Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Noi beneficiari ai scutirii de la plata impozitului pe cladiri, terenuri si mijloace de transport

Codul Fiscal a fost modificat de Legea nr. 111/2018 prin care se extind categoriile de persoane ce beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale asupra impozitului pe cladiri sau a impozitului pe teren.

Schimbarile aduse Codului Fiscal de catre Legea nr. 111/2018 sunt binevenite si asteptate, intrucat modificarile pe care le vom preciza mai jos au fost cerute de mai mult timp. Scutirea la plata a impozitului pentru cladirea folosita ca domiciliu in proprietate sau in coproprietate pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, respectiv gradul I de invaliditate, este pastrata. Ceea ce aduce nou Legea nr. 111/2018 este ca persoanele care supravegheaza, au in ingrijire sau in intretinere persoane cu handicap grav sau accentuat, respectiv gradul I de invaliditate vor fi scutiti de la plata impozitului pe cladirea folosita ca domiciliu. In plus, legea precizeaza ca scutirea se acorda pe perioada in care se exercita aceasta ingrijire.

Procedural vorbind, scutirea opereaza de la data de 1 a lunii urmatoare celei in care sunt prezentate documentele justificative la Directia de taxe locale.

In mod similar, terenul aferent locuintei detinute de persoanele mentionate mai sus, este scutit de impozit la bugetul local, insa trebuie respectata procedura de obtinere a acestei facilitati fiscale.

De asemenea, legea pastreaza scutirea pentru impozitul la bugetul local pentru mijloacele de transport aflate in proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat si a persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate si extinde aceasta scutire pentru persoanele care au in ingrijire, supraveghere si intretinere persoane cu handicap grav sau accentuat si persoane incadrate in gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului.

Similar celorlalte impozite scutite la plata, scutirea se aplica cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care au fost depuse documentele justificative la Directia de impozite si taxe locale.

 

Citeste si:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

 

Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Art. I. -
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 456 alineatul (1), litera t) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

  • "t) cladirea folosita ca domiciliu aflata in proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat si a persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentantilor legali, pe perioada in care au in ingrijire, supraveghere si intretinere persoane cu handicap grav sau accentuat si persoane incadrate in gradul I de invaliditate;".

 

2. La articolul 456, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

  • "(6) Scutirea de la plata impozitului/taxei pe cladiri, stabilita conform alin. (1) lit. t), se aplica incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative."

 

3. La articolul 464 alineatul (1), litera t) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

  • "t) terenul aferent cladirii de domiciliu, aflat in proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat si a persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentantilor legali, pe perioada in care au in ingrijire, supraveghere si intretinere persoane cu handicap grav sau accentuat si persoane incadrate in gradul I de invaliditate;".

 

4. La articolul 464, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

  • "(6) Scutirea de la plata impozitului/taxei pe teren, stabilita conform alin. (1) lit. t), se aplica incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative."

 

5. La articolul 469 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

  • "b) mijloacele de transport aflate in proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat si a persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentantilor legali, pe perioada in care au in ingrijire, supraveghere si intretinere persoane cu handicap grav sau accentuat si persoane incadrate in gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;".

 

6. La articolul 469, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

  • "(6) Scutirea de la plata impozitului pe mijloacele de transport, stabilita conform alin. (1) lit. b), se aplica incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative."

 

Art. II. -
Prin derogare de la prevederile art. 4 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Bucuresti, 16 mai 2018.
Nr. 111.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Cine beneficiaza de scutirea platii impozitului pe venit?

de

Data aparitiei: 22 Mai 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi beneficiari ai scutirii de la plata impozitului pe cladiri, terenuri si mijloace de transport":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Autorizare racordare la reteaua electrica

    Intrebare: Având în vedere următoarele aspecte (conform HG 90/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public): a) realizarea instalaţiilor de alimentare cu energie electrică se finanţează de viitorul consumator / utilizator, prin aşa-numitul „tarif de racordare”; b) investitor se consideră a fi operatorul reţelei de distribuţie, care va recepţiona şi va prelua în patrimoniul său instalaţiile de alimentare cu energie electrică; c) operatorul de reţea solicită viitorului consumator obţinerea unei autorizaţii de construire pentru instalaţiile de racordare, în numele operatorului de reţea; d) instalaţiile de racordare se desfăşoară pe terenuri proprietate a unor terţi (publici sau privaţi), se ridică următoarele întrebări: - cine ar trebui să solicite eliberarea autorizaţiei de construire pentru instalaţiile de alimentare cu energie electrică? - cine ar trebui să fie titularul autorizaţiei (către cine se emite)? Unii funcţionari din Primării, care întocmesc autorizaţiile de construire, spun că nu se poate elibera autorizaţie decât pentru proprietarul imobilului. În acest caz, cine se consideră a fi proprietarul, întrucât sunt implicaţi cel puţin trei proprietari: - proprietarul construcţiei ce urmează a fi racordată la reţea; - proprietarul / proprietarii terenului pe care se desfăşoară instalaţiile de racordare; - proprietarul instalaţiilor de racordare pentru care urmează a se elibera autorizaţia (operatorul de reţea). Într-un cadru mai general, cum este reglementat regimul autorizării construcţiilor edificate pe terenurile unor terţi (de fapt, în cazul de faţă nu este vorba de construcţii ci de instalaţii)? Pe de altă parte, dacă branşamentul nu presupune propriu-zis lucrări de construcţii (săpături, stâlpi etc.) ci doar întinderea unor cabluri aeriene între stâlpul existent al reţelei şi imobil (ceea ce este echivalent cu o racordare la reţeaua de telefonie fixă sau de cablu TV), este necesară autorizaţie de construire pentru branşament? Dacă răspunsul este DA, rezultă că este necesară autorizaţie de construire şi pentru branşamentele de telefonie fixă sau cablu TV? În plus, operatorul de reţea solicită tot viitorului consumator să obțină şi acordurile proprietarilor de teren, în original, autentificate de un notar public, pentru ocuparea sau traversarea terenului, precum şi pentru exercitarea de către operatorul de reţea a drepturilor de uz şi de servitute / superficie asupra terenurilor afectate de instalaţia de racordare. Este corect ca viitorului consumator, pe lângă faptul că plătește realizarea instalațiilor de racordare (care nu rămân în proprietatea lui), să i se ceară să obțină toate aceste documente, atâta timp cât operatorul de rețea este investitorul și proprietarul instalațiilor de racordare?

    Raspuns: Obtinerea avizelor si a autorizatiilor ramane in sarcina celui care doreste racordarea la reteaua pu... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

    Conflictele de munca pot fi solutionate!

    Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016