Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Noi modificari legislative in domeniul achizitiilor publice

Contractul de achizitii publice – contract administrativ

Pentru corelarea prevederilor legislative referitoare la contractul de achizitie publica din O.U.G. nr. 34/2006, cu cele ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2006, se va proceda la modificarea definirii contractului de achizitie publica prevazuta la art. 3 litera f) din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, in sensul ca in actuala legislatie contractul de achizitii publice este definit ca fiind contract comercial, iar in modificarea ce urmeaza sa apara va fi definit ca fiind contract administrativ.

Astfel, contractul de achizitie publica va reprezenta contractul administrativ care include si categoria contractului sectorial, care se atribuie in scopul efectuarii unei activitati relevante in sectoarele de utilitate publica, respectiv apa, energie, transport, posta, cu titlu oneros, incheiat in scris intre una sau mai multe autoritati contractante, pe de o parte, si unul sau mai multi operatori economici, pe de alta parte, avand ca obiect executia de lucrari, furnizarea de produse sau prestarea de servicii.

Fisa de date a achizitiei publice – definire si informatiile care trebuie sa le cuprinda

O alta modificare importanta consta in introducerea literei k1) la art. 3 din O.U.G. nr. 34/2006, pentru a defini in mod expres fisa de date si totodata pentru a stabili informatiile care trebuie sa le cuprinda.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h

Astfel, fisa de date a achizitiei este documentul integrant al documentatiei de atribuire a contractului care cuprinde cel putin urmatoarele informatii:
- informatii generale privind autoritatea contractanta, in mod special cu privire la adresa - inclusiv telefon, fax, e-mail , persoane de contact, mijloace de comunicare etc.;
- formalitati care trebuie indeplinite in legatura cu participarea la procedura de atribuire;
- daca sunt solicitate, cerintele minime de calificare, precum si documentele care urmeaza sa fie prezentate de ofertanti/candidati pentru dovedirea indeplinirii criteriilor de calificare si selectie;
- instructiuni privind modul de elaborare si de prezentare a propunerii tehnice si financiare;
- informatii detaliate si complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei castigatoare, corespunzator prevederilor cap. V - sectiunea a 3-a din O.U.G. nr. 34/2006;
- instructiuni privind modul de utilizare a cailor de atac.

Modificarea termenului maxim de acceptare a initierii procedurii de 14 zile la 12 zile

Pentru fluidizarea procesului de evaluare a documentatiei de atribuire de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, s-a redus acest termen de evaluare de la 14 zile la 12 zile prevazut in art. 331 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 .
Astfel, in termen de maximum 12 zile de la data primirii documentatiei in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, A.N.R.M.A.P. are obligatia de a emite autoritatii contractante acceptul in vederea initierii procedurii de atribuire sau de a informa autoritatea contractanta asupra neconformitatilor constatate la nivelul documentatiei de atribuire si a motivului pentru care acestea nu sunt in concordanta cu prevederile legale privind achizitiile publice.

Stabilirea termenului de 5 zile pentru reincarcarea documentatiei ca urmare a formularii observatiilor de catre A.N.R.M.A.P.

Deoarece in legislatia actuala nu exista stabilit un termen pentru evaluarea documentatiei de atribuire reincarcate ca urmare a formularii de observatii de catre evaluatorul A.N.R.M.A.P., s-a introdus alin. (4) la art. 331 , prin care se introduce termenul de 5 zile.

Corelarea terminologiei legislatiei achizitiilor publice cu cea privind semnatura electronica

Tot in cadrul art. 331 din O.U.G. nr. 34/2006, se introduce un nou alineat, respectiv alin. 5, pentru corelarea terminologiei legislatiei achizitiilor publice cu cea privind semnatura electronica.
Astfel, documentele care vor fi transmise in S.E.A.P. de catre autoritatile contractante vor fi semnate cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.

A.N.R.M.A.P. nu mai elaboreaza puncte de vedere la solicitarile de clarificare ale autoritatilor contractante

H.G. nr.525/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice a fost modificata, prin H.G. nr. 760/2012 publicata in Monitorul Oficial nr. 538 din 2 august 2012.

Cea mai importanta modificare a H.G. nr. 525/2007 vizeaza abrogarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. k), referitoare la elaborarea de catre A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere la solicitarile de clarificare pe care autoritatile contractante/potentiali ofertanti/autoritatile de management le transmit cu privire la modul de interpretare a prevederilor legislatiei in domeniul achizitiilor publice.



auditor intern Angela Rancu
Ministerul Justitiei
Data aparitiei: 22 Octombrie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi modificari legislative in domeniul achizitiilor publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contract inchiriere,amenintari

Intrebare: Inainte de a posta problema mea tin sa urez tuturor expertilor si utilizatorilor forumului ,,Club Juridic "un sincer si curat ,,La multi ani!" si un an nou mai bun si cu mai putine probleme pentru oamenii. Acum vreau sa va rog sa-mi dati o mina de ajutor si sa ma sfatuiti ce abordare trebuie sa dau urmatoarei situatii: In contractul de inchiriere care il am pina in 2015,dupa ce am reclamat ca contractul nu este avizat de adm.fiscala,propietara a gasit de cuviita sa ma actioneze in instanta,drept urmare am fost invitat la mediere dar medierea nu a mai fost posibila deoarece mediatorul a considerat ca singura data ptr.sedinta de informare este cea din invitatie(eu am propus ziua de 09.12)respectiv 25.11,drept urmare nu a mai raspuns la e-mailul sau recomandata mea.Dupa ziua de 25.11.2013,propietara ma viziteaza in mod regulat(la 3-4 zile ) s i-mi aduce injurii,ma ameninta ca are grija de mine si familia mea,ca v-a face totul sa-mi strice sarbatorile,totul petrecindu-se in apartamentul inchiriat,unde locuiesc. Va rog sa-mi spuneti cum pot elimina aceste aceasta situatie,avind in vedere ca la data cind scriu aceste rinduri eu nu am nici obligatie financiara fata de ea(ma refer la chirie,utilitatii) si nu mai pot duce mult situatia aceasta pentru ca totusi am si eu o limita in a cultiva bunul simt. Va multumesc si va doresc o seara minunata.

Raspuns: Va multumesc foarte mult dna Antonia Popescu pentru urari cit si pentru raspuns.Am instiintat-o verb... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016