Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Noul Cod Electoral: candidatura la presedintia Romania costa 500 de salarii minime pe tara



Candidatii la presedintie trebuie sa treaca de o proba eliminatorie inainte de primul tur de scrutin, si anume aceea financiara. Proiectul Noului Cod Electoral elaborat de Autoritatea Electorala Permanenta prevede obligativitatea prezentarii unei garantii financiare. Incepand cu alegerile din 2013, fiecare candidat trebuie sa demostreze ca are in cont o suma echivalenta cu 500 de salarii minime brute pe economie.

In prezent, aceste salarii insumeaza aproximativ 78.000 de euro, dar este posibil ca peste doi ani suma sa fie mai mare. Potrivit Codului Electoral, Suma va fi restituita doar celor care obtin la alegeri peste 1% din voturi.
 
Nu numai candidatii la cea mai inalta functie in Stat sunt vizati de obligativitatea depunerii garantiei financiare. Orice aspirant la un post public,  fie ca este vorba de o functie de consilier local, primar ori de presedinte al tarii, trebuie sa plateasca un fel de taxa de participare la alegeri.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h
 
Ramane de vazut daca proiectul legislativ va fi adoptat de Parlament. In prezent, doar pentru alegerile parlamentare sunt obligatorii astfel de taxe, in valoare de  cinci salarii minime brute. Unii oamenii politici din Romania sunt de acord, in principiu, cu impunerea unor taxe, dar considera ca sumele nu ar trebui sa fie atat de piperate. Altii sunt de parere ca ele ar ingradi dreptul constitutional al fiecaruia de a candida la o functie inalta in Stat.
 
Va prezentam in integralitate art. 83 privind Garantia financiara:
 
Art. 83. - (1) Competitorii electorali sunt obligati sa depuna pentru fiecare candidat, respectiv lista de candidati o garantie financiara într-un cont deschis de Autoritatea Electorala Permanenta, dupa cum urmeaza:
 
a) 10 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de deputat;
 
b) 10 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de senator;
 
c) 150 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la Parlamentul European, respectiv 20 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
d) 100 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la consiliul judetean, respectiv 10 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
e) 200 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv 20 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
f) 50 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la consiliile municipiilor resedinta de judet, respectiv 10 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
g) 80 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliile sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv 10 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
h) 40 de salarii minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la consiliile municipiilor, respectiv 5 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
i) 30 de salarii minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la consiliile oraselor, respectiv 5 salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
j) 5 salarii minime brute pe tara, pentru fiecare lista de candidati la consiliile comunale, respectiv 3 salarii minime brute pe tara pentru fiecare candidat independent;
 
k) 200 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de primar general al municipiului Bucuresti;
 
l) 80 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de primar al unui sector al municipiului Bucuresti;
 
m) 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al unui municipiu resedinta de judet;
 
n) 40 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al unui municipiu;
 
o) 30 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al unui oras;
 
p) 5 salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de primar al unei comune;
 
q) 100 de salarii de baza minime brute pe tara, pentru fiecare candidat la functia de presedinte al consiliului judetean;
 
r) 500 de salarii minime brute pe tara pentru candidatul la functia de presedinte al României.
 
(2) Garantiile financiare se restituie competitorilor electorali care au obtinut cel putin 1% din numarul total de voturi valabil exprimate în circumscriptiile electorale, respectiv colegiile uninominale în care au propus candidati, precum si candidatilor independenti care au obtinut acelasi procent de voturi.
 
(3) Salariul de baza minim brut pe tara luat ca referinta este cel de la data de 1 ianuarie a anului în care se organizeaza alegerile.
 
(4) Metodologia de aplicare a dispozitiilor alin. (1)-(2) se stabileste prin hotarâre a Autoritatii Electorale Permanente.
 
Data aparitiei: 02 Februarie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod Electoral: candidatura la presedintia Romania costa 500 de salarii minime pe tara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

ANRP

Intrebare: Am o mare neclaritate, nimeni nu a putut sa-mi dea un raspuns concret, iar de la ANRP, bineinteles ca nu am primit nici un raspuns la intrebarea mea. Din 3 mai 2012 am o decizie definitiva si irevocabila referitor la capatul de cerere privind obligarea APRP la desemnarea unui evaluator pentru intocmirea raportului de evaluare si la emiterea deciziei reprezentand titlul de despagubire. Intre timp, a aparut noua lege 165/2013, care precizeaza ca evaluarea imobilului nerestituit se va face pe baza grilei notarilor existente, fara a se tine cont de valoarea de piata a bunului. As dori sa fiu lamurit cum se va face evaluarea imobilului, conform grilei notarilor, sau conform dispozitivului sentintei, adica ANRP-ul va trebui sa desemneze un evaluator, pentru intocmirea raportului de evaluare. Va multumesc anticipat pentru raspuns, dorindu-va in continuare o zi excelenta. Cu multa stima,

Raspuns: O.K., va multumesc mult pentru raspunsuri.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016