Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Nota de lichidare: Senatorii au votat ca angajatorii s-o emita in 3 zile

Senatul a adoptat cu amendamente, in calitate de prima camera sesizata, ca nota de lichidare sa fie eliberata cu 3 zile lucratoare inainte de data incetarii contractului de munca.

Potrivit unui proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003, Codul muncii a fost adoptat luni, 19 martie, de catre senatori.

Acesta adauga nota de lichidare pe lista documentelor pe care trebuie sa le primeasca un angajat la incetarea contractului de munca.

Conform acestui act normativ, angajatorii vor fi obligati, cu trei zile lucratoare inainte de data incetarii contractului individual de munca, sa elibereze si sa comunice angajatului ce paraseste firma o nota de lichidare.

Codul muncii, dupa art. 55 se introduce un nou articol, art. 551:

“(1) In toate cazurile de incetare a contractului individual de munca se intocmeste, de catre angajator, o nota de lichidare in dublu exemplar.

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


(2) Angajatorul este obligat sa elibereze si sa comunice angajatului nota de lichidare cu 3 zile lucratoare inainte de data incetarii contractului individual de munca.
(3) Nota de lichidare reprezinta documentul semnat de partile contractului individual de munca care atesta situatia debitelor financiare si patrimoniale rezultate in urma executarii acestuia.”

 

Ce cuprinde nota de lichidare mai exact?

    • denumirea angajatorului si datele acestuia;
    • data si numarul de inregistrare a documentului;
    • numele, prenumele si functia angajatului caruia ii inceteaza contractul de munca precum si datele de identificare;
    • debitele de orice natura ramase nelichidate catre angajatorul care emite nota de lichidare precum si eventualele popriri provenite din titluri executorii;
    • debitele de orice natura ramasa nelichidate catre angajat;
    • semnaturile partilor;
    • alte elemente specifice.
 

ATENTIE!

Daca angajatorul nu respecta noul termen de eliberare a notei de lichidare, este pasibil de o amenda cuprinsa intre 1.500 lei si 3.000 lei.

Totodata, in caz de pierdere sau distrugere a notei de lichidare, unitatea emitenta – la cerea angajatului sau a noului angajator – este obligata sa elibereze o copie a notei de lichidare.


Proiectul de act normativ inca nu se aplica pentru ca mai are nevoie si de votul deputantilor, de promulgare si de publicarea in Monitorul Oficial.

de
Data aparitiei: 20 Martie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nota de lichidare: Senatorii au votat ca angajatorii s-o emita in 3 zile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Mostenire Legea 10/retrocedare

Intrebare: Buna ziua, Suntem 4 mostenitori ai unui imobil/spatiu de service,obtinut prin retrocedare Legea 10.Avem urmatoarele intrebari: 1.Prin contractul de inchiriere pe care-l vom intocmi ,vom instiinta fiscul de valoare totala stabilita cu ciriasul pe termen de 1 an.Contractul se va incheia cu numele celor 4 mostenitori.Valoarea chiriei se va varsa intr-un cont al unuia dintre noi. Lunar,vom imparti venitul intre cei 4 mostenitori prin OP din contul cu venituri comune in contul fiecaruia(sunt in orase diferite). Va rog sa ne comunicati pasii pe care trebuie sa-i urmam de la intocmirea contractului(cand se semneaza de toti)pana la finele anului cand se intocmeste Declaratia 220.....cred.(cu venituri din chirii)* este bine daca viram impozitul pe chirii direct din contul comun,inainte de repartitia sumei cuvenite fiecaruia? *la D 220 in rubrica venituri trecem toata valoarea/an,iar la rubrica "cheltuieli" ,cheltuielile cu impozitul(platite anticipat/rate)? *se poate adauga la aceste cheltuieli si cheltuielile cu cadastrul?sau trebuie constituia o societate:PFA.I.I.....ETC? *ce facem cu contractul dupa ce este semnat ca sa fie legal?il ducem imediat la administratia financiara/sectia persoane fizice? *daca cadastrul/cladirea este in Bucuresti contractul se inregistreaza la administratia locala secor ????,iar impozitul (fie anticipat/rate,etc) se vireaza in contul adm.locale de la Bucuresti de la contul comun,sau din contul fiecarui nostenitor? *este oare necesar sa ne constituim intr-un PFA/I.I.sau alta firma colectiva,dar cu numele fiecaruia pentru tinerea evidentei chiriei,si altor cheltuieli de diuctibile,avand in vedere ca pentru inceput contractul este incheiat pentru 5 ani.? Va multumesc anticipat

Raspuns: Doamna Stefanescu, eu incerc sa va raspund la intrebarile cu caracter juridic, iar pentru cele care ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016