Marzanesti, judetul Teleorman EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


5.  ORDIN nr. 716 din 10 iulie 2014 pentru inchiderea vechilor evidente de cadastru si publicitate imobiliara cu privire la imobilele situate pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale Iancu Jianu, judetul Olt EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


6.  ORDIN nr. M.73 din 7 iulie 2014 pentru aprobarea Instructiunilor privind miscarea si transporturile militare pe caile de comunicatie feroviare EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014

7.  DECIZIE nr. 240 din 24 iulie 2014 privind infiintarea Comisiei interministeriale pentru monitorizarea si implementarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice EMITENT: GUVERNUL - PRIM-MINISTRUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


8.  HOTARARE nr. 598 din 23 iulie 2014 privind infiintarea pe langa Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale a unei activitati finantate integral din venituri proprii, precum si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.380/2009 privind infiintarea, organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


9.  ORDONANTA nr. 3 din 23 iulie 2014 pentru reglementarea unor masuri bugetare in legatura cu activitatea Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


10.  DECRET nr. 532 din 14 iulie 2014 privind promulgarea Legii pentru completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor EMITENT: PRESEDINTELE ROMANIEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014


11.  LEGE nr. 118 din 14 iulie 2014 pentru completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor EMITENT: PARLAMENTUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014
Data aparitiei: 28 Iulie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Monitorul Oficial nr. 549 din 24 Iulie 2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Revin cu intrebarea mea...

Intrebare: Intrebarea initiala era: Cand, in ce mod si in baza carui temei legal, prin care act normativ a fost modificata Legea nr. 10/2001 pentru ca Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor sa renunte a mai analiza situatia juridica a imobilului dupa solutionarea in instanta a contestarii dispozitiei primarului si inaintarea catre Comisie a dosarelor administrative, respectiv, de a emite certificatul de despagubire conform legii, cand solicita investirea cu formula executorie a solutiei vadit nelegale emise de ultima instanta privitor la mentionata contestatie? Cum poate notificatorul sa-si mai apere proprietatea fata de care instanaa aratata mai inainte a stabilit lipsa titlului statului care a instrainat ilegal casa, a donat ilegal terenul adiacent constructiei, in situatia in care intregul teren al imobilului a fost prin hotarare judecatoreasca restituit proprietarului, dar executorul a refuzat punerea in executare, iar toate reclamatiile au ramas nesolutionate, respectiv plangerea penala privind executorul judecatoresc a fost respinsa cu NUP? D-na expert Antonia Popescu mi-a cerut detalii. Precizarile oferite au constat in: Am calitatea de mostenitor dupa notificator. Incerc a va raspunde, cu toate ca intrebarile dumneavoastra dovedesc ca ne indepartam de problema mea pe care am expus-o, e adevarat, foarte concis. Deci, este vorba despre un imobil al familiei (casa mobilata cu gradina) in suprafata de 380 m2, in care locuia fara chirie familia: sotia si fiica unui prieten al bunicului, colonel din anturajul Regelui Mihai dupa ce comunistii l-au executat nevinovat, confiscandu-i toata averea; familia mentionata a fost scoasa in strada. La pretinsa „naţionalizare” a locuintelor din 1950 ni s-a interzis a ne si apropia de bunurile imobile ale familiei, mai putin in care locuiam noi si in care numai toaleta nu a fost transformata in locuinta pentru chiriasii statului. Astfel imobilul in discutie, altul decat cel in care locuia familia noastra, fara titlu, a fost luat in evidenta locativa a statului si familia colonelului a fost obligata sa plateasca chirie acestuia. In 1967, dupa casatoria fiicei colonelului, familia a plecat din localitate. Tatal meu, mostenitor dupa proprietarii imobilului in discutie, a solicitat autoritatilor predarea imobilului, dar a fost refuzat. Dupa mai multe luni de zile in care casa era nelocuita, in casa s-a mutat seful propagandei al treilea in ierarhia comunista din localitate, iar in 1980 acesta cumpara casa de la stat. Pentru a putea fi vanduta casa, intreprinderea care administra locuintele zise ale statului depune la cartea funciara doua documente: un proces verbal in care se precizeaza explicit ca bunul a intrat in administratia statului fara titlu si o cerere de inscriere a dreptului de proprietate a statului in baza decretului nr.712/1966, norma anticonstitutionala la aparitia ei si care precizeaza ca se considera proprietate a statului imobilele aflate in administrarea acestuia. De precizat, totodata, ca pentru vanzare s-a deschis o nou coala de CF, privitor la aratata si singura proprietate a statului, diferita de coala de CF a statului in care erau evidentiate imobilele preluate prin pretinsa „naţionalizare” din 1950. După 1989 familia noastra a cerut restituirea bunurilor noastre imobiliare, iar refuzul era motivat prin lipsa legislatiei adecvate. Nefiind multumiti de solutia Comisiei de aplicare a legii nr. 112/1995 am contestat hotararea acesteia, iar dupa mai multi ani de procese in rejudecare datorita lipsei titlului statului stabilit efectiv, ni s-au restituit in 1998 unele imobile si intregul teren al imobilului in discutie, deoarece influenta comunista fiind dominanta in justitie si atunci, in rejudecare am fost obligaţi de imprejurari sa renuntam la revendicarea casei imobilului in discutie, revendicarea din dosar ramanand sa vizeze doar terenul imobilului despre care vorbim. Dreptul de proprietate al nostru a fost inscris in cartea funciara in baza sentintei ramasa irevocabila, cu precizarea ca privitor la imobilul teren in discutie inca in timpul judecatii, nelegal, prefectul a donat cumparatorilor casei terenul aferent acesteia mai putin de jumatate din terenul imobilului, aspect care era necunoscut instantei la pronuntare, dar era deja inscris în CF. In aceasta situatie nelegal dreptul nostru de proprietate asupra terenului imobilului a fost inscris abuziv doar pentru suprafata ramasa ceva mai mult decat jumatate din intreaga suprafata. Executorul judecatoresc nu a solutionat executarea silita fata de acest imobil in nici un fel, dupa ce a discutat in particular cu ocupantii casei, refuzand a permite mie, martorului meu si echipajului de poliţie care ne insotea sa patrundem impreuna cu el in imobil cu ocazia executarii. Toate reclamatiile si toate actiunile in nulitate legate de aceasta donatie de teren au fost respinse rand pe rand, precum si plangerea penala vizand pretinsa executare silita, noi platind anual impozitul pentru un teren intravilan pe care nu-l folosim. In baza Legii nr.10/2001 tatal meu a notificat restituirea imobilului instrainat partial, dar dispozitia primarului din 2006 bazata pe unele documente straine bunului si situatiei lui juridice reale prevedea nelegal acordarea de despagubiri de catre Comisia Centrala de la Bucuresti. Contestatia dispozitiei primarului a parcurs toate fazele posibile in justitie, fiind solutionata rejudecarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie prin respingerea celui de-al doilea recurs al meu, care nou recurs se baza pe faptul ca in rejudecare Curtea de Apel a eludat a solutiona efectiv dispozitia primei instante de recurs a Inaltei Curti de Casatie si Justitie care a dispus rejudecarea, si printre altele, chiar explicit, cea care privea clarificarea legalitatii vanzarii casei, aspect pe care toate instantele omiteau efectiv si permanent a-l clarifica in vreun fel, adica sa se pronunte fata de aceasta problema. In situatia unei hotarari care solutiona contestatia primarului dosarul administrativ al cauzei trebuia inaintat Comisiei Centrale, care potrivit procedurii de solutionare a notificarilor trebuie sa se pronunte asupra situatiei juridice a imobilului si, astfel, ori dispune restituirea bunului, ori emite decizia cu propunerea de despagubire, dar tergiversand un an de zile inaintarea dosarului catre Comisia Centrala, am aflat ca pentru a se evita procedura, adica obligatia Comisiei Centrale de a verifica situaţia juridica reala a imobilului si posibilitatea acesteia de a dispune restituirea bunului notificat, s-a inventat nu am cunostinta ca procedura Comisiei sa se fi modificat abuziv cum s-a mai intamplat in trecut investirea cu formula executorie a hotararii judecatoresti a Curtii de Apel, nelegala pentru motivul principal aratat mai inainte, adica eludarea dispozitiei explicite a instantei de recurs care a dispus rejudecarea. Dumneavoastra aratati ca „Daca dispozitia primarului a fost atacata in instanta si a fost solutionata pe aceasta cale, atunci restul procedurii va urma in functie de ce a dispus instanta. ”Este adevarat, dar cum instanta a anulat dispozitia primarului, acesta fiind capatul de cerere esential al contestatiei, si s-a pronunţat, mentinand suma derizorie, asupra unei evaluari a bunului vadit nelegala si netemeinica potrivit probatoriului administrat la dosar, urmeaza a fi emisa o noua decizie/dispozitie de primar, a carei atacare nu este prevazuta de procedura instituita in 2005 privitoare la existenta si procedura Comisiei Centrale, si care act decizie/dispozitie de primar va contine aceea suma ridicola de despagubire, iar astfel, chiar daca toate hotararile judecatoresti stabilesc lipsa titlului statului asupra imobilului, aspect din care rezulta intr-un stat de drept ca dreptul de proprietate al adevaratului si singurului proprietar al imobilului nu a fost niciodata infirmat, respectiv, invocand o hotarare judecatoreasca, care omite obsesiv a clarifica legalitatea instrainarii a unei parti din imobil, investita cu formula executorie, „va fi obligata” sa ofere drept despagubire suma derizorie prevazuta in titlul astfel „inventat”. V-am prezentat succint toata situatia.

Raspuns: Stimate domnule Demeter, ati divagat de la subiectul intrebarii si in loc sa fiti concis, ati alunec... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice